NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Lubliniec bardzo straci na modernizacji magistrali E30 między Krakowem a Katowicami

| Michał Szymajda 17.11.2020 128

Lubliniec bardzo straci na modernizacji magistrali E30 między Krakowem a Katowicami
Fot. archiwum
Latami oczekiwana poprawa parametrów magistrali E30 pomiędzy Krakowem a Katowicami zakończy okres bardzo dobrego rozkładu jazdy dla miast takich jak Lubliniec. Projekt rozkładu jazdy dla stacji w tym mieście zakłada drastyczne zmniejszenie par połączeń między Wrocławiem a Krakowem.
Wygląda na to, że oferta dla pasażerów z Lublińca od 13 grudnia pogorszy się bardzo, przynajmniej jeśli chodzi o pociągi państwowej spółki PKP Intercity.
 
– Według wyszukiwarki portalpasazera.pl od 13 grudnia z 13 par pociągów TLK i IC na dobę, którymi dziś bezpośrednio można się z Lublińca dostać do Krakowa, zostaną tylko dwa i to jeszcze w odstępie 45 minut (z odjazdem o godzinie10.55 i o godzinie 11.38) – napisał poseł Andrzej Gawron do Ministerstwa Infrastruktury, prosząc ministerstwo o reakcję. 

Poseł Gawron wie skąd biorą się zmiany w rozkładzie. Ich przyczyną jest powrót pociągów Wrocław – Kraków na najkrótszą trasę przez Katowice. Dotąd większość pociągów kursujących np. między Krakowem a Wrocławiem objeżdżała remontowany od wielu lat odcinek E30 do Katowic i jechała przez Częstochowę Stradom, Lubliniec i Opole. Andrzej Gawron zauważa, że drastyczne pozbawianie oferty dojazdu obniża poziom zbudowanego zaufania pasażerów do kolei i będzie skutkować koniecznością przerzucenia się na inne środki transportu.

– Dlatego zważywszy na te okoliczności zwracam się do pana ministra z pytaniem: Czy w następnym obowiązującym od 13 grudnia 2020 r. rozkładzie jazdy PKP dla Stacji Lubliniec istnieje możliwość utrzymania stabilnej oferty połączeń z Lublińca do Krakowa w ilości 4-6 par i w takcie 4-5 godzinnym? – pyta.

Odpowiedz ministerstwa optymistyczna nie jest. Nadziei na to obecnie nie ma i Lubliniec pozostanie z okrojonym i niedoskonałym rozkładem pociągów PKP Intercity w kierunku Krakowa, Opola i Wrocławia.

– Mieszkańcy Lublińca udający się w podróż do Krakowa będą mogli skorzystać z rozbudowanej oferty Kolei Śląskich na trasie Lubliniec – Katowice, a następnie dokonać przesiadki do pociągów uruchamianych przez PKP Intercity. Organizator, w miarę dostępnych środków budżetowych przeznaczonych na dotacje do przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych, będzie rekomendował przewoźnikowi zwiększenie liczby par pociągów pomiędzy Lublińcem a Krakowem w przyszłych rozkładach jazdy – napisał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5