Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Od marca szybciej między Katowicami a Krakowem. Choć rewelacji nie ma

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-03-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Od marca szybciej między Katowicami a Krakowem. Choć rewelacji nie ma
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Po wprowadzeniu w grudniu 2019 ośmiu par pociągów PKP Intercity na trasę Kraków – Katowice, operator wraz z PKP PLK doszedł do wniosku, że czas przejazdu pociągów, bardzo długi, można skrócić.

Już w obowiązującym od grudnia rozkładzie jazdy okazało się, że część pociągów może jechać szybciej, jeśli na szlaku z ograniczoną przepustowością nie ma jakichś nadzwyczajnych zdarzeń (np. opóźnienia innych pociągów). Zdarzały się przypadki odrabiania nawet kilkunastominutowych opóźnień między Krakowem a Katowicami.

Wraz z wejściem w życie marcowej korekty, lepsze czasy przejazdu będą mieć pociągi: IC Chopin relacji Wiedeń/Praga/Budapeszt – Warszawa – Wiedeń/Praga/Budapest, TLK Galicja relacji Ostrawa – Przemyśl – Ostrawa, IC Cracovia relacji Kraków – Praga/Budapeszt – Kraków, IC Porta Moravica relacji Graz – Przemyśl, TLK Matejko relacji Bielsko-Biała – Kraków i TLK Roztocze relacji Lublin/Zamość – Katowice – poinformowała Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity. Z naszych danych wynika, że szybciej pojedzie też TLK Wielkopolanin.

Najszybciej odcinek między metropoliami przemierzy IC Chopin, jadąc ze Śląska do Małopolski. Zrobi to w godzinę i 27 minut (dotąd godzina i 45 minut). Niewiele wolniejszy będzie TLK Wielkopolanin z czasem przejazdu godzina i 30 minut (dotąd był składem najwolniejszym – jechał aż 2 godziny i 39 minut). Inne pociągi szybciej od kilku do kilkunastu minut. W mniejszym stopniu dotyczyć to będzie pociągów regionalnych o niższym priorytecie przejazdu. Te będą przepuszczać szybsze pociągi. Choć i tak jest progres: większość z nich pokona dystans Kraków – Katowice poniżej dwóch godzin.

To oczywiście nie wystarcza, by na kolej pomiędzy miastami masowo wrócili pasażerowie. Konkurencja autobusowa wciąż przemieszcza się między miastami taniej, częściej i szybciej.

– Kolejnej poprawy czasu przejazdów należy się spodziewać po zakończeniu modernizacji linii kolejowej nr 133 – napisała Katarzyna Grzduk.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5