Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Nowy przetarg na trasę W-Z w Łodzi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Nowy przetarg na trasę W-Z w Łodzi
Urząd Miasta Łodzi unieważnił przetarg na modernizację Trasy W-Z. Zapisana była w nim przebudowa torowiska i dróg w ciągu Alei: Piłsudskiego oraz Mickiewicza. Obejmował także budowę nowego odcinka torów na Janów i Olechów. Zamknięcie przetargu bez wyboru wykonawcy nie oznacza jednak zaniechania inwestycji ani odroczenia terminu oddania jej do użytku.

Zamówienie zostanie podzielone na trzy mniejsze etapy, z których każdy będzie objęty osobnym przetargiem ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Motywy takiej decyzji tłumaczy wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień: – Chodzi o inżynierię finansową. Nie chcemy obciążać budżetu miasta kwotą ok. pół miliarda złotych, niezbędną do zabezpieczenia środków na inwestycję. Dla bezpieczeństwa kontraktowania musielibyśmy bowiem wziąć pod uwagę nie tylko najniższą, ale i następną w kolejności ofertę – przekonuje urzędnik. Zapewnia, że nowa formuła zyskała akceptację Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Projekt pozytywnie oceniło też Centrum Unijnych Projektów Transportowych. – Jesteśmy wdzięczni dyrektorowi Pawłowi Szacille, który wykazał olbrzymie zrozumienie dla naszej sytuacji finansowej – dodaje.

Według nowej koncepcji, pierwsze stadium ma obejmować remont istniejącej sieci tramwajowej i drogowej oraz uruchomienie niezbędnej do jej funkcjonowania części sygnalizacji. Dwa kolejne – budowa odcinka na Olechów i stworzenie docelowego systemu sterowania ruchem – będą kolejno realizowane dopiero po podpisaniu umowy na dofinansowanie poprzedniego etapu z funduszy europejskich. – Dzięki temu, zakres rezerwy środków w budżecie nie musi być tak wysoki. Kiedy po realizacji pierwszego podpiszemy umowę o finansowanie, po stronie dochodów pojawiają się pieniądze w niej zapisane – wyjaśnia Stępień. Wiceprezydent podkreśla, że rok 2015 nadal jest końcową datą realizacji kontraktu.

Oferenci biorący udział w zamkniętym przetargu zaproponowali ceny znacznie przewyższające sumy, jakie na sfinansowanie inwestycji był gotów przeznaczyć Urząd Miasta. Najtańsza oferta opiewała na 422 miliony złotych wobec 260 mln przewidzianych w budżecie. Całościowe finansowanie inwestycji musiałoby więc – jak przekonują władze Łodzi – pociągnąć za sobą m. in. cięcia innych wydatków inwestycyjnych.

Koncepcja modernizacji Trasy W-Z zakłada zarówno remont istniejących, jak i budowę nowych odcinków torów. Odcinek w kierunku Olechowa ma biec od pętli Augustów wzdłuż ulic: Rokicińskiej i Hetmańskiej. Natomiast w miejscu przecięcia arterii z trasą Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (skrzyżowanie z Al. Kościuszki) ma powstać nowy, przyjazny pasażerowi czterotorowy węzeł przesiadkowy – Dworzec Tramwajowy Centrum. Aby umożliwić jego funkcjonowanie, przewiduje się budowę torów w ul. Piotrkowskiej między Żwirki a Piłsudskiego/Mickiewicza. Będzie to pierwszy od lat 60. ubiegłego wieku nowo otwarty odcinek torowiska w jezdni.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5