Partnerzy serwisu:
Biznes

Spółka joint venture PKP Cargo i LTG Cargo ma ruszyć w III kwartale 2021 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
26-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Spółka joint venture PKP Cargo i LTG Cargo ma ruszyć w III kwartale 2021 r.
Fot. LTG CargoWileński terminal intermodalny
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", spółka joint venture narodowych przewoźników Polski i Litwy, PKP Cargo i LTG Cargo, ma rozpocząć działalność w III kwartale bieżącego roku.

Przed miesiącem spółki PKP Cargo i LTG Cargo – zgłosiły do UOKiK zamiar powołania wspólnego przedsiębiorstwa. To pokłosie podpisanej we wrześniu ubiegłego roku umowy. Zgodnie z wnioskiem, przedsiębiorstwo ma działać jako operator intermodalny ładunków na trasach Litwa – Polska, Litwa – Włochy oraz Litwa – Niemcy. Spółka świadczyć będzie usługi organizacji kolejowych przewozów jednostek intermodalnych typu terminal-terminal, składów całopociągowych, usługi frachtu RID (organizowanie transportu produktów niebezpiecznych) oraz w razie potrzeby usługi tzw. "ostatniej mili", tj. dostarczenia ładunku docelowo do klienta.

Nie powstaje nowy przewoźnik

– Wspólna spółka z PKP Cargo powstała przede wszystkim po to, by przyczynić się do realizacji unijnego Zielonego ładu, przez przeniesienie przewozów towarowych z transportu drogowego na kolej, co pomoże zmniejszyć negatywny wpływ transportu na środowisko oraz emisje gazów cieplarnianych. Widzimy, że Polska i drugie kraje Europy Zachodniej i Południowej (Niemcy, Włochy, Czechy, Austria, kraje Beneluksu itp.) są zdominowane przez transport drogowy i towary przewożone są zwykle naczepami. Na tym tle wspólnie z naszymi kolegami z PKP Cargo zdecydowaliśmy się na wspólne działanie i zaoferowaliśmy rynkowi nową usługę – przewóz standardowych naczep na specjalnie przystosowanych do tego celu wagonach platformach, a tylko „ostatnią milę” (50-100 km) takie naczepy pokonają transportem drogowym  – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Andrius Jovaiša z działu relacji międzynarodowych Kolei Litewskich. O pilotażowym przewozie naczep pisaliśmy w tutaj.

Przedstawiciel Kolei Litewskich podkreśla, że nie chodzi o konkurencję z firmami operującymi na rynku transportu drogowego. – Przeciwnie – chcemy zaoferować nasze usługi, a tym samym jeszcze bardziej zwiększyć efektywność łańcuchów logistycznych i przyczynić się do rozwoju „zielonego” transportu – mówi Jovaiša, podkreślając, że nie powstaje żaden nowy przewoźnik, a spółka joint venture nie będzie bezpośrednio świadczyć usług transportowych. – Spółka joint venture będzie działać jako operator lub agregator, który zapewni pełną i wysokojakościową obsługę klienta – wyjaśnia.

Przewozy będą realizowane odpowiednio przez LTG Cargo i PKP Cargo lub przez innych przewoźników działających na rynkach nie objętych przez założycieli firmy, (n. p. Włochy). Spółka joint venture będzie miała bezpośrednie relacje z klientami, będzie się zajmować wagonami, terminalami, itp. 

Start w III kwartale 2021 r.


Jak informuje Piotr Czartoryski-Sziler z biura rozwoju, relacji inwestorskich i promocji PKP Cargo, harmonogram działań opiera się na uruchomieniu przewozów w III kwartale 2021 roku. Obaj przewoźnicy nie zdradzili, czy została już ustalona nazwa dla spółki, zasłaniając się tajemnicą przedsiębiorstwa. – Możemy jednak powiedzieć, że ze względu na duży ruch ciężarówek z Litwy do Włoch, w zasięgu zainteresowania spółki joint-venture jest uruchomienie bezpośrednich połączeń kolejowych do przewozów naczep samochodowych w tej relacji – zdradza Czartoryski-Sziler. Analogicznie jak z relacją Litwa – Niemcy.

Co przemawia za utworzeniem nowej spółki, zamiast organizacji przewozów w ramach istniejących struktur? Z punktu widzenia PKP Cargo, każda ze stron wnosi inne kompetencje, równocześnie mając wspólny cel biznesowy. – Struktura udziałów 50/50 daje gwarancję efektywności współpracy oraz zwiększa możliwości biznesowe – podsumowuje przedstawiciel polskiego przewoźnika.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5