Przygotowywany od szeŚciu miesięcy, wyspecjalizowany zespół pracowników Centrali Ruchu ZTM, przeszedł już niezbędne kursy i uzyskał wymagane prawem certyfikaty. Centrala całodobowo reaguje i informuje o wszystkim co dotyczy gdańskiej komunikacji. 19 marca 2013 roku. wdrożone systemy i rozwiązania techniczne monitorowali prezydent Paweł Adamowicz, odpowiedzialny za ten obszar zastępca Maciej Lisicki i skarbnik miasta Teresa Blacharska.
Prezydent miał okazję sprawdzić jak działają zainstalowane systemy monitorujące przejazdy pojazdów. Szczególną uwagę zwrócił System Informacji Pasażerskiej, który obecnie dostępny jest nie tylko na przystankach ale także na stronie internetowej i w wersji mobilnej na telefony komórkowe.
Prezydent miał okazję sprawdzić jak działają zainstalowane systemy monitorujące przejazdy pojazdów. Szczególną uwagę zwrócił System Informacji Pasażerskiej, który obecnie dostępny jest nie tylko na przystankach ale także na stronie internetowej i w wersji mobilnej na telefony komórkowe.
Z uwagą sprawdzone zostały także Pojazdy Centrali Ruchu ZTM. Otrzymały one od Ministra Spraw Wewnętrznych zgodę na uprzywilejowanie w ruchu drogowym. Niebieskie sygnały Świetlne i sygnał dźwiękowy są używane bezpoŚrednio w związku z ratowaniem życia i zdrowia ludzkiego. Wszyscy dyżurujący w pojazdach pracownicy Centrali Ruchu ZTM są przeszkoleni do udzielania pomocy przedmedycznej. W pojazdach znajdują się defibrylatory. Dzięki umiejscowieniu Centrali w budynku w którym monitorowany jest Tristar na bieżąco można Śledzić sytuację komunikacyjną Trójmiasta.
Podczas spotkania zaprezentowano najnowoczeŚniejszy, dostępny dla niepełnosprawnych, Punkt Obsługi Klienta ZTM nr 2. Przyjmuje on wnioski o wydanie karty miejskiej i wnioski o wydanie lub przedłużenie karty dużej rodziny, doładowuje karty miejskie biletami okresowymi, sprzedaje bilety jednorazowe oraz rozpatruje reklamacje dotyczące kart miejskich. Lokalizacja sprzyja użytkownikom Karty Dużej Rodziny, POK obsłużył 44,76% kart tego programu w roku 2012 r.