NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Od marca ruszy TLK Zefir. Załata dziurę w rozkładzie między Krakowem a Częstochową

| Jakub Madrjas 11.02.2021 230

Od marca ruszy TLK Zefir. Załata dziurę w rozkładzie między Krakowem a Częstochową
TLK 18112 "Staszic" jedzie w stronę Piły fot. Dawid Licheniak, SM42.pl
Od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy pasażerowie skarżą się na dziesięciogodzinną lukę w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity relacji Kraków – Częstochowa. Sytuację ma poprawić uruchomienie dodatkowego, codziennego pociągu TLK Zefir z Krakowa przez Częstochowę do Kołobrzegu.
Nie wszystkie miasta zyskały na nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity. Podawaliśmy już przykłady Bielska-Białej czy Lublińca. Pasażerowie narzekają też na siatkę połączeń relacji Kraków – Częstochowa. Obecnie w podróż można się wybrać o po godz. 15, 17 i 19; wcześniejsze pociągi odjeżdżają o 5 rano i po północy. – Zmniejszenie liczby bezpośrednich połączeń w relacji Kraków Główny – Częstochowa Stradom – Kraków Główny w obecnym rozkładzie jazdy wynika z powrotu części pociągów PKP Intercity w relacji Kraków – Wrocław z trasy okrężnej przez Częstochowę Stradom na trasę podstawową (przez Katowice), w wyniku zakończenia prac inwestycyjnych na linii kolejowej nr 133 (E30) Kraków – Katowice – tłumaczy rzecznik resortu infrastruktury Szymon Huptyś.

Resort dostrzega problem dziesięciogodzinnej przerwy w rozkładzie jazdy, jaka powstała w połączeniach między Krakowem a Częstochową. – Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi na postulaty pasażerów wspólnie z przewoźnikiem podjęło decyzję o uruchomieniu pociągu TLK „Zefir” w relacji Kraków Główny – Kołobrzeg – Kraków Główny – informuje rzecznik. Połączenie odjedzie ok. 10 rano z Krakowa, co pozwoli zlikwidować lukę w rozkładzie. Uruchomienie planowane jest na korektę rozkładu jazdy, czyli od 14 marca 2021.

Pociąg ma kursować codziennie. Co ciekawe, w rozkładzie rocznym połączenie trasowane było pierwotnie przez Katowice. Od Lublińca pociąg będzie jechał przez Kluczbork, Kępno, Ostrów Wlkp., Poznań Główny, Piłę i Białogard. – Od drugiego zastępczego rozkładu jazdy, ze względu na przepustowość i zamknięcia torowe na linii kolejowej przez Dąbrowę Górniczą Ząbkowice/Zawiercie/Myszków, pociąg został wytrasowany trasą okrężną przez Koniecpol i Miechów, natomiast od aktualizacji rocznego rozkładu jazdy, tj. od 14 czerwca pociąg planowany jest do kursowania przez Zawiercie i Myszków – wyjaśnia Szymon Huptyś.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5