Česke drahy z nowym rozkładem jazdy wprowadziły do służby dwa zupełnie nowe typy taboru. Z Pragi do Chebu jeżdżą zbudowane przez konsorcjum Skody i Siemensa wagony Viaggio, a z Ostrawy do Frydlandu nad Ostrawicą.
Jeszcze kilka dni temu, z uwagi na drobne usterki wykryte przez techników Kolei Czeskich, nie było pewne, czy najnowocześniejsze wagony kolejowe w Europie zbudowane wspólnie przez konsorcjum Skoda-Siemens, wyjadą na tory 12 grudnia. Udało się jednak uporać z problemami i nowe pojazdy, które kursują w ramach połączeń Interjet – zabrały na pokład pasażerów na trasie Praga – Cheb.
Więcej na temat tych wagonów pisaliśmy tutaj.Jak zauważyli dziennikarze portalu zdopravy.cz, design wnętrza wagonów jest bardzo atrakcyjny, wygodne są też fotele. Jest specjalny zakątek dla dzieci, które mogą oglądać bajki na schodkach naprzeciwko ekranu, jest wydzielona przestrzeń dla kierownika pociągu, która bardziej przypomina bufet, niż kantorki znane np. z Flirtów czy Dartów jeżdżących PKP Intercity. Na razie InterJety obsługują dwa pociągi na trasie Praga – Cheb. Kursują w pięciowagonowych zestawach, jednak nie ma problemu z wydłużeniem ich o wagony starszego typu. Udowodniono to już pierwszego dnia ich kursowania – 12 grudnia.
Z kolei na linii z Ostrawy do Frydlandu nad Ostrawicą debiutowały wczoraj trójwagonowe składy push-pull, które prowadzone są trakcją spalinową.
Piętrowe zestawy można było oglądać w Gdańsku, na targach Trako.