NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowy rozkład dla Lubelszczyzny. Z Chełma do Zielonej Góry, z Hrubieszowa nad Bałtyk

| Michał Szymajda 24.11.2020 9k

Nowy rozkład dla Lubelszczyzny. Z Chełma do Zielonej Góry, z Hrubieszowa nad Bałtyk
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Od nowego rozkładu jazdy pociąg TLK Roztocze nie dojedzie już do Chełma z Gliwic i zostanie skrócony do Lublina. Jednak w Chełmie pojawią się inne, nowe pociągi. Nowością będzie też pociąg z Hrubieszowa do Kołobrzegu. To najważniejsze zmiany w rozkładzie jazdy, jakie będą miały miejsce we wschodniej części Lubelszczyzny. 
Na pytania o siatkę połączeń kolejowych realizowanych przez PKP Intercity odpowiadał Andrzej Bittel, wiceminister transportu. Posłanka Anna Dąbrowska-Banaszek pytała ministra głównie o TLK Roztocze, które po 13 grudnia pojedzie w relacji z Gliwic przez Katowice, Rzeszów, Przeworsk, Stalową Wolę do Lublina, nie docierając już do Chełma.

– Decyzja ta podyktowana była przede wszystkim niską frekwencją pasażerów w relacji Lublin – Chełm – Lublin. Mając na uwadze efektywność środków wydatkowanych na dofinasowanie połączeń w ramach umowy PSC, konieczne okazało się skrócenie relacji pociągu „Roztocze” – napisał minister. Pociesza, że w Chełmie pojawią się inne pociągi, w lepszym standardzie.

– W zbliżonych godzinach do pociągu „Roztocze” będzie kursował pociąg IC „Lubuszanin” relacji Chełm – Zielona Góra, z grupą wagonów bezpośrednich do Gorzowa Wielkopolskiego. Po dwóch latach przerwy powróci zatem bezpośrednie połączenie Chełma z Poznaniem, o co wielokrotnie wnioskowali mieszkańcy regionu. Dodatkowo pociąg IC „Lubuszanin” będzie zapewniał obustronną możliwość przesiadki na i z pociągu „Roztocze” – napisał i dodał, że wszystkie połączenia zaplanowane w RRJ 2020/2021 do Chełma są planowane do kursowania jako pociągi kategorii IC. Niestety do Chełma nie dojedzie już IC Kochanowski z Bydgoszcz. Ten pociąg także skończy bieg w Lublinie.

Także dla Hrubieszowa na Roztoczu nowy rozkład jazdy będzie oznaczać spore zmiany. Miasto prawdopodobnie po raz pierwszy w swojej historii uzyska bezpośrednie połączenie z Kołobrzegiem. Od 13 grudnia pociąg ten pojedzie do tego nadbałtyckiego miasta przez Zamość, Lublin, Warszawę, Toruń, Bydgoszcz i Piłę. Dzięki efektom modernizacji linii 7, podróż pomiędzy Hrubieszowem a Warszawą skróci się o pół godziny.

Do Hrubieszowa wciąż będzie kursować też pociąg IC "Hetman" do Wrocławia, przez Zamość, Stalową Wolę, Leżajsk, Rzeszów i Kraków, Katowice, Gliwice i Opole. W pociągu tym ma się pojawić wagon do przewozu rowerów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (1122)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Lubelskie (1122)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5