Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Os. Ruda, Targówek...dokąd pojadą Tramwaje Warszawskie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-02-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Os. Ruda, Targówek...dokąd pojadą Tramwaje Warszawskie?
Kilka dni temu "Rynek Kolejowy" informował o zamówieniu przez Tramwaje Warszawskie studium dla przedłużenia linii w ul. Stalowej. To nie jedyny plan tramwajarzy. Za kilka miesięcy ogłoszony zostanie przetarg na przedłużenie linii w ul. Mickiewicza na Żoliborzu.

W czasie, gdy "duże" projekty, takie jak budowa trasy na Tarchomin, prowadzone są z problemami, lub w ogóle się nie zaczęły, jak trasa na Gocław, urzędnicy ze stołecznego ratusza coraz przychylniej patrzą na stosunkowo niewielkie wydłużenia tras tramwajowych w Warszawie. Tramwaje Warszawskie przygotowują opracowania, które mają określić, przedłużenie których tras tramwajowych jest najbardziej potrzebne. Pierwszy przetarg na studium techniczno-ekonomiczne takiej inwestycji - w ul. Stalowej w Warszawie już rozstrzygnięto. Można o tym przeczytać tutaj.

Pętla Czynszowa w złym miejscu

Trasa miałaby zostać rozbudowana w ten sam rejon, w który ma prowadzić kolejny odcinek II linii metra. - Plan nie dubluje się z rozbudową drugiej linii metra, wprost przeciwnie - chcemy uzyskać efekt synergii pomiędzy tymi środkami transportu, zatem budowa metra będzie uwzględniona w studium - mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka. - Tramwaj ma zupełnie inne zadania niż metro. Zapewnia przede wszystkim dojazdy lokalne, na stosunkowo krótkich odcinkach. Do tego tramwaje z ulicy Stalowej zapewnią dojazd do trasy W-Z, czyli w inne miejsce, niż II linia metra - dodaje.

- W chwili obecnej pętla w ulicy Czynszowej nie spełnia swoich funkcji, przede wszystkim nie są z niej zadowoleni mieszkańcy. Przeniesienie jej pod Tesco dałoby genialny efekt, i to jest nasz podstawowy plan. To, czy przedłużenie jej dalej będzie optymalnie określi studium - wyjaśnia Michał Powałka. Ile może kosztować trasa? Tramwaje nie chcą szacować kwot przed wynikami prac studialnych. Wiadomo, że inwestycja nie rozpocznie się przed 2015 rokiem.

Mickiewicza? Linia za krótka

Podobną analizę Tramwaje Warszawskie zamówią w ciągu kilku miesięcy dla przedłużenia trasy w ul. Mickiewicza. Pętla Marymont-Potok oddalona jest jedynie o dwa przystanki od Placu Wilsona, gdzie znajduje się stacja metra. Tramwajarze chcieliby wydłużyć trasę na północ, poza trasę Armii Krajowej. - Zawsze w naszej działalności staramy się rozszerzać komunikację tramwajową. Oczywiście konsultujemy się w tych planach z instytucjami miejskimi - mówi Powałka. Warianty inwestycji, koszt i jej zasadność ma określić studium.

Do ewentualnego przedłużenia trasy na pewno nie dojdzie podczas planowanego przez GDKiA remontu wiaduktu nad trasą AK w ulicy Mickiewicza. - Ten remont nie zablokuje nam przyszłej budowy trasy - mówi Michał Powałka, zaznaczając, że ta trasa również powstanie nie wcześniej niż po 2015 roku.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie skomasują przystanki na Jagiellońskiej

Zintegrowany transport

Tramwaje Warszawskie skomasują przystanki na Jagiellońskiej

Witold Urbanowicz 22 lipca 2023

Tramwaje Warszawskie z ofertami na budowę torowiska na Rakowieckiej

Zintegrowany transport

Tramwaje Warszawskie: Jeszcze więcej zielonych torów. Umowa podpisana

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie skomasują przystanki na Jagiellońskiej

Zintegrowany transport

Tramwaje Warszawskie skomasują przystanki na Jagiellońskiej

Witold Urbanowicz 22 lipca 2023

Tramwaje Warszawskie z ofertami na budowę torowiska na Rakowieckiej

Zintegrowany transport

Tramwaje Warszawskie: Jeszcze więcej zielonych torów. Umowa podpisana

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5