Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Olsztyn: Dzięki tramwajowi miasto przyjazne pieszym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Olsztyn: Dzięki tramwajowi miasto przyjazne pieszym
Zmieniona koncepcja budowy linii tramwajowej na odcinku do Wysokiej Bramy spowoduje, że w centrum Olsztyna piesi będą się czuć wygodniej i bezpieczniej. Na oficjalnej stronie projektu tramwajowego poinformowano o szczegółach nowego pomysłu.

O tym, że władze Olsztyna przekonały się do pomysłu, by przy okazji budowy linii tramwajowej zmniejszyć ruch samochodowy w centrum już pisaliśmy. W szczegółach oznacza to więcej miejsca dla pieszych i wygodniejszą infrastrukturę dla korzystających z transportu publicznego.

Osią przebudowywanej Al. Piłsudskiego na odcinku od ul. Kościuszki do ul. Dąbrowszczaków zamiast planowanego do tej pory jednego toru będą dwa, co usprawni transport, choć i tak tramwaje w Olsztynie mają być dwukierunkowe. Tą samą trasą, tzw. trambuspasem, będą się poruszać autobusy, co uniezależni je od korków na ulicy. Głównym punktem będzie przystanek Centrum. Duża, zaplanowana na 66 metrów platforma na środku ulicy, przy której na raz zmieści się tramwaj i dwa przegubowe autobusy. Pasażerowie, którzy będą się przesiadać – czy to w tym samym, czy w przeciwnym kierunku – zrobią to na jednym przystanku. Na 300 metrowym odcinku od Dąbrowszczaków do ulic Kopernika i Plater po obu stronach jezdni powstaną ścieżki rowerowe. Nie zostaną zwężone chodniki, za to zaplanowano trzy nowe przejścia dla pieszych – przy Dąbrowszczaków, kilkadziesiąt metrów dalej na wschód oraz przed Urzędem Wojewódzkim.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5