Modernizacja magistrali E-30 na Podkarpaciu wkracza w kolejną fazę. Przewozy Regionalne szukają przewoźnika, który obsłuży zastępczą komunikację autobusową w zamian za część pociągów na trasie Rzeszów – Sędziszów Małopolski.
Powodem jest modernizacja głównej trasy kolejowej łączącej Europę Wschodnią z Zachodnią. Zakres robót budowlanych prowadzonych przez PKP PLK na odcinku Sędziszów Małopolski – Rzeszów Zachodni objął między innymi:
-
modernizację układu torowego na długości 21,3 km linii;
-
budowę 8 peronów w miejscowościach Będziemyśl, Trzciana, Świlcza, Rudna Wielka;
-
przebudowę / budowę 15 wiaduktów kolejowych i 3 drogowych, 6 mostów, 30 przepustów;
-
budowę 4 przejść podziemnych dla pieszych (Sędziszów Małopolski w ciągu ulic Grunwaldzka – Księżomost, Będziemyśl, Trzciana, Rudna Wielka);
-
modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji;
-
całkowitą wymianę istniejącej sieci trakcyjnej w torach stacyjnych i szlakowych;
-
budowę 4,3 km ekranów akustycznych.
Prace wymuszają wprowadzenie komunikacji zastępczej w zamian za część pociągów. W okresie 1 – 11 października będą to:
-
2 autobusy w dni robocze, a w soboty, niedziele i święta 1 w zamian za pociąg 39403 (odjazd z Sędziszowa Młp. o 6:19)
-
1 autobus od poniedziałku do czwartku, soboty i święta, a 2 w piątki i niedziele za pociągi 33307 (odjazd z Sędziszowa Młp. o 19:12) i 39330 (odjazd z Rzeszowa Głównego o 19:08)
-
1 autobus zastępujący Regio 39422 (odjazd z Rzeszowa o 7:56)
W okresie 12 października – 7 listopada dodatkowo zastępowany 1 autokarem będzie pociąg 39409 (odjazd z Sędziszowa o 15:27).
W każdym autobusie zastępczej komunikacji autobusowej będzie obsługa konduktorska.
Przewozy Regionalne wymagają, by tabor zastępujący pociągi oferował co najmniej 50 miejsc siedzących, był wyposażony w sprawny układ klimatyzacji i by był wyprodukowany nie wcześniej niż w 2004 roku. Każdy autokar, co zrozumiałe, musi być ubezpieczony (OC, NNW) i posiadać aktualne badania techniczne. Wyłoniona w przetargu firma musi również posiadać autobusy rezerwowe o takim samym standardzie, by w razie awarii wszystkie kursy komunikacji zastępczej były wykonane.
Przewoźnik musi również zapewnić na własny koszt infrastrukturę przystankową położoną w bezpośrednim sąsiedztwie stacji i przystanków kolejowych oraz wykonać niezbędną informację pasażerską.
Jedynym ocenianym w przetargu kryterium jest cena, wygrywa najniższa.