Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy" jest już w sprzedaży! Tematem numeru są systemy kolei w mieście. Ponadto w numerze rozmowa z byłym prezesem PKP Intercity Januszem Malinowskim, a także Piotrem Rachwalskim, Piotrem Rybotyckim, Andrzejem Chańko. Poza tym piszemy o węzłach przesiadkowych na kolei, integracji taryfowej oraz o testach nowego pociągu PKP Intercity.

Będzie zmniejszenie liczby połączeń regionalnych?
Niestety, nieco bliżej jest do spełnienia się czarnego scenariusza związanego z ograniczaniem pracy eksploatacyjnej pociągów regionalnych. Województwa coraz głośniej sygnalizują, że nie mają wystarczającej ilości pieniędzy na finansowanie przewozów kolejowych.

Modal split a transport kolejowy
Starając się opisać strukturę przemieszczeń mieszkańców danego terenu, możemy korzystać z rozmaitych wskaźników. Jednym z najbardziej popularnych jest podział zadań  przewozowych, zwany także podziałem międzygałęziowym (ang. modal split lub modal share). Jaką rolę odgrywa w nim kolej?

Malinowski: Rynek przewozowy w Polsce jest łakomym kąskiem
– Każdego dnia w ruchu dalekobieżnym w Polsce jest od jednego do dwóch milionów potencjalnych klientów kolei – uważa Janusz Malinowski, były prezes PKP Intercity.

Węzły przesiadkowe na kolei potrzebne od zaraz
Jednym z warunków zwiększania roli kolei w obsłudze miast jest stworzenie wygodnych węzłów przesiadkowych. Choć w ostatnich latach poczyniono wiele inwestycji, wciąż nie można mówić o rewolucji: prace często polegają na modernizacji zastanej infrastruktury, a nie jej kompletnej przebudowie – zwłaszcza w zakresie infrastruktury kolejowej i zmiany np. lokalizacji peronów czy przystanków.

Rybotycki: W czasie wakacji nie zabraknie taboru
O sytuacji taborowej w PKP Intercity, inwestycjach w nowy tabor oraz Pendolino rozmawiamy z Piotrem Rybotyckim, członkiem zarządu PKP Intercity ds. operacyjnych.

Po co komu bilety?
Jeszcze niedawno bilety stanowiły dla organizatorów transportu kłopot o tyle, że trzeba było pilnować, by pasażerowie je kupowali i kasowali. Dziś wchodzimy w czasy, w których bilet w tradycyjnym znaczeniu może przestać istnieć.

Rachwalski: Zbliżyć kolej do Wrocławia i Dolnego Śląska
Z Piotrem Rachwalskim, od roku prezesem Kolei Dolnośląskich, rozmawiamy o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości kolei regionalnej na Dolnym Śląsku i w Polsce. Pytamy o to na jakich liniach i w jakiej formie lokalny transport ma szansę rozwoju i o to dlaczego komunikacja międzynarodowa z Czechami i Niemcami wypada tak słabo. Czy to prawda, że koleje stworzone przez marszałków obsługują najlepsze linie, pozostawiając Przewozom Regionalnym te, które nie generują dobrego przychodu? Czy Wrocławiowi potrzebne jest metro? Zapraszamy do lektury wywiadu.

Integracja taryfowa – klucz do sukcesu w przewozach aglomeracyjnych
Jedną z dróg do sukcesu kolei aglomeracyjnych jest atrakcyjna integracja taryfowa. W Polsce w większości aglomeracji funkcjonują rozwiązania, taryfowe integrujące kolej z innymi podsystemami transportu publicznego. Tym artykułem rozpoczynamy nowy cykl, w którym sukcesywnie będziemy charakteryzować modele integracji taryfowej w największych polskich ośrodkach.

Bocznica kolejowa na marginesie transportu
– Przewóz towarów rośnie tylko w transporcie drogowym. Przedsiębiorstwa kolejowe cieszą się, jeśli ilość ładunków im nie spada. – Coś systemowo nie działa. Być może problem tkwi w obsłudze bocznicy, tej ostatniej mili – punktu styku między producentem a przedsiębiorstwem transportowym – twierdzi Zbigniew Szafrański, kierownik Ośrodka Koordynacji Projektów i Współpracy Międzynarodowej Instytutu Kolejnictwa.

Handel dworcowy
Na Dworcu Centralnym w Warszawie trwa rozbudowa antresoli, na której już niedługo znajdzie się miejsce dla punktów handlowych i usługowych. To tylko jeden z wielu przykładów węzła komunikacyjnego, którego rola się zmienia. Dworzec coraz częściej staje się miejscem, w którym robi się zakupy, a niekoniecznie podróżuje.

Pociągiem z Koszalina do Mielna, czyli jak się dogadać, by stworzyć dobrą ofertę
Linia kolejowa nr 427 to ciekawy przykład dobrego wykorzystania krótkiego fragmentu szlaku, który obecnie odgrywa wielką rolę w lokalnym transporcie osób, a który, gdyby nie przejęcie go przez miasto Koszalin, zapewne dziś leżałaby odłogiem. Ten 5-kilometrowy odcinek toru to przykład dobrej współpracy miasta, urzędu marszałkowskiego, przewoźnika, operatora infrastruktury spoza PKP, ale też PKP PLK. I dobry przykład na to, że linie kolejowe warto przejmować z rąk PKP.

Dlaczego rozkład nie zawsze wychodzi naprzeciw oczekiwaniom podróżnych
Nie da się skonstruować rozkładów jazdy pociągów tak, by zadowalały wszystkich. Specyfika ich konstruowania jest taka, że nie ma możliwości, by w którymś momencie pociąg nie jechał pusty. Analizując rozkład nie sposób jednak nie zauważyć, że czasem dla konstruktorów rozkładów wygoda obiegowania jest ważniejsza od potrzeb pasażerów.

Połączenie kolejowe do Balic – success story?
Linia do podkrakowskich Balic istniejąca w formie, w jakiej znaliśmy ją do 2013 r., nie zapewniała maksymalnej przepustowości potrzebnej do obsługi potoków pasażerskich ze względu na jeden tor i niską prędkość pociągów. Problemem było też oddalenie peronu końcowego od terminalu. Wkrótce wszystko to ma się jednak zmienić ze względu na prowadzone prace modernizacyjne. Czy na modernizacji skorzysta też samo lotnisko?

Andrzej Chańko: Chcemy zadbać o nowoczesny tabor
Rozmowa z Andrzejem Chańko, dyrektorem Zachodniopomorskiego Oddziału Przewozów Regionalnych w Szczecinie.

Łódzkie kończy modernizować EN57
W maju zakończyła się realizacja trzeciego kontraktu na modernizację jednostek EN57 należących do województwa łódzkiego. Po regionie kursuje już więc 15 składów odnowionych w latach 2010-2015. W tym samym okresie i samorząd, i przewoźnicy dokonali także kilku innych zakupów, które znacznie podniosły jakość taboru kursującego w regionie. W najbliższych latach należy spodziewać się kolejnych modernizacji, i dostaw pojazdów fabrycznie nowych, które pozwolą niemal całkowicie wycofać z planowego ruchu tabor starszej generacji.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy „Rynek Kolejowy" już w Empikach!

Biznes

Nowy „Rynek Kolejowy" już w Empikach!

Jakub Madrjas 28 listopada 2016

Nowy „Rynek Kolejowy" już w Empikach!

Biznes

Nowy „Rynek Kolejowy" już w Empikach!

Jakub Madrjas 27 maja 2016

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

jm, Rynek Kolejowy 27 listopada 2015

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

jm, Rynek Kolejowy 29 października 2015

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

jm, Rynek Kolejowy 24 grudnia 2015

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Rynek Kolejowy 27 lipca 2015

Zobacz również:

Nowy „Rynek Kolejowy" już w Empikach!

Biznes

Nowy „Rynek Kolejowy" już w Empikach!

Jakub Madrjas 28 listopada 2016

Nowy „Rynek Kolejowy" już w Empikach!

Biznes

Nowy „Rynek Kolejowy" już w Empikach!

Jakub Madrjas 27 maja 2016

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

jm, Rynek Kolejowy 27 listopada 2015

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

jm, Rynek Kolejowy 29 października 2015

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

jm, Rynek Kolejowy 24 grudnia 2015

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Rynek Kolejowy 27 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5