Partnerzy serwisu:
Pasażer

Od 11 grudnia nowe połączenia i krótsze czasy przejazdu. Nowy rozkład PKP Intercity

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Od 11 grudnia nowe połączenia i krótsze czasy przejazdu. Nowy rozkład PKP Intercity
Fot. PKP Intercity
Nowe połączenia krajowe, lepsze czasy przejazdu, pojazdy Flirt i Dart na kolejnych relacjach – tak przedstawia się roczny rozkład jazdy pociągów 2016/2017 PKP Intercity. Zmiany zaczną obowiązywać od 11 grudnia, natomiast bilety na połączenia będzie można kupić już od 11 listopada.

Pociągi Dart i Flirt w nowych relacjach

Nowoczesne pojazdy PKP Intercity od grudnia pojadą w nowych relacjach. Pociągi Flirt będą kursowały na trasach: Warszawa – Kraków przez Tomaszów Mazowiecki (IC Korczak), Kraków – Gdynia przez Łódź (IC Sukiennice), czy Katowice – Szczecin (IC Portowiec). Wydłużone zostaną również połączenia obsługiwane przez pojazdy Dart. Najnowsze pociągi od bydgoskiej Pesy pojadą z Jeleniej Góry do Warszawy (IC Asnyk), a nie jak dotychczas tylko do Łodzi. Natomiast jedna para pociągów obecnie jeżdżąca na odcinku Lublin – Katowice, pojedzie dalej do Bielska-Białej (IC Pilecki, a w weekendy IC Inka).

Więcej ekonomicznych połączeń

Od grudnia pasażerowie będą mieli do dyspozycji więcej połączeń ekonomicznych, obsługiwanych pociągami kategorii TLK. Zyskają m.in. mieszkańcy Pomorza Środkowego (Kołobrzeg, Koszalin i Słupsk), którzy pojadą bezpośrednim pociągiem TLK Pobrzeże do Krakowa przez Warszawę. Kolejną nowością będzie TLK Kociewie – skład kursujący z Gorzowa Wielkopolskiego do Trójmiasta przez Piłę. Natomiast Szczecin będzie miał dwa nowe całoroczne połączenia z Wrocławiem przez Zieloną Górę (TLK Swarożyc i TLK Światowid). Dodatkowo do rozkładu powróci codzienny, całoroczny nocny pociąg z Trójmiasta do Zakopanego, z grupami wagonów do Przemyśla, Krynicy Zdroju i Zagórza (TLK Karpaty).

PKP Intercity wprowadzi również zmianę kategorii dla trzech pociągów międzynarodowych (Praha, Porta Moravica i Varsovia) z Express InterCity na InterCity. Standard składów zostanie zachowany, ale dzięki tej zmianie pasażerowie zyskają możliwość niedrogiej, szybkiej i komfortowej podróży, m.in. pomiędzy dwoma największymi aglomeracjami kraju – Katowicami i Warszawą.

Nowości sezonowe

W okresie wiosenno-letnim PKP Intercity uruchomi nowe międzynarodowe połączenie IC Cracovia relacji Kraków – Praga. Skład pojedzie przez Ostrawę, Ołomuniec i Pardubice. Natomiast pasażerowie planujący podróże po Polsce będą mieli do dyspozycji więcej połączeń bezpośrednich do Kołobrzegu (z Rzeszowa, Częstochowy oraz Białegostoku) i na Półwysep Helski (z Katowic, Opola, Łodzi i Bydgoszczy).

W wakacyjne weekendy m.in. podróżni z Łodzi i Warszawy zyskają bezpośrednie połączenie z Mazurami − na trasie Łódź – Giżycko kursować będzie skład TLK Niegocin.

Krótsze czasy przejazdu pociągów PKP Intercity

Dzięki zakończeniu przez zarządcę infrastruktury prac modernizacyjnych na niektórych odcinkach oraz wprowadzeniu szybszego taboru, w nowym rozkładzie jazdy skróceniu ulegną czasy przejazdów na kilku popularnych trasach. Z Warszawy do Wrocławia przez Łódź i Kalisz podróż pojazdami Dart będzie trwała o około o 30 minut krócej. Nawet o ponad 30 minut skróci się również czas przejazdu na trasie Przemyśl – Kraków, a pociąg EIP, choć zyska dodatkowy przystanek w Bochni, trasę między stolicą Małopolski a Rzeszowem pokona w przeciągu 1 godziny i 42 minut. Dodatkowo, krócej o blisko 30 minut pojadą składy kategorii IC oraz TLK na trasie Warszawa – Trójmiasto przez Iławę. Oznacza to, że pociągiem IC Neptun pasażerowie pokonają tę trasę w niecałe 3 godziny, natomiast składami TLK tylko 30 minut dłużej.

Dostosowanie do prac modernizacyjnych

PKP PLK cały czas modernizuje infrastrukturę kolejową, aby pasażerowie mogli szybko podróżować
pociągami po Polsce. W połowie 2017 roku rozpoczną się prace na dwóch trasach. Remont linii Warszawa – Lublin wydłuży czas podróży między tymi miastami o 40–50 minut. Modernizacja potrwa około 1,5 roku, ale po jej zakończeniu pociągi pokonają tę trasę z prędkością 160 km/h. Zaplanowane jest również rozpoczęcie modernizacji trasy między stolicą a Poznaniem. Od połowy przyszłego roku składy PKP Intercity będą jeździć trasą okrężną przez Gniezno, czas podróży wydłuży się o około 60 minut. Po ich zakończeniu pociągi na całej linii, ze stolicy Wielkopolski do Warszawy, pojadą z prędkością 160 km/h.

Bilety w promocyjnych cenach

PKP Intercity umożliwia zakup biletów krajowych na 30 dni przed planowaną podróżą. Na tych, którzy kupują bilety z wyprzedzeniem czekają rabaty – w przypadku pociągów ekspresowych można skorzystać z oferty Super Promo, dzięki której np. pociągiem EIP z Katowic do Warszawy można pojechać już za 49 zł. Na wszystkie pociągi obowiązuje oferta Wcześniej – Taniej. W jej ramach, w zależności od terminu zakupu, pasażer otrzymuje rabat w wysokości 30, 20 lub 10%. Bilety PKP Intercity można kupić w kasach, biletomatach, przez internet na stronie przewoźnika lub za pomocą aplikacji mobilnej IC Mobile Navigator.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5