Koleje Austriackie (ÖBB) uruchomiły przedsprzedaż biletów na przejazdy po zmianie rozkładu jazdy w grudniu tego roku. Możliwość zakupu biletów już na 6 miesięcy przed podróżą to jedna z nowości na nowy rok, które przygotowali kolejarze znad Dunaju.
Opublikowany na stronie internetowej przewoźnika rozkład zmienić się może tylko nieznacznie i tylko na trasach, na których z różnych względów niemożliwe było jeszcze ustalenie czasów przejazdów oraz na trasach, na których przewozy prowadzą inni przewoźnicy. Ostateczny i pełny wykaz pociągów pojawi się w systemie sprzedaży najpóźniej w połowie października.
13 grudnia 2015 wiedeński dworzec główny ostatecznie przejmie funkcję głównego węzła dla przewozów krajowych i zagranicznych. Wszystkie pociągi dalekobieżne jadące do Wiednia kursować będą przez lub na ten dworzec i zatrzymywać się będą również na stacji Wien Meidling, także kursujące co dwie godziny pociagi Railjet z Monachium. Rozkładowy czas przejazdu ze stolicy kraju do Salzburga skróci się o kolejne 7 minut i zajmować będzie zaledwie 2 godziny i 15 minut. Na dworcu głównym powstaną (co 30 minut) skomunikowania m.in. z St. Pölten do Wiener Neustadt, z Grazu do Amstetten, z Salzburga do Bratyslawy, z Wiener Neustadt do Györ, z Innsbrucku, Salzburga i Linzu na lotnisko.
Przejazd pociągiem z Linzu do portu lotniczego Schwechat zajmie 1 godzinę 42 minuty, z Salzburga 2 godziny 49 min, a z Innsbrucku 4 godziny i 35 min. Attnang-Puchheim, Vöcklabruck, Wels, St. Valentin, Amstetten i Tullnerfeld otrzymają cogodzinne połączenia na lotnisko. Na tym dworcu co godzinę pojawiać się będą dwa składy dalekobieżne (Railjet i IC).
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.