Aż siedem firm weźmie udział w dialogu technicznym, który ogłosiło PKP Intercity. Operator, dzięki rozmowie z producentami, ustali warunki zamówienia na nowe lokomotywy manewrowe.
PKP Intercity ogłosiło w połowie maja rozpoczęcie przygotowań do zakupu nowoczesnych lekkich lokomotyw manewrowych. Pierwszym etapem będzie przeprowadzenie dialogu technicznego z producentami taboru.
Pisaliśmy o tym tutaj.
Celem dialogu jest pozyskanie informacji pozwalających na oszacowanie możliwości technicznych dostępnych na rynku oraz oszacowanie wartości i terminu dostawy lekkich dwuosiowych lub trzyosiowych lokomotyw manewrowych. Według założeń pojazdy mają osiągać prędkość co najmniej 60 km/h.
Jak poinformowało "Rynek Kolejowy" biuro prasowe PKP Intercity, do udziału w dialogu technicznym na zakup lekkich lokomotyw manewrowych dopuszczono aż siedem firm: Newag, Corail TS, ZPS Stargard, Alstom Konstal, H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych, CZ LOKO oraz Stadler Polska. – Dialog techniczny potrwa około jednego miesiąca – mówi "RK" Marta Ziemska z PKP Intercity.
Warto przypomnieć, że wczoraj PKP Intercity
rozpisało przetarg na 59 napraw okresowych dla lokomotyw elektrycznych serii EP09 i przetarg na
55 nowych wagonów osobowych. Będzie też kontynuować
projekt wagonów Combo. W ubiegłym roku IC
ogłosiło strategię taborową na lata 2016–2020, w ramach której zainwestuje ok. 2,5 mld zł.