Partnerzy serwisu:
Pasażer

Nowoczesne pociągi DB Regio nie mogą wjechać do Polski. Kursuje ZKA

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-03-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Nowoczesne pociągi DB Regio nie mogą wjechać do Polski. Kursuje ZKA
Fot. AlstomSZT Coradia Lint należące do DB Regio na razie nie mogą wjechać do Polski
Od kilku tygodni pasażerowie podróżujący między Szczecinem a Löcknitz po niemieckiej stronie granicy są zmuszeni do korzystania z autobusów komunikacji zastępczej. Nowoczesne spalinowe zespoły trakcyjne, których zaczęło używać DB Regio nie mogą bowiem wjechać do Polski.

Wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy pociągów 2015/2016 usługi w Meklemburgii – Pomorzu Przednim zaczęły być świadczone przez DB Regio. Spółka wygrała przetarg organizowany przez region także dlatego, że zadeklarowała obsługę linii nowoczesnymi pojazdami Coradia Lint41 produkcji Alstomu. Niestety, pojazdy te nie są dopuszczone do ruchu na terytorium Polski, a starsze szt wyprodukowane w latach 80-tych zostały w większości przez DB Regio wycofane z torów. Dlatego od połowy lutego przewoźnik zastępuje pociągi autobusami.

– DB Regio wciąż oczekuje na zgodę Urzędu Transportu Kolejowego na poruszanie się pociągów Alstom Coradia po terytorium Polski. Do tego momentu nie możemy wjechać nimi do Szczecina i jesteśmy zmuszeni zastąpić pojazdy szynowe autobusami – powiedział Burkhard Ahlert rzecznik prasowy DB Regio.

Zachodniopomorskie: autobusy gorsze od pociągów, ale niewiele możemy zrobić

– Spalinowe zespoły trakcyjne serii 623 Coradia-Llint41 wyprodukowane przez Alstom do dnia dzisiejszego niestety nie uzyskały homologacji, umożliwiającej kursowanie po sieci PKP PLK S.A.
W związku z powyższym kolejowe przewozy pasażerskie realizowane są na trasie Löcknitz (pierwsza stacja za granicą RP) – Pasewalk – Lubeka / Schwerin, a na odcinku Szczecin – Loecknitz zamiast pociągów uruchomiono zastępczą komunikację autobusową – informuje biuro prasowe urzędu marszałkowskiego województwa zachodniopomorskiego. – Stan ten niewątpliwie powoduje utrudnienia dla pasażerów podróżujących z większym bagażem, a szczególnie z wózkami dziecięcymi, rowerami, itp., a ponadto pogarsza dostępność i atrakcyjność turystyczną Pomorza Zachodniego. Należy jednak wyraźnie podkreślić, że Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego nie posiada kompetencji umożliwiających przyspieszenie procesu homologacji pojazdów serii 623 na polską sieć kolejową, wobec czego nie może być obarczany winą za zaistniałą sytuację –.

Urzędnicy marszałka dodają, że bez żadnych przeszkód odbywa się ruch pociągów regionalnych na linii Szczecin – Angermünde – Berlin, którą obsługują zespoły serii 628 oraz 646 także należące DB Regio.

Cywilizowana niemiecka ZKA, czyli przewieziesz wózek, rower i psa

Po informacji przekazanej nam przez urzędnika biuro prasowe uściśliło informacje dotyczące komunikacji zastępczej.

– Autobusy zastępujące pociągi na odcinku Szczecin-Loeknitz posiadają na szczęście miejsca dla wózków dziecięcych i inwalidzkich, dużych bagaży oraz pochylnię dla wózków. Można w nich transportować rowery, wózki, wózki inwalidzkie - oczywiście w zakresie ograniczonym powierzchnią pojazdu. Nie odnotowano problemów z przewożeniem psów, które wg relacji kierowców przewożone są dość licznie – poinformowało biuro prasowe UMWZ.

Kiedy Linty wjadą do Polski?

Dotąd nie otrzymaliśmy żadnych informacji zarówno z Urzędu Transportu Kolejowego jak i od producenta pojazdu, którym jest Alstom, kiedy proces homologowania pojazdów uda się w Polsce zakończyć. Wiemy natomiast, że istotne badania spalinowych zespołów trakcyjnych wykonane już zostały przez Instytut Kolejnictwa.

Przewozy Regionalne przekazały pasażerom udających się za zachodnią granicę informację, że taki stan rzeczy może potrwać nawet do 12 czerwca 2016. Na stacji Löcknitz autobusy są skomunikowane z pociągami w/z kierunku Pasewalku i Lubeki. Przejazd autobusem odbywa się na podstawie ważnego biletu na pociąg. W autobusach ZKA nie przyjmuje się do przewozu rowerów i wózków.

Autobusy zatrzymują się w Szczecinie naprzeciwko dworca Szczecin Główny, później także przy dworcu Gumieńce (przystanek ZDiTM "Cukrowa"). Przejazd do stacji Grambow odbywa się taksówkami z Löcknitz.

Kontrakt na 160 mln euro

Spalinowe zespoły trakcyjne Coradia Lint, które jeżdżą już po stronie niemieckiej pochodzą z najświeższej serii produkcyjnej Alstomu. DB Regio zamówiło 38 takich nowoczesnych dwuczłonowych pojazdów, zdolnych rozpędzić się do 140 km/h. Za wszystkie przewoźnik zapłacił 160 mln euro.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5