NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Nowy rozkład jazdy pociągów w Austrii już opublikowany

| Artur Bogdanowicz, Rynek Kolejowy 24.08.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-08-24 13:02:10 Autor: szubertownik
---.internetdsl.tpnet.pl
ładne malowanie, naprawdę ładne
2015-08-24 13:02:11 Autor: njuk
---.play-internet.pl
No tak, a my możemy tylko pomarzyć... Nawet EIP nie ma cyklicznych godzin odjazdów, a w rozkładzie jazdy obowiązującym od 1 września do 17 października (ok. 6 tygodni!) takie np. KARKONOSZE ze stacji Katowice do Szklarskiej Poręby mają aż 7 (siedem) wariantów rozkładu jazdy, WALENTY ROŹDZIEŃSKI 5 (pięć) wariantów, a TLK POGORIA do Szczecina też 7 (siedem) wariantów godzin odjazdów. Brawo!
2015-08-24 13:58:57 Autor: Beatrycze
---.dynamic.chello.pl
Ma ktoś n projekt nowego rozkładu?????
2015-08-24 14:46:48 Autor: Kowalik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@njuk

A ja już wolę, że jakiś pociąg będzie miał sześć różnych terminów kursowania i za jakiś czas będzie można jechać szybciej, niż mieć jeden rozkład jazdy na cały rok, nawet cztery miesiąc wcześniej niż trzeba.

Oczywiście nie jest to temat dotyczący Austrii, ale choć i tam bez problemu można znaleźć kilka linii co do których powinni się z lekka czerwienić...

Bo coś mam wrażenie, że to info jest ściągnięte z ichniejszej strony internetowej. Która niesie ze sobą mocną dawkę PR.
2015-08-24 14:46:59 Autor: p.
---.dynamic.chello.pl
Według rozkładu austriackiego pociąg EC z Gdyni do Wiednia i z Wiednia do Gdyni ma na stacji Warszawa Wschodnia ok. półgodzinne postoje. Nie wiem czy to pewna informacja, ale jeżeli to prawda, to jest to strzał w stopę PKP IC. Większość podróżnych sprawdza rozkład w relacji Gdynia/Gdańsk - Warszawa Centralna (a nie Wawa Wschodnia). Zamiast 3 godzin, będzie 3,5 albo połączenie krótsze ale z przesiadką, które 99% podróżnych od razu eliminuje! Rozumiem chęć niwelowania ewentualnych opóźnień, ale ten wydłużony postój powinien nastąpić na dworcu Centralnym a nie na stacji Wawa Wschodnia!!! Ewentualne tłumaczenie tej chorej sytuacji zajętością torów na Centralnym jest dziecinne! Jeżeli się chcę można zrobić wyjątek-w obecnym rozkładzie planowy postój na Centralnym wynosi 15 minut, a na Wschodnim 2 minuty). W innym przypadku w relacji Wawa Centralna - Trójmiasto praktycznie nikt tym pociągiem jeździć nie będzie.
2015-08-24 14:53:54 Autor: njuk
---.play-internet.pl
@ Kowalik
A ja bym jednak wolał iść na dworzec w takt zegarka, jak to jest w Niemczech, Szwajcarii, Włoszech, Francji a nawet w Czechach, gdzie rozkład cykliczny jest jakoś do ułożenia. U nas od 2010 roku są ciągle obietnice, że tak będzie, że pojedziemy lepiej, że szybciej i... ciągle nic z tego. A wstydzić to tak naprawdę mamy się czego. A sześć wariantów rocznego rozkładu jazdy, a w każdym z nich po sześć wariantów kursowania dla jednego pociągu, to już nie tylko czerwienienie z lekka, a wielki wstyd. I jakoś nie wierzę, by było lepiej wcześniej niż za 10 lat!
2015-08-24 14:55:23 Autor: on
---.play-internet.pl
http://www.oebb.at/de/Services/Neu_fuer_Sie/Fahrplan_2016/index.jsp
2015-08-24 15:14:57 Autor: boge
---.ec.europa.eu
@njuk
We Francji nie całkiem - na niektórych trasach, w niektórych regionach, ale nie na całej sieci. W Belgii i w Holandii i owszem.
2015-08-24 16:52:10 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Od kiedy bilety sprzedaje się na określony pociąg odjazdy wielu pociągów o tej samej końcówce minutowej przestały być takie ważne. Mało tego, na wielu liniach istnieją naturalne takty, na przykład 40 minutowe. I co, mamy na siłę wciskać półgodzinne albo godzinne odstępy wydłużając w ten sposób czas jazdy? Żeby zrealizować jakąś wydumaną regułę? Pomyślcie co jest ważniejsze...
2015-08-24 17:10:11 Autor: woj-tek
---.ssp.dialog.net.pl
W Polsce dobrą praktyką ze strony PLK byłoby publikowanie nowego rozkładu już od 1 września. Trzeba brać przykład od najlepszych a nie tkwić w głębokim PRLu.
2015-08-24 20:03:34 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Tu znów busy wygrywajom z puciongamy, bo rozkład busów jest w miarę stały, zmianom ulega ok. 10% połączeń rocznie
2015-08-24 20:51:16 Autor: Gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Myślę ze IC będzie doczepiał /odczepiał grupę wagonów Warszawa.
Tak już powinno być w tym rozkładzie , może brak odpowiednich wagonów hamował decyzje.
2015-08-24 21:05:33 Autor: Świętokrzyski vlak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@woj-tek

Trzeba brać przykład od najlepszych a nie tkwić w głębokim PRL.


Kolej Polska nie tkwi w głębokim PRL tylko w chaosie systemowym po 1989 roku , gdzie zaplanowano systematyczne niszczenie kolei.!!!!


Gdyby chociaż było tak na polskiej kolei jak w PRL to by było bardzo dobrze !!!!!
2015-08-25 06:14:43 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
W PRLu kolej była przeinwestowana kosztem dróg, dlatego tyle ludzi ginęło wtedy na drogach. Dotowano Gagarina z Bipą zamiast zbudować ludziom na wsi drogi czy chodniki. W PRLu przecież na wsiach leżących przy głównych drogach nie było chodników i ludzie masowo ginęli. Za to jeździł Gagarin z Bipą.
2015-08-25 07:54:33 Autor: dar-ku
---.11.52.74
Tak kolej była dotowana, żeby mieszkańcy wsi mogli dojechać do pracy i szkól w miastach.Eksploatowano wszystkie linie kolejowe- a było tego coś koło 25 tys.kilometrów.Pociągi jeździły 24 godziny na dobę.Dziś - wszyscy widzą.To nie jest nawet 20% oferty przewozowej ówczesnego PRL-u.
2015-08-25 10:49:37 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post życzliwy:
"Od kiedy bilety sprzedaje się na określony pociąg odjazdy wielu pociągów o tej samej końcówce minutowej przestały być takie ważne. Mało tego, na wielu liniach istnieją naturalne takty, na przykład 40 minutowe. I co, mamy na siłę wciskać półgodzinne albo godzinne odstępy wydłużając w ten sposób czas jazdy? Żeby zrealizować jakąś wydumaną regułę? Pomyślcie co jest ważniejsze..."
Nie porównuj pociąg z miejscówkami z pociągiem osobowym. Po TLK nigdy nie będę spodziewał się taktu godzinnego, bo to przerasta ich możliwości, zresztą takich linii, gdzie jest stały takt między poszczególnymi Ex i TLK policzyć można na palcach...
Pisząc o stałych odstępach czasu wszyscy mamy na myśli tylko pociągi osobowe, bo tylko w tym segmencie jest to bardzo istotne.
2015-08-26 05:43:41 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ dar-ku - tylko zapominasz, że nie w każdej wsi są tory. W PRLu dotowano kolej, tymczasem nie budowano np. chodników na wsiach, drogi były dziurawe co skutkowało tym, że było 6 tys. zabitych na drogach rocznie. Dziś 3 tysiące.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5