Przewozy Regionalne podjęły decyzję o wydłużeniu trasy pociągu interREGIO Bolesławiec - Kraków - Bolesławiec do stacji Węgliniec w rozkładzie jazdy 2010/2011. Od 15 września także na trasie Wrocław - Drezno - Wrocław ponownie pojawią się składy podwójne. Zmiany te zostały wprowadzone na prośbę związkowców z MOZ ZZ "Kontra".
W czerwcu związek zwrócił się do kierownictwa PR w sprawie przedłużenia trasy pociągu IR do Węglińca i przywrócenia podwójnych składów dla obsługi połączenia Wrocławia z Dreznem. "Od około 2 miesięcy zestawienie ww. pociągów zostało zmienione - zamiast w niektórych obiegach tych pociągów kursować w zestawieniu 2xVTR, kursuje 1 VTR. Ta sytuacja spowodowana dużą popularnością tych pociągów i cieszącą się znakomitą frekwencją podróżnych w szczególności w piątki i niedziele, doprowadza, że podróżni nie mają możliwości korzystania z tych pociągów. Stało się tradycją, że podróżni na stacjach pośrednich (w obu kierunkach) pozostają z powodu bardzo dużej frekwencji" - pisał w czerwcu zastępca przewodniczącego "Kontry", Roland Potoczny.
Wczoraj związkowcy otrzymali pismo, w którym Przewozy Regionalne powiadomiły o uwzględnieniu ich postulatów. "Planowane jest, iż pociąg ten kursować będzie do stacji Węgliniec, przy czym z Bolesławca do Węglińca jako pociąg REGIO, Odjazd.przyjazd pociągu do/z Węglińca ze stacji Bolesławiec następować będzie 5 minut po przyjeździe/odjeździe pociągu interREGIO z/do Krakowa. Ponadto podobna sytuacja dotyczyć będzie pociągu interREGIO relacji Bolesławiec - Warszawa Wschodnia - Bolesławiec, który również na odcinku Węgliniec - Bolesławiec - Węgliniec kursować będzie jako pociąg REGIO w ramach Umowy z Samorządem Województwa Dolnośląskiego. Ponadto od dnia 15 września br. pociągi relacji Wrocław - Drezno - Wrocław kursować będą zgodnie z planowanymi zestawieniami, tak więc ponownie pojawią się składy podwójne. Pozwoli to znacząco poprawić sposób komfort podróżowania" - poinformowała związek dyrektor Pionu Handlowego PR, Anna Lenarczyk.
- Od 15 września nikt na różnych forach internetowych nie będzie komentował, że podróżni ze względu na dużą popularność tej trasy i frekwencję, w niektórych sytuacjach po prostu zostawali na pośrednich stacjach, gdyż nie udawało im się dostać do jedynego szynobusu. W końcu zrobiono krok do przodu - od 15 września podróżni mogą odczuć ulgę i komfort w podróżowaniu! - uważa zastępca przewodniczącego "Kontry", Roland Potoczny. - W imieniu MOZ ZZ "Kontra" chciałbym serdecznie podziękować pani prezes Małgorzacie Kuczewskiej - Łaska, jak również pani dyrektor Działu Handlowego Annie Lenarczyk - dodaje.
Jak podaje Potoczny, pociągi z i do Drezna będą kursowały w następujących zestawieniach;
- 60001 (1-4) i (6) - skład 2 x VTR, (5) i (7) - 1 VTR
- 60003 (1-4) i (6) - skład 1 x VTR, (5) i (7) - 2 x VTR
- 60005 (1) - (7) - 2 x VTR
- 60002 (1) - (7) - 2 x VTR
- 60004 (1) - (7) - 1 VTR
- 60006 (1) - (7) - 2 VTR