NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Opolskie: Odcinek Jełowa – Murów przygotowany do przewozów

| jar, Rynek Kolejowy 26.04.2018 3,7k

Opolskie: Odcinek Jełowa – Murów przygotowany do przewozów
Fotografia ilustracyjna fot. jar
PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace przy udrożnieniu nieczynnego od wielu lat odcinka linii nr 301 łączącej Opole z Namysłowem. Przywrócenie przejezdności trasy było możliwe dzięki porozumieniu między narodowym zarządcą linii kolejowych i spółką Stora Enso Wood Products, która rozbudowuje zakład produkcyjny w Murowie.
Położona w województwie opolskim linia kolejowa nr 301 Opole Główne – Namysłów o długości prawie 60 km jest częściowo wyłączona z eksploatacji. Połączenia pasażerskie zostały zlikwidowane jeszcze w 1992 r. (odcinek Jełowa – Namysłów) i w 2000 r. (Opole – Jełowa), jednak po kilku latach na drugim fragmencie linii zostały reaktywowane. Kursują po nim pociągi regionalne Opole – Kluczbork.

Tor dojazdowy do zakładu

Natomiast od grudnia ubiegłego roku PKP Polskie Linie Kolejowe przywróciły przejezdność linii kolejowej między Jełową a Murowem. Było to następstwem porozumienia ze spółką Stora Enso Wood Products, właścicielem rozbudowywanych zakładów drzewnych w Murowie. Efektem zawartej w połowie 2016 r. umowy było przygotowanie toru dojazdowego do bocznicy spółki. Wykonane roboty polegały m.in. na usunięciu zbędnej roślinności, odtworzeniu nawierzchni kolejowej na długości ok. 10,5 km oraz naprawie 19 obiektów inżynieryjnych (przepustów). Po wykonaniu prac składy towarowe (a także lekkie pociągi pasażerskie) mogą pojechać z prędkością 20 km/h. Dodatkowo wykonano remont mostu na między Jełową a Kluczborkiem (linia nr 293 Jełowa – Kluczbork), co ma usprawnić przejazdy na tym odcinku. Na wykonanie robót PKP PLK wydała ok 6 mln zł. 

Pojedzie około 50 pociągów miesięcznie

Przygotowana infrastruktura ma być wykorzystywana do dowożenia surowca oraz wywożenia produktów. Jednak dotychczas pociągi nie kursują po tej trasie. Jak ustaliła „Nowa Trybuna Opolska”, na terenie spółki, gdzie znajduje się tartak i zakład produkcji elementów konstrukcyjnych wykorzystywanych w budownictwie, prowadzone są prace przy budowie bocznicy kolejowej i zapewne dopiero po ich zakończeniu zacznie się regularne kursowanie składów towarowych. Gazeta ustaliła, że ma pojechać około 50 składów towarowych miesięcznie.

Ruch pociągów do Biestrzykowic zawieszony

Co ciekawe, niedawno wyłączono z eksploatacji inny fragment odcinka linii nr 301. Jak wynika z dokumentów PKP PLK, jeszcze w rozkładzie jazdy 2016/2017 trasa z Namysłowa do bocznicy szlakowej Biestrzykowice figurowała jako czynna, z prędkością dopuszczalną 40 km/h. Obecnie dla odcinka ustalono prędkość maksymalną równą 0 km/h, czyli ruch pociągów został tam przynajmniej czasowo zawieszony.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Opolskie (356)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Opolskie (356)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5