NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Opoczno: Podbiją tor do Bratkowa. Tydzień bez pociągów

| Kasper Fiszer 04.11.2019 2,3k

Opoczno: Podbiją tor do Bratkowa. Tydzień bez pociągów
Pociąg z Opoczna do Łodzi Kaliskiejfot. Kasper Fiszer
Zarządca infrastruktury zaplanował warte ok. pół mln zł prace na szlaku Braktów – Opoczno. Spowoduje to konieczność zamknięcia tego odcinka linii nr 25 na sześć dni. Od poniedziałku 18 listopada podróżujący pociągami Przewozów Regionalnych będą musieli korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej.
W tym miesiącu przez kilka dni nie będą kursować pociągi Przewozów Regionalnych z Łodzi i Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna. Jak tłumaczy zarządca infrastruktury, od 18 do 23 listopada na linii kolejowej nr 25 prowadzone będą pewne prace infrastrukturalne. – Zaplanowaliśmy roboty na jednotorowym szlaku Bratków – Opoczno – mówi Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Utrzymana będzie prędkość 80 km/godz.

– Roboty obejmą naprawę elementów infrastruktury, podbicie toru oraz oczyszczenie tłucznia – opisuje nasz rozmówca. Przedsięwzięcie ma charakter utrzymaniowy i ma pozwolić na utrzymanie prędkości maksymalnej 80 km/godz. W przypadku rezygnacji z prac konieczne byłoby bowiem wprowadzenie ograniczeń względem prędkości szlakowej.

Inwestycja wykonana zostanie siłami własnymi PKP Polskich Linii Kolejowych przy współpracy z Przedsiębiorstwem Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej. Wartość robót to ok. 500 tys. zł. – Przerwa w ruchu będzie dotyczyła jednotorowego odcinka Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Za pociągi Polregio wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa – mówi Karol Jakubowski. Czas podróży wydłuży się o około pół godziny.

Ranga linii wkrótce znacząco wzrośnie

Przypomnijmy, że Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zapowiedział niedawno, że w ramach kolejnej perspektywy budżetowej UE zamierza kompleksowo wyremontować cały odcinek z Tomaszowa do Opoczna. Wraz z PKP PLK samorząd chce m.in. zelektryfikować trasę, co pozwoli skierować tam kursy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Obecnie połączenie do Opoczna jest jedynym w regionie obsługiwanym trakcją spalinową.

Nie ma jednak na razie żadnych konkretnych planów dotyczących wznowienia obsługi dalszego odcinka linii nr 25 biegnącego w kierunku Skarżyska-Kamiennej. Ruch pociągów pasażerskich zawieszono tam w 2009 r. Ostatni rozkład jazdy zakładał dwie pary kursów, przy czym w ostatnim okresie jedna z nich wykonywana była często autobusem zastępczym.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5