Modernizacja ważnego posterunku Biała Rawska na Centralnej Magistrali Kolejowej zapewni sprawniejsze podróże 200 km/h m.in. z Warszawy do Katowic, Krakowa, Wrocławia. Kompleksowe prace skrócono z 14 do 6 dni. Przygotowano specjalny rozkład na czas modernizacji.
Dzięki inwestycji wartej 18 mln zł podróż będzie sprawniejsza i kolejny odcinek CMK będzie przystosowany do prędkości 200 km/h. Od soboty 6 do czwartku 11 sierpnia ruch na Centralnej Magistrali Kolejowej pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Idzikowicami będzie okresowo zawieszony. PKP Polskie Linie Kolejowe wykonają kompleksowe prace na posterunku Biała Rawska. Prace zostały wcześniej zaplanowane i ujęte w rozkładzie jazdy.
Pociągi do i z Krakowa będą kursowały przez Koluszki, Tomaszów Mazowiecki do Idzikowic. Pociągi do i z Katowic będą jeździły po linii numer 1 czyli przez Skierniewice, Koluszki i Częstochowę. Część pociągów będzie miała skrócone relacje lub będzie odwołana (np. pociągi Dragon i Radomiak, o czym piszemy
tutaj). Informacje o zmianach są dostępne na stacjach, przystankach oraz w Internecie na
www.portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników.
Innowacyjna metoda wymiany rozjazdów w blokachPosterunek Biała Rawska to jedna z lokalizacji, w której pociągi jadące CMK mogą zmieniać tor. Układ rozjazdów zapewnia sprawne podróże, np. przy usterce jednego z dwóch torów łatwiej jest bez opóźnień prowadzić ruch po jednym torze na linii. Wykonawca wymieni 4 rozjazdy, tory, sieć trakcyjną. Wykonane zostaną przyłączenia urządzeń sterowania ruchem kolejowym do budynku nowej nastawni.
– Prace na CMK będą wykonywane w innowacyjny sposób. Rozjazdy będą transportowane nie w częściach lecz w blokach i bezpośrednio montowane w tory. Dzięki temu prace zostaną wykonane w ciągu 6 nie 14 dni – mówi Sławomira Wierzchowska, zastępca dyrektora Regionu Centralnego w Centrum Realizacji Inwestycji PLK. Wprowadzenie prędkości 200 km/h na odcinku od Grodziska Mazowieckiego do Idzikowic PLK planuje od rozkładu jazdy 2017/2018.
Przygotowania do wprowadzenia 200 km/h na kolejnych odcinkach CMK
CMK zyskuje coraz lepsze parametry. Do tej pory, prace które PLK wykonały na linii umożliwiają jazdę z prędkością 200 km/h na odcinku między Olszamowicami a Zawierciem. Sukcesywnie są prowadzone i planowane kolejne prace przy montażu nowoczesnych systemów, które przystosują linię między Grodziskiem Mazowieckim a Idzikowicami do wyższych prędkości.
PLK zakończyły budowę dwóch wiaduktów na CMK, które były finansowane z programu CEF (piszemy o tym
tutaj). Pozwoliło to na zwiększenie prędkości powyżej 160 km/h na kolejnych odcinkach tej linii i dalsze skrócenie czasu przejazdu z Warszawy m.in. do Krakowa i Katowic. Planowana jest rozbudowa stacji Włoszczowa Północ. W ramach inwestycji na stacji powstanie nowy peron nr 2. Zapewni on bezkolizyjną obsługę pociągów, mających postój na stacji. Dzięki temu zwiększy się przepustowość linii, co pozwoli na jazdę większej liczby pociągów.