Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe wiadukty i mosty na CMK sprawdziły ciężkie lokomotywy [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
04-07-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Ciężkie lokomotywy sprawdziły nowe mosty i wiadukty na szlaku Opoczno Południe - Pilichowice (łódzkie) na Centralnej Magistrali Kolejowej. Próby obciążeniowe poprzedziły wznowienie ruchu po nowym torze. W Zachorzowie Kolonii i Radwanie kierowcy korzystają z nowych wiaduktów drogowych. PKP Polskie Linie Kolejowe za ponad 100 mln zł ze środków budżetowych przygotowują CMK do prędkości 250 km/h.

Na Centralnej Magistrali Kolejowej na jednym z dwóch torów szlaku Opoczno Południe - Pilichowice kończy się pierwszy etap modernizacji mostów i wiaduktów. W pierwszej połowie lipca planowane jest przywrócenie ruchu. Specjalne maszyny – zgrzewarka i podbijarka przygotowały tor do przejazdu pociągów. Obiekty przeszły próby obciążeniowe, do których wykorzystano lokomotywę o wadze 114 ton. Specjalistyczny sprzęt sprawdził parametry konstrukcji i ich zgodność z wymogami.

Po włączeniu do ruchu nowych obiektów, wykonawca rozpocznie prace na sąsiednim torze. Modernizacja obejmuje 4 wiadukty kolejowe w Budkowie, Stawowicach i Solcu, 2 mosty nad rzeką Opocznianką i 15 przepustów. Podczas prac zapewnione jest rozkładowe kursowanie pociągów jednym z dwóch torów.

Dzięki bezkolizyjnym skrzyżowaniom pociągi bezpieczniej będą kursować z wyższą prędkością – wyeliminowano możliwość kolizji. Obiekty zwiększyły również bezpieczeństwo w ruchu drogowym. W Zachorzowie Kolonii i Radwanie (łódzkie) kierowcy jadą nad torami. Na wiaduktach są dwa pasy jezdni o szerokości 3 m i ścieżka pieszo-rowerowa. Bezkolizyjne skrzyżowania zastąpiły przejazdy w poziomie szyn.

Inwestycje o łącznej wartości ponad 102 mln zł są realizowane w ramach większego projektu pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Finansowanie inwestycji zapewnione jest ze środków krajowych.

Na koniec 2023 r., po wykonaniu niezbędnych prac oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziomu 2, na linii CMK planowany jest przejazd pociągów z prędkością do 250 km/h. CMK zapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna również w ruchu regionalnym dla mieszkańców województw: świętokrzyskiego, łódzkiego i mazowieckiego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Stargard: Objazdowe pociągi IC bez postojów handlowych. Dlaczego?

Infrastruktura

PLK zleca remont linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno. Szybciej nie będzie

Infrastruktura

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Stargard: Objazdowe pociągi IC bez postojów handlowych. Dlaczego?

Infrastruktura

PLK zleca remont linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno. Szybciej nie będzie

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij