- Jest propozycja Przewozów Regionalnych, aby kupić od nich używane składy elektryczne i je wyremontować. Po remoncie użyczymy składy przewoźnikowi, który wygra przetarg na sześcioletnie świadczenie usług - mówi "Gazecie Wyborczej" Andrzej Kasiura, członek zarządu województwa opolskiego. Koszt transakcji ma wynosić 18,5 mln zł.
Opolszczyzna ma otrzymać 12,5 mln zł z Funduszu Kolejowego w 2010 r. W 2011 r. wpłynąć ma natomiast następne 6 mln zł. Według wyliczeń województwa, pozyskanie jednego pociągu to 4-5 mln zł, a remontu - 2-3 mln zł. W jego skład miałoby wejść m.in. zamontowanie klimatyzacji w składach. Jak wskazuje Kasiura, jego zdaniem takie rozwiązanie jest optymalne. Koszt zakupu nowego pociągu to 16-26 mln zł, okres oczekiwania na składy to 2-3 lata. Tymczasem modernizacja trwa 6-8 miesięcy.
Więcej