NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Olsztyn – Działdowo: Trudno pogodzić ruch regionalny i dalekobieżny

| Kasper Fiszer 06.12.2021 7k

Olsztyn – Działdowo: Trudno pogodzić ruch regionalny i dalekobieżny
Pociąg dalekobieżny do Olsztynafot. Kasper Fiszer
Na jednotorowej linii kolejowej nr 216 Olsztyn Główny – Działdowo przez Nidzicę kursują zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne. Trasa jest jednak jednotorowa, a spora skala ruchu sprawia, że elastyczność w konstruowaniu rozkładu jazdy jest dość niska. Odczują to niebawem korzystający z usług Polregio.
Olsztyńska „Gazeta Wyborcza” informowała niedawno o niedogodnościach, jakie mają czekać pasażerów kolei regionalnej od wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy (12 grudnia). Dziennik opisuje sytuację na trasie do Działdowa (linia nr 216), która jest stosunkowo intensywnie wykorzystywana w ruchu dalekobieżnym. Zdaniem „GW” ma się to negatywnie odbijać na grafiku połączeń spółki Polregio, które będą realizowane w mniej optymalnych względem potrzeb porach.

Odjazd pół godziny później niż zakładał przewoźnik

O pewnych trudnościach z konstrukcją rozkładu jazdy mówi zresztą „Rynkowi Kolejowemu” sam przewoźnik. Mają one dotyczyć przede wszystkim pociągu nr 90606, który obecnie odjeżdża z Olsztyna Głównego do Działdowa o 16:04, co jest w opinii spółki porą bliską ideału. – Od 12 grudnia będzie on odjeżdżał o 16:28 – wskazuje Zespół Prasowy Polregio. Według wniosku spółki do zarządcy infrastruktury, PKP PLK, nową godzinę wyjazdu ze stacji początkowej miano wyznaczyć ok. 16:00.

W ramach różnych korekt obowiązujących w ciągu 2021 r. pociąg do Działdowa wyruszał z Olsztyna zazwyczaj ok. 16:10. – Był to czas pożądany przez naszych pasażerów – podkreślają służby prasowe operatora. Od 12 grudnia o podobnej porze zacznie jednak bieg pociąg spółki PKP Intercity relacji Olsztyn Główny – Bielsko-Biała Główna, więc szlak nie będzie już dostępny dla Polregio.

Trudno ułożyć rozkład na linii jednotorowej

Spółka podkreśla, że to pociągom dalekobieżnym przydzielana jest w pierwszej kolejności możliwość skorzystania z danej trasy, a ruch regionalny jest zdeterminowany godzinami odjazdów kursów PKP IC. – Zbudowany na tej linii rozkład jazdy jest kompromisem uwzględniającym potrzeby obu przewoźników – oceniło jednocześnie Polregio. Nie wskazało ono jednocześnie możliwości ewentualnej późniejszej korekty godziny odjazdu swojego pociągu do Działdowa.

Spółka zwraca też uwagę, że większość linii w województwie warmińsko-mazurskim ma charakter jednotorowy. – To sprawia, że trudno jest uzyskać precyzyjne godziny odjazdów pociągów – tłumaczy Zespół Prasowy Polregio. Linia nr 216 nie jest wolna od tych ograniczeń.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5