Partnerzy serwisu:
Biznes

Nowy Jedwabny Szlak: Ruch do Chin mniejszy niż do Europy, ale rośnie szybciej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
24-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Nowy Jedwabny Szlak: Ruch do Chin mniejszy niż do Europy, ale rośnie szybciej
fot. Pixabay
Ruch pociągów kontenerowych po sieci Kolei Rosyjskich między Chinami a Europą wzrósł od stycznia do maja blisko dwukrotnie. Niewiele mniejszy był wzrost przewozów w przeciwnym kierunku – informuje centrum prasowe RŻD.

Dane dotyczą tranzytu przez terytorium Rosji w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku. Według statystyk w maju pociągami kontenerowymi między granicą kazachsko-rosyjską a rosyjsko-białoruską przewieziono w obu kierunkach 292 100 TEU. Oznacza to 1,7-krotny wzrost ruchu w porównaniu ze styczniem. Zdecydowaną większość (276 800 TEU) stanowiły kontenery ładowne. Masa przewożonych ładunków zwiększyła się w porównaniu z majem ubiegłego roku 1,8 razy i wyniosła 2,2 mln ton.

Import do Europy nadal znacząco przewyższa eksport. W kierunku zachodnim w ubiegłym miesiącu wywieziono z Chin 188 400 TEU, sprowadzono zaś 103 700 TEU. Eksport z Europy za pośrednictwem kolei rośnie jednak szybciej. Przewozy kontenerowe Europa – Chiny są dziś 2,1 razy większe, niż w maju ubiegłego roku. Ruch z Chin do Europy wzrósł natomiast przez ostatni rok 1,6-krotnie.

Nie jest to pierwszy komunikat RŻD o wzroście przewozów na Nowym Jedwabnym Szlaku. Szczególnie duży skok przyniósł rok 2020, częściowo za sprawą pandemii COVID-19. Z jednej strony przez pewien czas osłabła wtedy konkurencja w postaci lotniczych przewozów cargo, z drugiej – kolej chętnie wykorzystywano do sprowadzania materiałów sanitarnych. Przewozy przekroczyły wówczas 500 tys. TEU. Rosyjskie koleje państwowe zmieniają taryfy przewozowe, poprawiają jakość usług i otwierają alternatywne korytarze kolejowe, by do roku 2025 osiągnąć roczne przewozy rzędu miliona TEU.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

Infrastruktura

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

inf. pras oprac. JM 19 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

Rosną kolejowe przewozy materiałów niebezpiecznych

Biznes

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

Infrastruktura

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

inf. pras oprac. JM 19 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

Rosną kolejowe przewozy materiałów niebezpiecznych

Biznes

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5