Nowy rozkład jazdy Deutsche Bahn pojawi się na stronie internetowej 16 października, wtedy ruszy też sprzedaż biletów. Wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu wzrosną ceny biletów dalekobieżnych.
Podwyżka nie będzie duża – średnio o 0,9%. Bilety normalne (flex) podrożeją o ok. 1,9%. O 2,9% więcej zapłacą posiadacze sieciowej karty Bahncard 100. Przewoźnik kontynuować będzie politykę dynamicznych cen w wybrane dni tygodnia (głównie w piątki i dni przedświąteczne), wprowadzając je na kolejnych trasach. Ceny biletów w ofercie specjalnej (Sparpreis) i super specjalnej (Super Sparpreis), ceny miejscówek i kart rabatowych Bahncard 25 i 50 pozostaną bez zmian. Z 12,50 do 19 euro wzrośnie cena za wystawienie biletu w pociągu.
Na obleganą trasę KDP Berlin – Monachium wyruszą dwie dodatkowe pary ICE Sprinter, łączące oba miasta w niecałe 4 godziny. Po raz pierwszy pojawi się na torach codzienna para ICE relacji Berlin – Wiedeń przez Norymbergę. Więcej będzie bezpośrednich pociągów ICE z Düsseldorfu do Sztutgartu (14 par dziennie), zaś na linii Frankfurt – Kolonia – Bruksela ICE pojadą co 2 godziny. W siatce połączeń pojawi się nowy skład IC z Nadrenii przez Kassel i Erfurt do Gery. DB informuje również o połączeniu EC
z Berlina przez Wrocław do Krakowa. Nowy rozkład pojawi się na stronie internetowej 16 października, wtedy ruszy też sprzedaż biletów na nowe połączenia.
Deutsche Bahn poinformowały także o mniej radosnym fakcie. Od czerwca do grudnia przyszłego roku całkowicie zamknięta zostanie trasa KDP z Hanoweru do Getyngi (odcinek magistrali z Hamburga do Frankfurtu i Monachium). W ramach prac torowych kolejno zamykane też będą dalsze odcinki: Getynga – Kassel (2021), Fulda – Würzburg (2022) i Kassel – Fulda (2023). Kompletna modernizacja ponad 260 km trasy kosztować ma 640 mln euro. W 2020 na skutek modernizacji przez ponad pół roku kompletnie zamknięta będzie również trasa KDP Mannheim – Sztutgart.