NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Odcinek Ocice – Dębica po rewitalizacji ma przyszłość w ruchu towarowym i pasażerskim

| jar, Rynek Kolejowy 29.01.2014 245

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-01-29 09:07:02 Autor: mietek
---.dynamic.chello.pl
ten artykuł można przypisać do większości Lini w Polsce , chore
2014-01-29 09:15:07 Autor: aron parczewski mędrzec
---.nette.pl
linia nie prowadzi do Rzeszowa, więc nie ma sensu ekonomicznego
2014-01-29 10:31:23 Autor: K65
---.174.19.52
Aron

Nie „ekonomicznego” tylko POlitycznego.
2014-01-29 10:56:24 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Linia nie prowadzi do stolicy Podkarapycia więc jest niedoinwestowana. Tylko, że SSE Mielec jest głównym "dostawcą kasy" dla Podkarapycia i choćby z tych względów należałoby zrobić rewitalkę na 100 km/h na dla pociągów pasażerskich i 70 dla towarowych (120 dla lekkich pojazdów szynowych) wraz z elektryfikacją odcinka Dębica Towarowa - Chmielów koło Tarnobrzegu.
Pociągi Tarnów - Przeworsk przez Stalową Wolę Rozwadów i lub Tarnów - Sandomierz- Ostrowiec Świętokrzyski mają większy sens ekonomiczny niż Rzeszów - Stalowa Wola Rozwadów (choć uważam, że Rzeszów - Lublin powinny kursować). Hetman powinien wrócić na trasę przez Mielec tak jak pociąg z Warszawy do Krynicy (i tu można się zastanowić czy puszczać go przez Ostrowiec, Starachowice czy przez Kraśnik). Przez Rzeszów powinny kursować z wyboru wszystkie składy jadące w kierunku Zagórza z pominięciem Jasła. Natomiast kierunek Przemyśl z wyboru powinien iść przez Nisko. Nie może być tak, żeby Krzaklewo (Kolbuszowa) było faworyzowane kosztem Mielca czy Niska.
2014-01-29 10:57:55 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
W dokumencie implementacyjnym projekt ten znajduje się w wykazie linii o znaczeniu "makroregionalnym" bodaj na 9 pozycji. Wedle słów jednej z zaangażowanych w projekt DI osób - szansę na realizację ma co najwyżej pierwszych 6 projektów makroregionalnych. Inna sprawa że linia 25 podzielona jest na dwa projekty, część Ocice-Padew wchodzi w skład projektu wraz z linią Tarnobrzeg-Stalowa Wola (2 pozycja - realizacja prawie pewna).

DI nie uwzględnia RPO, więc jest jeszcze szansa na finansowanie awaryjne. To powinno się udać, wszak marszałek jest z Mielca.
2014-01-29 12:25:36 Autor: p.
---.customer.m-online.net
Jak można w ogóle przypominać rozkład z roku 1989/1990... To już celowa manipulacja. To były inne czasy, choć należałoby powiedzieć, że to była zupełnie inna epoka!!! Wtedy nie było praktycznie komunikacji indywidualnej, w ogóle nie istniała dalekobieżna komunikacja autobusowa. Jedyną formą transportu była kolej. Naturalnym więc było, że Polacy z niej korzystali. Baaa... byli to tego zmuszeni! Dodam, że w tamtym okresie praktycznie liczba dziennych połączeń pospiesznych/ekspresowych na kolejach polskich była bardzo mała. W dziennych połączeniach kolejowych między Warszawą a Krakowem, Wrocławiem, Wrocławiem a Poznaniem, Warszawą a Bydgoszczą (przykładów możnaby jeszcze długo mnożyć) standardem były wielogodzinne dziury!

Jednak wracając do tematu - miasta: Stalowa Wola, Tarnobrzeg, Mielce, Dębica są na tyle duże, a potencjał gospodarczy regionu wysoki by remont linii kolejowej łączącej te ośrodki uznać za zdecydowanie potrzebny.

Jednak posiłkowanie się stwierdzeniem, że dla mieszkańców Zamościa kursowanie trasą przez Mielec jest gorsze niż trasą przez Rzeszów zakrawa o dziecinną zachłanność. W skali całej trasy Zamość-Kraków/Katowice/Wrocław dłuższa trasa i trochę dłuższy czas przejazdu nie odgrywają zdecydowanej roli. Istotne jest jednak to, że w ramach połączenia obsługiwany jest również Rzeszów, tzn. Zamość, Biłgoraj i Stalowa Wola mają również połączenie z stolicą Podkarpacia.
2014-01-29 13:15:00 Autor: kuuubaa
---.30.67.31.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
oj jak nie ma się do czego przyczepić ....to jeszcze do tamtych lat
2014-01-29 13:42:39 Autor: Piotrek
---.keiaspe.agh.edu.pl
Na podstawie prognozy o stanie kolei z bieżącego RK wnioskuję, że niestety są marne szanse na modernizację tej lini. "Ygrek" od dawna ma gotowe SW a nie jest ustawiany na czołowych pozycjach w walce o dofinansowanie :(
A szkoda bo "Hetmanowi" należy się godziwy czas jazdy.
2014-01-29 17:16:14 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Cóż, gdyby na PKP ktoś myślał, taką linię by można wyremontować materiałem staroużytecznym z magistral, ba, nawet zeelektryfikować za pomocą staroużyteczniej sieci, słupów czy zasilaczy. Ale głupotę widać na 71 - dlaczego przynajmniej nie postawiono słupów podczas moderny? Teraz wystarczyłoby powiesić wieszaki i druta w ciągu nocnych przerw....
2014-01-30 21:07:25 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Piękna geometria, bardzo mocne argumenty od remontu tej linii, dobrze, że w ogóle jest wpisana do DI do SRT do 2020. Nawet jeśli miała to by być rewitalka do v90.

I jeszcze jedno, gotowe jest SW!!! Cudnie :D
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5