NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Kolejny alert bezpieczeństwa dotyczący ERTMS w Szwajcarii

| inf. pras 22.09.2020 40

Kolejny alert bezpieczeństwa dotyczący ERTMS w Szwajcarii
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Szwajcarski krajowy organ ds. bezpieczeństwa opublikował alert bezpieczeństwa związany z nieprawidłowym funkcjonowaniem urządzeń pokładowych Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) na skutek wprowadzenia błędnych danych. Jest to kolejny alert zwracający uwagę na konieczność zapewnienia odpowiedniego nadzoru nad danymi wprowadzanymi do systemu - zwraca uwagę Urząd Transportu Kolejowego.
W lipcu 2020 r. w Szwajcarii doszło do incydentu kolejowego, który spowodowany był, jak wstępnie ustalono, wprowadzeniem do pokładowego systemu ETCS nieprawidłowych danych dotyczących średnicy kół pojazdu. Problem dotyczy urządzeń EBICab 2000 produkcji Bombardiera w wersji P7 MR1.3. W efekcie urządzenia pokładowe ERTMS błędnie obliczały położenie czoła i końca pociągu, co prowadziło do nieprawidłowego nadzorowania lokalizacji końca zezwolenia na jazdę czy miejsca ograniczenia prędkości.

Jest to kolejny alert bezpieczeństwa zwracający uwagę na problem prawidłowego pomiaru przejechanej odległości przez urządzenia pokładowe. Incydenty spowodowane nieprawidłowościami w tym obszarze były już przyczyną wystosowania alertów w kwietniu i maju 2020 r. Wszystkie te incydenty potwierdzają istotne znaczenie właściwego nadzoru nad prawidłowością informacji wprowadzanych do urządzeń pokładowych systemu.

Dotychczasowe incydenty wynikały z błędnego wprowadzania danych w trakcie czynności utrzymaniowych. W tym kontekście warto przypomnieć, że pracownicy wykonujący czynności utrzymaniowe pojazdów powinni być odpowiednio wyszkoleni i świadomi odpowiedzialności związanej z wykonywaną pracą, a ta powinna być z kolei nadzorowana przez kompetentny personel. Systemowe podejście do nadzorowania procesów utrzymania jest szczególnie istotne w kontekście kończącego się 16 czerwca 2022 r. okresu przejściowego na uzyskanie certyfikatu podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie (ECM) przez podmioty utrzymujące pojazdy inne niż wagony towarowe.

Wiele wskazuje jednak na to, że najnowszy alert dotyczy błędu powstałego już na etapie produkcji podsystemu, który nie został wykryty w trakcie weryfikacji WE podsystemu. O odpowiedzialności związanej z realizowanymi zadaniami powinny zatem także pamiętać jednostki notyfikowane realizujące procesy weryfikacji WE podsystemów. Równolegle trwają prace nad dostosowaniem specyfikacji europejskich celem wyeliminowania możliwych błędów na poziomie składników interoperacyjności i podsystemu - informuje UTK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Europa i Polska (31)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Europa i Polska (31)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5