NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Odcinek Ocice – Dębica po rewitalizacji ma przyszłość w ruchu towarowym i pasażerskim

| jar, Rynek Kolejowy 29.01.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-01-29 09:07:02 Autor: mietek
---.dynamic.chello.pl
ten artykuł można przypisać do większości Lini w Polsce , chore
2014-01-29 09:15:07 Autor: aron parczewski mędrzec
---.nette.pl
linia nie prowadzi do Rzeszowa, więc nie ma sensu ekonomicznego
2014-01-29 10:31:23 Autor: K65
---.174.19.52
Aron

Nie „ekonomicznego” tylko POlitycznego.
2014-01-29 10:56:24 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Linia nie prowadzi do stolicy Podkarapycia więc jest niedoinwestowana. Tylko, że SSE Mielec jest głównym "dostawcą kasy" dla Podkarapycia i choćby z tych względów należałoby zrobić rewitalkę na 100 km/h na dla pociągów pasażerskich i 70 dla towarowych (120 dla lekkich pojazdów szynowych) wraz z elektryfikacją odcinka Dębica Towarowa - Chmielów koło Tarnobrzegu.
Pociągi Tarnów - Przeworsk przez Stalową Wolę Rozwadów i lub Tarnów - Sandomierz- Ostrowiec Świętokrzyski mają większy sens ekonomiczny niż Rzeszów - Stalowa Wola Rozwadów (choć uważam, że Rzeszów - Lublin powinny kursować). Hetman powinien wrócić na trasę przez Mielec tak jak pociąg z Warszawy do Krynicy (i tu można się zastanowić czy puszczać go przez Ostrowiec, Starachowice czy przez Kraśnik). Przez Rzeszów powinny kursować z wyboru wszystkie składy jadące w kierunku Zagórza z pominięciem Jasła. Natomiast kierunek Przemyśl z wyboru powinien iść przez Nisko. Nie może być tak, żeby Krzaklewo (Kolbuszowa) było faworyzowane kosztem Mielca czy Niska.
2014-01-29 10:57:55 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
W dokumencie implementacyjnym projekt ten znajduje się w wykazie linii o znaczeniu "makroregionalnym" bodaj na 9 pozycji. Wedle słów jednej z zaangażowanych w projekt DI osób - szansę na realizację ma co najwyżej pierwszych 6 projektów makroregionalnych. Inna sprawa że linia 25 podzielona jest na dwa projekty, część Ocice-Padew wchodzi w skład projektu wraz z linią Tarnobrzeg-Stalowa Wola (2 pozycja - realizacja prawie pewna).

DI nie uwzględnia RPO, więc jest jeszcze szansa na finansowanie awaryjne. To powinno się udać, wszak marszałek jest z Mielca.
2014-01-29 12:25:36 Autor: p.
---.customer.m-online.net
Jak można w ogóle przypominać rozkład z roku 1989/1990... To już celowa manipulacja. To były inne czasy, choć należałoby powiedzieć, że to była zupełnie inna epoka!!! Wtedy nie było praktycznie komunikacji indywidualnej, w ogóle nie istniała dalekobieżna komunikacja autobusowa. Jedyną formą transportu była kolej. Naturalnym więc było, że Polacy z niej korzystali. Baaa... byli to tego zmuszeni! Dodam, że w tamtym okresie praktycznie liczba dziennych połączeń pospiesznych/ekspresowych na kolejach polskich była bardzo mała. W dziennych połączeniach kolejowych między Warszawą a Krakowem, Wrocławiem, Wrocławiem a Poznaniem, Warszawą a Bydgoszczą (przykładów możnaby jeszcze długo mnożyć) standardem były wielogodzinne dziury!

Jednak wracając do tematu - miasta: Stalowa Wola, Tarnobrzeg, Mielce, Dębica są na tyle duże, a potencjał gospodarczy regionu wysoki by remont linii kolejowej łączącej te ośrodki uznać za zdecydowanie potrzebny.

Jednak posiłkowanie się stwierdzeniem, że dla mieszkańców Zamościa kursowanie trasą przez Mielec jest gorsze niż trasą przez Rzeszów zakrawa o dziecinną zachłanność. W skali całej trasy Zamość-Kraków/Katowice/Wrocław dłuższa trasa i trochę dłuższy czas przejazdu nie odgrywają zdecydowanej roli. Istotne jest jednak to, że w ramach połączenia obsługiwany jest również Rzeszów, tzn. Zamość, Biłgoraj i Stalowa Wola mają również połączenie z stolicą Podkarpacia.
2014-01-29 13:15:00 Autor: kuuubaa
---.30.67.31.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
oj jak nie ma się do czego przyczepić ....to jeszcze do tamtych lat
2014-01-29 13:42:39 Autor: Piotrek
---.keiaspe.agh.edu.pl
Na podstawie prognozy o stanie kolei z bieżącego RK wnioskuję, że niestety są marne szanse na modernizację tej lini. "Ygrek" od dawna ma gotowe SW a nie jest ustawiany na czołowych pozycjach w walce o dofinansowanie :(
A szkoda bo "Hetmanowi" należy się godziwy czas jazdy.
2014-01-29 17:16:14 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Cóż, gdyby na PKP ktoś myślał, taką linię by można wyremontować materiałem staroużytecznym z magistral, ba, nawet zeelektryfikować za pomocą staroużyteczniej sieci, słupów czy zasilaczy. Ale głupotę widać na 71 - dlaczego przynajmniej nie postawiono słupów podczas moderny? Teraz wystarczyłoby powiesić wieszaki i druta w ciągu nocnych przerw....
2014-01-30 21:07:25 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Piękna geometria, bardzo mocne argumenty od remontu tej linii, dobrze, że w ogóle jest wpisana do DI do SRT do 2020. Nawet jeśli miała to by być rewitalka do v90.

I jeszcze jedno, gotowe jest SW!!! Cudnie :D
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS