NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Nowy rozkład jazdy Kolei Śląskich

| Michał Szymajda 24.11.2016 12

Nowy rozkład jazdy Kolei Śląskich
Nowy rozkład jazdy Kolei ŚląskichFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Koleje Śląskie, podobnie jak inni przewoźnicy, od 11 grudnia wprowadzają nowy rozkład jazdy. Spółka zapowiada poprawę oferty do Bytomia i Tarnowskich Gór. Pojawi się przyspieszony pociąg studencki z Cieszyna do Katowic, dodatkowe połączenia z Czechami i więcej pociągów z Katowic do Gliwic.
W nowym rozkładzie jazdy pociągi Kolei Śląskich przejadą prawie 6,7 mln kilometrów – Nasza praca eksploatacyjna wzrasta o ponad 3%. Może nie jest to duża różnica, ale z pewnością przełoży się to na jakość naszej oferty. W praktyce oznacza to po prostu więcej połączeń i – jak zakładamy – lepsze godziny kursowania – zapowiada rzecznik prasowy Kolei Śląskich Michał Wawrzaszek.

Nowy rozkład jazdy zacznie obowiązywać 11 grudnia. Koleje Śląskie przygotowywały go analizując m.in. możliwości infrastruktury kolejowej, dotychczasowe potoki pasażerskie, sytuację na drogach oraz sugestie samych podróżnych.

W nowym rozkładzie jazdy wprowadzono udogodnienia na niemal wszystkich liniach. – W lipcu tego roku wprowadziliśmy zmiany w cenniku, do których teraz, wraz ze zmianą rozkładu jazdy, możemy jeszcze lepiej dopasować ofertę przewozową – mówi Michał Wawrzaszek. – Zależy nam na tym, by przypomnieć o kolei mieszkańcom tych miast, gdzie do tej pory ten środek transportu nie cieszył się znaczną popularnością, pomimo dużego potencjału. Dobrym przykładem mogą być tutaj Bytom i Tarnowskie Góry. Ceny przejazdów na tych relacjach są bardzo atrakcyjne, a od nowego rozkładu jazdy również godziny kursowania i liczba pociągów będą lepiej dopasowane do potrzeb podróżnych – dodaje.

Najważniejsze zmiany

Od nowego rozkładu jazdy pomiędzy godziną 7 a 8 z Bytomia i Chorzowa do Katowic zaplanowano trzy pociągi w takcie co ok. 30 minut, dzięki czemu mieszkańcy tych miast będą mogli dotrzeć do pracy i szkół na godzinę 7:30, 8 czy 9. Również pociągi w popołudniowym szczycie komunikacyjnym zostały zaplanowane tak, aby umożliwić wygodny powrót do domu. Średni czas przejazdu pociągiem z Bytomia do Katowic skróci się do ok. 24 minut, a koszt normalnego biletu wynosi jedynie 3 zł. Niewiele więcej zapłacą osoby podróżujące z Tarnowskich Gór – tutaj cena biletu to 4 złote. Od 11 grudnia zaplanowano także nowe bezpośrednie połączenia z Oświęcimia do Bytomia, Tarnowskich Gór i Lublińca. Skróceniu ulegnie czas przejazdu z Katowic do Oświęcimia - wyniesie średnio ok. 50 minut.

Zmiany na trzech najpopularniejszych liniach

– Najtrudniej jest wprowadzać dodatkowe połączenia na takich relacjach jak Częstochowa – Gliwice czy Sosnowiec Główny – Tychy Lodowisko. Przepustowość tych linii jest wykorzystana praktycznie do maksimum, a do tego Koleje Śląskie muszą ustępować pierwszeństwa pociągom dalekobieżnym, które mają wyższy priorytet. Niemniej jednak i tutaj udało się wprowadzić pewne zmiany, które powinny ucieszyć mieszkańców miast zlokalizowanych wzdłuż tych linii – mówi Michał Wawrzaszek.

• Linie S1 Częstochowa – Gliwice oraz S4 Sosnowiec Gł. – Tychy Lodowisko: Dwa połączenia z Tychów Lodowiska zostaną wydłużone – jedno do Częstochowy, a drugie do Gliwic, dzięki czemu będzie można przejechać całą trasę bez przesiadki w Katowicach.  Ponadto dzięki dodaniu dwóch bezpośrednich pociągów z Katowic do Gliwic częstotliwość połączeń na linii S1 w popołudniowym szczycie komunikacyjnym wzrośnie z 2 do 3 pociągów na godzinę. Dodany zostanie także poranny przyspieszony pociąg z Częstochowy (odjazd o godz. 8:19) do Katowic (przyjazd o godz. 9:28).

• Linia S5 Katowice – Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń: Wydłużona zostanie trasa pociągów w dni wolne od pracy. Pasażerowie jadący do Zwardonia i Żywca zyskają po jednym dodatkowym pociągu. Będzie także kursował pociąg z Żywca do Katowic przyjeżdżający po godzinie 11:00. Zrezygnowano natomiast z uruchamiania pociągu o godzinie 4 rano z Bielska-Białej do Zwardonia ze względu na bardzo niską frekwencję wśród podróżnych. Koleje Śląskie starały się dopasować pociągi dla osób dojeżdżających na najważniejsze godziny rozpoczęcia pracy, w tym 3-zmianowe, zarówno w Katowicach, jak i w Bielsku-Białej.

Linia S13 Częstochowa – Lubliniec: Nie zmieniła się liczba par pociągów, ale zostały one lepiej dopasowane do godzin dojazdu do pracy w Częstochowie na 1. i 2. zmianę oraz do szkół i na uczelnie.

Coś dla turystów

Turyści powinni być zadowoleni ze zmian w kursowaniu pociągów do Bohumina. W porównaniu z obecnym rozkładem jazdy liczba połączeń na trasie Rybnik – Chałupki i Chałupki – Bohumin zwiększy się o 2 pary. Dzięki wcześniejszemu połączeniu z Katowic do Bohumina oraz współpracy Kolei Śląskich z Kolejami Czeskimi w ciągu jednego dnia będzie można się wybrać np. we dwie osoby już za ok. 170 zł (przejazd tam i z powrotem dla dwóch osób) na wycieczkę do Pragi mając ok. 7 godzin na zwiedzanie.

Dla cieszyńskich i katowickich studentów

Przede wszystkim z myślą o studentach uczących się w Cieszynie i Katowicach zostanie uruchomiony bezpośredni i przyspieszony pociąg na trasie Katowice – Cieszyn, który będzie kursował w niedzielne popołudnia oraz dni kończące długie weekendy. Dzięki temu studiujący w Cieszynie oraz mieszkańcy Śląska Cieszyńskiego studiujący w Katowicach będą mieli możliwość powrotu po weekendzie spędzonym w domu (cena biletu studenckiego 6,86 zł, czas przejazdu to tylko nieco ponad 1,5 godziny). W pozostałe dni zaplanowane są połączenia z dobrze skomunikowaną przesiadką w Czechowicach-Dziedzicach.
Szczegółowy rozkład jazdy można znaleźć na stronie internetowej Kolei Śląskich.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląsk (41)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląsk (41)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5