Na stacji Opole Główne zbudowana została już konstrukcja nowego peronu 1A o długości 150 metrów i wysokości 76 cm.
Trwają prace nad modernizacją trzech mostów i trzech wiaduktów na odcinku magistrali E30 pomiędzy Opolem Groszowicami a Opolem Zachodnim w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Opole Zachodnie”
przewidzianego do finansowania w ramach programu CEF. Jak informowała niedawno PKP PLK,
rozpoczęła się już budowa nowego mostu kolejowego nad Odrą w Opolu.
W ramach
ogłoszonej w 2020 roku inwestycji budowany jest też nowy peron 1A. Zapewni on obsługę pasażerską pociągów w kierunku stacji Kędzierzyn-Koźle, Strzelce Opolskie i stacji Fosowskie. Nowy peron ma usprawnić ruch pociągów pasażerskich i zwiększyć przepustowość stacji Opole Główne. Zbudowana została już konstrukcja nowego o długości 150 metrów i wysokości 76 cm. Po ułożeniu nawierzchni z płyt, zamontowana zostanie 75 m wiata, nawiązująca stylistyką do charakteru stacji.
W zakresie prac torowych na odcinku Opole Groszowice - Opole Zachodnie przewidziano z kolei przebudowę torów o łącznej długości blisko 10 km oraz wymianę 26 rozjazdów. Zaplanowano budowę i przebudowę elektrycznego ogrzewania rozjazdów (EOR), co zapewni sprawny przejazd pociągów w warunkach zimowych. Inwestycja obejmie też przebudowę sieci trakcyjnej. Przewidziana jest też przebudowa nawierzchni na przejazdach kolejowo-drogowych (na Aleja Przyjaźni i ul. Torowej). Z kolei w ramach oddzielnej inwestycji, dzięki porozumieniu z PKP PLK,
Miejski Zarząd Dróg w Opolu przebuduje wiadukt nad ul. Krapkowicką.