Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe suwnice w DB Port Szczecin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
29-06-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 29 czerwca 2010

Podziel się ze znajomymi:

Wczoraj na nadbrzeżu Fińskim w DB Porcie Szczecin rozpoczęła się instalacja drugiej suwnicy STS, która umożliwi szybszy przeładunek kontenerów. Inwestycja w rozwój portu, na którą Deutsche Bahn przeznaczyło ponad 16 mln euro w dalszym etapie zakłada przedłużenie szyn pod suwnice kontenerową do całej długości nabrzeża. Dzięki temu przepustowość portu ma się zwiększyć z 60 tys. do 200 tys. kontenerów rocznie.

- Jest to kolejny etap rozwoju, który ma nas uczynić nowoczesnym operatorem. Dzięki tym nowoczesnym rozwiązaniom będziemy szybciej obsługiwać naszych klientów – powiedział Manfred Michel, prezes DB Port Szczecin.

Nowe suwnice STS zostały wyprodukowane przez firmę Kocks. Jedna z nich ma 58 metrów wysokości, a druga 60 metrów. Obydwie ważą po 630 ton i mogą podnieść ładunek o ciężarze do 45 ton. Każda z nich może przeładować do 35 kontenerów na godzinę.

- To co możemy dziś obserwować jest wynikiem długotrwałych przygotowań. Na tę inwestycję Deutsche Bahn, właściciel spółki DB Port Szczecin, przeznaczyło kwotę 16,5 mln euro. Są to środki, które nie pochodzą z budżetu państwa czy funduszy unijnych. Pieniądze te będą przeznaczone nie tylko w sprzęt, ale także przygotowanie terenu – dodał Michel.

Nabycie suwnic pozwoli operatorowi na zwiększenie produktywności, przyśpieszenie procesu przeładunku oraz pomoże uniknąć kongestii przy obsłudze statków. Poprawa w świadczeniu usług ma być zachętą dla nowych linii kontenerowych. Dalsze plany dotyczą przedłużenia nabrzeża o 40 metrów. Ponadto zamierza się również przedłużyć szyny (odwodną i odlądową) pod suwnice kontenerową do całej długości nabrzeża.

Przygotowanie suwnic i personelu do pracy potrwa kilka miesięcy. – Mam nadzieję, że pod koniec września lub na początku października będziemy mogli rozpocząć oferowanie regularnych usług w naszym porcie. Do tego czasu musimy nie tylko uruchomić suwnice, ale także wprowadzić nowe procedury pracy naszego personelu i nowy system IT, który będzie czuwał nad całością. Później musimy przekonać klientów, że warto korzystać z naszych usług – powiedział Michelis. Obecnie DB Port szczecin obsługuje ok. 60 tys. kontenerów rocznie, a celem zarządu jest osiągnięcie przepustowości na poziomie 200 tys. kontenerów rocznie.

Po uruchomieniu suwnic praktycznie wszystkie kontenery z Tymczasowej Bazy ontenerowej będą przeniesione w nowe miejsce. Dzięki temu Port zyska dodatkowe miejsce na składowanie drobnicy, co przyczyni się do dalszego rozwoju terminalu. W dalszej perspektywie przewidywana jest rozbudowa terminalu (druga główna faza inwestycji), która zostanie zakończona w 2012 roku. DB Port Szczecin planuje również wdrożenie nowoczesnego rozwiązania w dziedzinie IT- Systemu Autostore, który działa już w innych europejskich portach morskich.

– Jak wszyscy wiemy, Deutsche Bahn jest firmą działającą na rynku transportu kolejowego i mam nadzieję, że te działania spowodują, że port w Szczecinie będzie swego rodzaju bramą, która umożliwi transport towarów z południa Polski do każdego miejsca na świecie – podsumował prezes DB Port Szczecin.

Nowy terminal kontenerowy, składający się z nabrzeża Fińskiego i placów składowych, został stworzony wspólnymi siłami właściciela terenu- Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, który zbudował infrastrukturę – nabrzeże i rampę ro-ro – oraz operatora, DB Port Szczecin, który zrealizował budowę dróg i zakup suprastruktury: suwnic itp. Łączny koszt infrastruktury terminalu wyniósł ok. 71,2 mln zł, z czego 75% było sfinansowane przez Unię Europejską. Dofinansowanie dostał Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Na pozostałą część inwestycji DB Port Szczecin wydał 55 mln zł. ze środków spółki matki Deutsche Bahn.
 

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Pasażer

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Mikołaj Kobryński 19 października 2025

DB testują ICE 3neo w Polsce. Mamy zdjęcia!

Tabor i technika

DB testują ICE 3neo w Polsce. Mamy zdjęcia!

Redakcja 04 października 2025

DB Port Szczecin kończy terminal w Ostrowie Grabowskim

Infrastruktura

DB Port Szczecin kończy terminal w Ostrowie Grabowskim

Kurier Szczeciński, 15 marca 2010 17 marca 2010

Manfred Michel prezesem DB Port Szczecin

Kadry

Manfred Michel prezesem DB Port Szczecin

DB Port Szczecin 03 sierpnia 2010

Terminal kontenerowy DB Port Szczecin dopiero w grudniu

Infrastruktura

Terminal kontenerowy DB Port Szczecin dopiero w grudniu

Radio Szczecin, 12 października 2010 12 października 2010

Michel: Robimy przemeblowanie w porcie

Biznes

Michel: Robimy przemeblowanie w porcie

sg, Rynek Infrastruktury 23 kwietnia 2012

Zobacz również:

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Pasażer

Talgo 230 dla Niemiec. Znamy pierwsze trasy

Mikołaj Kobryński 19 października 2025

DB testują ICE 3neo w Polsce. Mamy zdjęcia!

Tabor i technika

DB testują ICE 3neo w Polsce. Mamy zdjęcia!

Redakcja 04 października 2025

DB Port Szczecin kończy terminal w Ostrowie Grabowskim

Infrastruktura

DB Port Szczecin kończy terminal w Ostrowie Grabowskim

Kurier Szczeciński, 15 marca 2010 17 marca 2010

Manfred Michel prezesem DB Port Szczecin

Kadry

Manfred Michel prezesem DB Port Szczecin

DB Port Szczecin 03 sierpnia 2010

Terminal kontenerowy DB Port Szczecin dopiero w grudniu

Infrastruktura

Terminal kontenerowy DB Port Szczecin dopiero w grudniu

Radio Szczecin, 12 października 2010 12 października 2010

Michel: Robimy przemeblowanie w porcie

Biznes

Michel: Robimy przemeblowanie w porcie

sg, Rynek Infrastruktury 23 kwietnia 2012

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij