NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

O krok od tragedii pod Szczytnem. Ciężarówka przejechała tuż przed pociągiem (wideo)

| Michał Szymajda 05.05.2016 466

3 maja w miejscowości Korpele w województwie warmińsko-mazurskim o mały włos nie doszło do tragedii. Kierowca ciężarówki przewożącej żywe zwierzęta staranował zamknięte szlabany tuż przez przejazdem autobusu szynowego.
Jak informuje olsztyńska policja, przed godziną 8 rano we wtorek 3 maja, kierujący samochodem ciężarowym, który w naczepie przewoził zwierzęta, przejechał przez zamknięty szlaban kolejowy uszkadzając go. 10 sekund później torami w kierunku Olsztyna przejechał autobus szynowy. Kierowca ciężarówki nie zatrzymał się i pojechał w dalszą trasę. Jak ustalił „Rynek Kolejowy” autobus szynowy, który o mały włos nie zderzył się z ciężarówką, jechał w relacji Szymany Lotnisko – Olsztyn Glówny.

Kamery monitoringu na niedawno zmodernizowanym przejeździe zarejestrowały całe zdarzenie i nagranie szybko trafiło do mediów. Policjanci rozpoczęli poszukiwanie sprawcy zdarzenia, jednak on sam wyręczył ich.

Sprawca sam przyszedł na komendę


– Sprawca bardzo groźnej sytuacji sam zgłosił się na Komendę Powiatową Policji w Ełku, gdy zobaczył nagranie w mediach. Tłumaczył, że oślepiło go słońce, wyjaśniał, że nie zdołał zahamować na mokrej nawierzchni – poinformował sierżant Tomasz Markowski z biura prasowego Komendanta Wojewódzkiego Policji w Olsztynie.

Kierowca, którego jazda o mały włos nie doprowadziła do katastrofy, odpowie za jedynie za wykroczenie. Otrzyma za nie mandat w wysokości od 300 do 500 złotych.

PLK: nieodpowiedzialność absolutna

– Kierowca samochodu ciężarowego zachował się w sposób absolutnie lekkomyślny i nieodpowiedzialny – mimo zamkniętych rogatek, sygnałów dźwiękowych i świetlnych, zlekceważył przepisy ruchu drogowego oraz zasady bezpieczeństwa i wjechał na przejazd. Natychmiast wprowadzono procedury bezpieczeństwa a na miejsce wysłano ekipę techniczną do naprawy uszkodzonych rogatek. Obraz z monitoringu został przekazany do SOK i policji. Jeszcze tego samego dnia, około 3 godzin po zdarzeniu, rogatki zostały naprawione i przywrócono rozkładową jazdę pociągów – poinformował Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

98% wszystkich zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych powodują kierowcy, którzy nie dostosowują się do przepisów ruchu drogowego i zasad bezpieczeństwa. Każdy przejazd kolejowo-drogowy to miejsce przed którym kierowca zawsze powinien się zatrzymać i upewnić czy nie nadjeżdża pociąg. Dopiero wtedy może bezpiecznie przejechać na drugą stronę. Znaki ustawione przed przejazdem dokładnie informują kierowcę o tym, do jakiego miejsca się zbliża i nakazują odpowiednie zachowanie. Dodatkowa sygnalizacja świetlna i dźwiękowa czy rogatki, nie zwalniają kierowcy z obowiązku zachowania zgodnego z przepisami i zasadami bezpieczeństwa.

W pierwszym kwartale tego roku w porównaniu do ubiegłego, liczba zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych zmalała o blisko 14 procent. W sumie od stycznia do marca 2016 doszło do 38 wypadków i kolizji, w których zginęło 11 osób a 3 zostały ciężko ranne. W tym samym okresie ubiegłego roku podobnych zdarzeń było 44, 16 osób zginęło a 3 zostały ranne.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5