NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowe pociągi Pesy w stylu Darta

| jm, Rynek Kolejowy 19.07.2015 424

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-19 10:45:31 Autor: kzkkolej
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Czyli co? Lokomotywie GAMA wstawią mordę z DARTA?
To będzie straszne!!! Dart jako tako mi się podoba, ale Gama z ryjem Darta to będzie dramat!!!
2015-07-19 10:48:39 Autor: kali74
---.sgyl.cable.virginm.net
O boże!...
Jeśli to ma być nowa linia designu Pesy to nie wróżę im sukcesu. O ile Dart wygląda w skali od 0 do 10, tak gdzieś na...6...to bez tych cholernych osłon wygląda poprostu KATASTROFALNIE!
2015-07-19 11:04:29 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
Czy elementami tej "nowej linii estetycznej" będą też odsłonięte podzespoły pod wagonem i na dachu, artystycznie nierówno wmontowane okna, pofałdowane blachy poszycia wyglądające jak po wyklepaniu młotkiem oraz najważniejsze czyli ugięte pudła?
https://youtu.be/w9EgGcQGz7A?t=142

2015-07-19 11:08:00 Autor: fgy3
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
tak w ogóle po edytach to pesa w ogóle gustu nie ma... dla minie elf czy dart drętwo wygląda... Duży postęp widzę w wyglądzie impulsów które wpadają naprawdę w oko chociaż flirty też zle nie wyglądają
2015-07-19 11:08:05 Autor: stary kolejarz
---.adsl.inetia.pl
Oto definicja pociągu:

"Pociąg – w transporcie kolejowym skład sprzęgniętych ze sobą wagonów lub innych pojazdów kolejowych (w odpowiedniej konfiguracji mogą to być wagon, człony zestawu trakcyjnego, zespół trakcyjny, wagon silnikowy albo sama lokomotywa) połączonych z co najmniej jedną czynną lokomotywą albo mających samodzielny napęd, osygnalizowany zgodnie z przepisami, odpowiednio wyposażony (obsługa, materiały eksploatacyjne), przygotowany do drogi albo będący w drodze. Podstawowym przeznaczeniem pociągu jest zaspokajanie potrzeb przewozowych polegających na przemieszczaniu osób i towarów."


Kiedy wreszcie przestaniecie wypisywać te brednie o "kolejnych POCIĄGACH z PESA"?????

Może warto w Rynku Kolejowym zatrudnić jakiegoś kolejarza, a nie tylko samych znajomków??????
2015-07-19 11:14:02 Autor: fgy3
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Może to jest innowacja???
Jak coś wysiądzie w składzie to nie ma potrzeby rozbierania osłon i owiewek tylko wszystko jest jak na stole podane:)
2015-07-19 11:17:20 Autor: Laxin
---.play-internet.pl
Wiem, że wygląd to nie wszystko, ale Dart wygląda SZKARADNIE. Nierówna linia okien, przypominająca stary PKS. Brak osłon poniżej linii pudła i nad pudłem. Katastrofa estetyczna.
ELF także nie wygląda zachwycająco, zwłaszcza czoło.
Myślę, że styliści PESA mogliby się wiele nauczyć od stylistów NEWAG. Np. czoło Impulsów to mistrzostwo.
2015-07-19 11:33:16 Autor: kloc
---.play-internet.pl
Prośba do Redakcji, dajcie pod typ zdjęciem stopkę ze to zdjęcie poglądowe bo z tego co widać po komentarzach większość tu obecnych ma problemy z logicznym myśleniem.
2015-07-19 11:45:04 Autor: włodek
---.toya.net.pl
Widzę że ktoś nie umie czytać, nowy design darta dotyczy składów ezt a nie lokomotyw, czyli zamiast elfów itp będą ezt w designie darta
2015-07-19 11:52:42 Autor: IC
---.dynamic.gprs.plus.pl
35 ton nadwagi i naciski polityczne, żeby odbierać na siłę pomimo wszystkich niedociągnięć, pomyłek i niezgodności ze specyfikacją
cała Pesa...
2015-07-19 12:32:07 Autor: dfg
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post kali74:
"O boże!...
Jeśli to ma być nowa linia designu Pesy to nie wróżę im sukcesu. O ile Dart wygląda w skali od 0 do 10, tak gdzieś na...6...to bez tych cholernych osłon wygląda poprostu KATASTROFALNIE!"
Kupujący w przetargach nie określają wyglądu pojazdu z zewnątrz.
Może się więc zdarzyć, że chcąc - nie chcąc, Pesa wygra np przetarg dla SKM Warszawa/Gdynia/SKM Kraków na 10-20 pojazdów i sukces będzie. To nic, że taka linia zestarzeje się za kilka lat...
2015-07-19 12:32:30 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
To ile IC zdaniem waży DART?
czekam na liczbę bezwzględną!!!!!!!!!!!!!!~!!!!!!!
Inaczej powiem - łżesz.....!!!!!!
2015-07-19 13:20:01 Autor: IC
---.50.149.132
Jedyny protokół do którego udało nam sie nieoficjalnie dotrzeć to około 275 ton ale raczej zmanipulowany + wiele brakujących części
Powinno byc 285-290 ton
2015-07-19 13:27:14 Autor: krakus1234
---.dynamic.chello.pl
Juz pisałem wiele razy że te kosmiczne przody które chyba maja zrobić "tylko" wrażenie nie są uzasadnione dynamicznie przy prędkościach jakie mamy w normalnych ruchu na naszej kolei. Do tego dorzuciłbym bezsensowne kształty w nowych tramwajach. Bravo dla Flirta który został przy klasycznym ładnym prostym przodzie
2015-07-19 13:51:51 Autor: jaca
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
widziałem Darta w Bydgoszczy - jeśli chodzi o dizajn jest fatalnie. Przód jest jako tako, natomiast boczny profil jest jak z kibla - tragicznie wyklepany i w dodatku w dużej części pomalowany na czarno, co uwypukla niedoskonałości...no i okna...o matko, malutkie, a w dodatku te okropne grube uszczelki... dizajnera proszę wylać droga PESO
2015-07-19 14:35:06 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
To ciekawe - bo ja widziałem w Kędzierzynie - Koźlu ED161-001 z Kartką za szybą na której było:

masa: 244t
masa hamowania: 385t

te dane powiesili kolejarze bo były niezbędne przy przejeździe
te 290t to chyba masa oczekiwana z pasażerami i bagażem.
2015-07-19 15:19:05 Autor: kali74
---.sgyl.cable.virginm.net
Pesa niestey się zajebiście nie popisała!
Małe okna, widać że oszczedzano na masie. Do tego te boczne osłony których...nie ma, przez co skład wygląda tragicznie. Absolutnie niezrozumiałe są te grube gumowe uszczelki na oknach, rodem z PKSów! Przecież okna są wklejane...a może nie?
Ogólnie Ten pojazd Pesy to według mnię porażka, przynajmniej z zewnątrz :-(
2015-07-19 15:32:10 Autor: Maniek47
---.dynamic.gprs.plus.pl
Dajcie sobie chłopce na luz,g mnie obchodzi cojak wygląda i ile waży(po za babkami-patyków nie lubie)ja chcę dojechać na miejsce i nic więcej nie żądam poza działająca klimą a wy roztrząsacie wygląd przodu-mój działa i jestem z niegozadowolony'żona też pozdrawiam wszystkich hej
2015-07-19 16:10:41 Autor: czytacz
---.adsl.inetia.pl
"Dopóki nie zajrzałem do internetu, nie wiedziałem ilu jest na świecie idiotów"
Stanisław Lem
2015-07-19 17:14:22 Autor: KD
---.dynamic.chello.pl
My Polacy jesteśmy dziwnym narodem zamiast cieszyć się sukcesami polskiego producenta, to słychać tylko złe, brzydkie. IC kupiło Pendolino też narzekania, po co dlaczego, ciasne, włoskie itp. A życie weryfikuje i okazuje się, że Pesa jest coraz bardziej znaczącym producentem na rynku międzynarodowym, IC przewozi więcej pasażerów. Może trochę optymizmu, a nie tylko narzekania.
2015-07-19 17:59:38 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post jaca:
"widziałem Darta w Bydgoszczy - jeśli chodzi o dizajn jest fatalnie. Przód jest jako tako, natomiast boczny profil jest jak z kibla - tragicznie wyklepany i w dodatku w dużej części pomalowany na czarno, co uwypukla niedoskonałości...no i okna...o matko, malutkie, a w dodatku te okropne grube uszczelki... dizajnera proszę wylać droga PESO"
@jaca

Właśnie ze okna powinny być małe, podobne do okien w samolocie. Gdzie każdy pasażer ma prawie własne swoje okno. O wile lepiej się czuje w samolocie z małym oknem, jak w pociągu z przeszklonymi oknami. Chciałbyś w samochodzie mieć przeszklona kopułę nad głową?. Wszystkie Japońskie pociągi mają okna jak w samolocie. I są szybkie a Japończycy uchwalą swoje pociągi.


https://www.youtube.com/watch?v=geAEAEC6dL8
2015-07-19 18:05:41 Autor: hubert1
---.dynamic.chello.pl
Na jednym z forów było coś takiego:
"po wizycie internautów z zakładach chyba wreszcie wygasł problem osłon" Jak to mam rozumieć w którą stronę wygasł?
2015-07-19 18:33:58 Autor: IC
---.dynamic.gprs.plus.pl
Nie chodzi o to co PESA napisała na karteczce za szyba, wszyscy wiemy, że miał ważyć 244 tony a Pesa modli sie zeby tak było ale nie da rady, to wartość osiągalna dla pudła aluminiowego
Jeden wielki przekręt, który teraz próbują zatuszować i zmusić do odbioru bubla szantażując nakręcona opinia publiczna
2015-07-19 19:35:02 Autor: Anty oszust
---.218.116.196
Szanowna PESA, wprowadziła bezczelnie ludzi w błąd! Nie jechali DARTEM 200km/h tylko 176!!!!!

Kłamcy!
2015-07-19 19:52:05 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
A co z styllistyką typu BUFET, mam nadzieje , że na trwałe poszła do kosza?????
2015-07-19 20:03:40 Autor: asz
---.128-255.202.173.217.in-addr.arpa
Chomik na torach
2015-07-19 20:19:24 Autor: gosc z UK
---.skybroadband.com
W tej Polsce wiekszosci ludzi nic sie nie podoba skoro PESA robi taki zlom to jezdzijcie dalej kiblami i nie wyciagajcie rak po kase do Unii na nowe jak to mowicie brzydactwa
2015-07-19 20:21:40 Autor: kris kross
---.adsl-surfen.hetnet.nl
A co z widocznoscia. Przeciez te slupki z boku to zaslaniaja ok 50% pola widzenia. Niespodziewanie w oczach UTK semafory staja sie duzo bardziej widoczne?

Co do stylizacji - to Elfy jeszcze jakos sie bronily. Mialy przyjemne te mordki. Dart wydaje sie byc troche bardziej toporny i brzydszy ...
No ale o gustach sie nie rozmawia ...
2015-07-19 20:28:19 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
A co krakowiakami, coś po marktimgowej akcji "już w czerwcu" temat ucichł. Już lipiec mija i ani żaden kolejny nie dotarł, ani ten pierwszy nie wyjechał na trasę....Ktoś zna szczegóły ????
2015-07-19 20:47:23 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
Elfy i Linki może nie były bardzo urodziwe, lecz jak się raz taki design opracowało i zastosowało to konsekwentnie powinno się go trzymać, a nie co kilka lat całościowo wizualnie przeprojektowywać. Choć Solarisy IV istotnie się różnią od III to wiele charakterystycznych elementów jest zachowanych i nadal da się poznać, że to Solaris.
2015-07-19 20:51:43 Autor: IC
---.146.39.224.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Zdaje sie ze nie 176 tylko 181 km/h
Tak czy inaczej 200 km/h to kolejne oszustwo Pesy
2015-07-19 20:59:05 Autor: gość
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ciekawe kto będzie nosił tą tandetna osłonę sprzęgu, którą żeby zdjąć to potrzeba dwóch osób i klucz nasadowy? Nie wspomnę już o wycieraczkach które zostawią smugę wody i robaków na środku szyby..
2015-07-19 22:31:06 Autor: Tomeks
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bez przesady. Byłoby całkiem OK gdyby nie brak osłon. Bez nich Dart wygląda rzeczywiście tragicznie i chluby producentowi, a już na pewno designerowi nie przynosi.
2015-07-19 23:08:32 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post pes:
"A co krakowiakami, coś po marktimgowej akcji "już w czerwcu" temat ucichł. Już lipiec mija i ani żaden kolejny nie dotarł, ani ten pierwszy nie wyjechał na trasę....Ktoś zna szczegóły ????"
@pes


Jesteś w tyle z tematem. Bylem w Krakowie i widziałem Krakowiaka na testach.


https://www.youtube.com/watch?v=I7EwaejiMIc
2015-07-19 23:20:39 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
Pesa Krakowiak 2014N - nocne testy. Nad drugim wagonem jest tez dodatkowy Pantograf.



https://www.youtube.com/watch?v=tH4YukV2ioM
2015-07-19 23:41:05 Autor: Green_Goblin
---.222.136.195.arkusnet.pl
Wygląda super...TEORETYCZNIE. Ale jakby zasłonić czoła składów, to jednak wygląda jak bardzo głęboka modernizacja kibli. Takie mam wrażenie. Wiem, że to nie do końca prawda, ale tak to wygląda. I jeszcze brak tych spodnich osłon. Słaba sprawa.
2015-07-20 02:08:33 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
Stosowanie czoła Darta w innych pojazdach to moim zdaniem błąd, tak samo dalsze trzymanie się elektroniki Ingeteam gdy jest dostępny lepszy Medcom.
Dobrze, że DB dostaną Linki ze starym czołem.
2015-07-20 08:18:01 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.play-internet.pl
Buahahahahahaha. Pewnie ze przekroczylismy masę darta no i co z tego? W umowie jest zapisane jasno ze każda tona to 0.5mln kary. Ale i tak nie zapłacimy. Dogadalismy się już z IC i politykami rządzącej partii. Żadnych kar nie będzie. A IC jeszcze nas pocałuje w D. W mediach będzie odtrambiac sukces narodowego producenta taboru. A jak będzie trzeba przeskalujemy wagi żeby wyszła masa jak miała wyjść. Buahahahahahaha.

Nie założymy wam też tych osłon chociażbyscie pękli. Tak wygląda to jak G... ale do ważenia bydła lepszych nie trzeba.

Buahahahahahaha pocałujcie nas w D. Pesy się nie krytykuje zapamiętajcie to sobie. To my trzęsiemy koleją w Polsce.
2015-07-20 08:42:30 Autor: Pulpi
---.dynamic.chello.pl
Jak dla mnie to bez osłon wygląda to lepiej, ale ten przód jest szpetny i wolałbym żeby dalej robili elfy...
2015-07-20 08:43:11 Autor: Pulpi
---.dynamic.chello.pl
Jak dla mnie to bez osłon wygląda to lepiej, ale ten przód jest szpetny i wolałbym żeby dalej robili elfy...
2015-07-20 09:05:48 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Pan naczelny dizajner powinien jeszcze trochę doczytać o aerodynamice. Kształt czoła ma wielokrotnie większy wpływ na opory aerodynamiczne, niż tył.
2015-07-20 09:14:36 Autor: kibić
---.254.65.8
Ohoho słynni RynkoKolejowi esteci i wielcy eksperci od designu znów się zlecieli, aby po raz tysięczny oznajmić jak to im się Pesy nie podobają. Jak na złość te Pesy bardzo podobają się pasażerom i zwykłym ludziom, którzy żadnych branżowych powiązań nie mają i są głównymi użytkownikami tych pojazdów. P.S. moderacja zróbcie porządek z "grubasem", bo tolerowanie tego prowokatora nie jest zabawne.
2015-07-20 09:43:51 Autor: ICman
---.play-internet.pl
Dyrektorem projektu darta w IC jest były pracownik pesy. ...wiec wszystko ułożone jak należy. ..ciekawe jak pesa to zrobiła se wystawiła swojego człowieka. ....nie wierzę w przypadek
2015-07-20 09:56:20 Autor: Gombrowicz
---.tktelekom.pl
Hmm. Dart mówicie to nowa linia design. Hmm. Z technicznego punktu widzenia nie ma to znaczenia. Kluczowa jest liczba wad systemowych, które występują w Elfie. Ile z nich zostanie pospiesznie zabudowanych w pojeździe Dart dla PKP Intercity będzie słodką tajemnicą producenta - PESA. Klasyczna ucieczka do przodu z próbą przykrycia kluczowych błędów nowym opakowaniem zewnętrznym. To nie jest ostatnie słowo PESY.
2015-07-20 10:16:52 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
przepraszam, żę gadam głupoty ale wykańcza mnie ostatnie słońce a wczoraj jeszcze trafił mnie piorun. oczywiście poodobają mi sie darty, impulsy, flirty. jestem bardzo zamiłowany w pociągach i podobają mi się wszystkie szybkie i ich masa jest mi obojętna ale oczywiście lepiej jak są lżejsze bo wtedy są szybsze. wspieram polskich przemysłowców i solarisa i protram. polska gospodarka narodowa jest dobra i super potężna.
2015-07-20 10:27:21 Autor: inzynier
---.9.241.245
Jezu, jak widze ten festiwal polackiego hejtu, kompeksow i zwyklej zawisci to az mi rece opadaja... Jak widac polaczki dalej maja kompleks mniejszosci bardzo gleboko zakorzeniony w swej uleglej psychice. Gardlujcie dalej, jelopy. Tylko to wam pozostalo.

A PESIE gratuluje nowej konstrukcji i juz nie moge sie doczekac az przetestuje ja na trasie. Oby wiecej takich krajowych pociagow.
2015-07-20 10:35:14 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
O nocnych testach czytałem i też oglądałem na youtube, ale chyba w końcu po 3 tygodniach czas aby wyjechał na linię i zostały dostarczone kolejne. Przecież ten tramwaj nie był kupiony do testów tylko do jazy na linii
2015-07-20 11:29:24 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
gdybyś miał tyle czasu co ja na bezrobociu to też byś tylko nienawidził, hejcił i robił zamęt. to jest podstawa. poza tym trzeba lubić niektórych żeby nielubić innych, moje motto. ale newag też fajny i Impulsy też ale tego nie powiem bo musze coś robić. Stadler i flirty fajne. darty i Flfy też. ale trzeba wojować, trzeba.
2015-07-20 12:34:12 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.234
W odpowiedzi na post ep40:
"Elfy i Linki może nie były bardzo urodziwe, lecz jak się raz taki design opracowało i zastosowało to konsekwentnie powinno się go trzymać, a nie co kilka lat całościowo wizualnie przeprojektowywać. Choć Solarisy IV istotnie się różnią od III to wiele charakterystycznych elementów jest zachowanych i nadal da się poznać, że to Solaris."
Racja, czoło Darta mnie się podoba jak i czoło Elfa oraz Linka, lecz dane serie dla rozpoznawalności powinny mieć takie czoła jak dotychczas. Wierzę, że Dart będzie udanym pojazdem lecz w razie wpadki to przyszłe Elfy i Linki będą źle się kojarzyć przez czoło nawet jak same w sobie będą od Darta lepsze.
2015-07-20 12:43:43 Autor: Buka
---.ip-167-114-118.net
I tak Newagowskie Impulsy i 222M wizualnie biją na głowę wszystkie EZT i SZT Pesy.
2015-07-20 17:12:16 Autor: Ja
---.dynamic.chello.pl
Czytając te komentarze zastanawiam się, gdzie można znaleźć większe skupisko niezrealizowanych nieuków-idiotów z problemami. Będzie trudno...
2015-07-20 17:33:28 Autor: Ty
---.play-internet.pl
Dlaczego niezrealizowanych nieukow? Ja jestem zrealizowanym ukiem i tez bym coś napisal, ale sie powstrzymuje. To jest zwykla reakcja na frustrujaca propagandę z jakim to super pociagiem mamy do czynienia, który to pociąg mamy wielbić tylko dlatego, ze został zmontowany w Polsce.
2015-07-20 18:30:01 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Poza tym czy czoło ma być przeszczepione do Elfa razem z osłoną czy będzie to wariant od początku bez osłony?
2015-07-20 19:27:39 Autor: hubert1
---.dynamic.chello.pl
Jeszcze Pan disaner wypowiadał się, ze osłon nie będzie, bo o taka linia i ma podobać się pasażerowi i takie są trendy.
2015-07-20 21:04:05 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Dart wygląda o trzy nieba lepiej od Elfa.
Chwała za odejście od linii deski sedesowej.
Ale Impuls i tak wygląda mi nieco lepiej.
Ot taka subiektywna ocena.
2015-07-20 22:26:01 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Pod pojęciem osłony chodziło mnie o osłonę sprzęgu, z bocznymi w Elfie nie ma o tyle problemu gdyż jest to pojazd niskopodłogowy więc dolna krawędź pudła znajduje się na wysokości na której znajdowałaby się dolna krawędź hipotetycznych osłon do Darta. W Elfie konstrukcja pudła sama rozwiązuje problem.
2015-07-21 10:11:49 Autor: grunwald
---.162.216.36
Mi wygląd pojazdów Pesy przypadł do gustu. Widać jak z topornych konstrukcji sprzed 10 lat Pesa ewoluuje i robi coraz ładniejsze pojazdy. Te wszystkie najnowsze tramwaje i pociągi są miłe dla oka, bardzo mi się podobają, Dart również. Z przyjemnością oglądam bydgoskie produkty.
2015-07-21 13:04:48 Autor: hubert1
---.dynamic.chello.pl
@ IC

"Zdaje sie ze nie 176 tylko 181 km/h
Tak czy inaczej 200 km/h to kolejne oszustwo Pesy"

A skąd taka informacja? Niezmiernie mnie to ciekawi?
2015-07-21 13:29:09 Autor: BIPA
---.19.18.234
W odpowiedzi na post grunwald:
"Mi wygląd pojazdów Pesy przypadł do gustu. Widać jak z topornych konstrukcji sprzed 10 lat Pesa ewoluuje i robi coraz ładniejsze pojazdy. Te wszystkie najnowsze tramwaje i pociągi są miłe dla oka, bardzo mi się podobają, Dart również. Z przyjemnością oglądam bydgoskie produkty."
Nie tylko wygląd lecz też jakość wykonania się poprawiła. Obecnie się raczej już nie zdarzy historia jak przy EN95, że po paru latach przy okazji rozebrania do szkieletu wyszło, że ten szkielet jest cały przegniły.
2015-07-21 18:27:40 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
Niby ''gustibus non disputandum''...Czy może jednak zachwycać pojazd w którym okna w drzwiach są ''prostokątne'' i wklejane, a okna w części pasażerskiej w ramach i ''zaokrąglone''? Pojazd w którym okna są zdecydowanie mniejsze,niż w innych pojazdach tej klasy? Pojazd w którym drzwi wyglądają jak stylizowane na mieszkanie w mrówkowcu z lat 70tych XX wieku? Pojazd w którym zastosowano ''mroczną'' malaturę bocznych powierzchni pudła? Proszę porównać malaturę Flirta3. Pojazd który według krewnych królika jest cięższy o ponad 30 ton w stosunku do specyfikacji?

Kibicuje polskim producentom taboru.Jednak Dart to prototyp,który wymaga istotnych zmian w kwestii designu, jeżeli ma być atrakcyjnym produktem dla klientów europejskich. O parametrach technicznych trudno się wypowiadać na tym etapie. Miejmy nadzieję,że nie skończy się jak z ED74 lub ED59...
2015-07-25 07:42:33 Autor: hubert1
---.dynamic.chello.pl
@inżynier

"...widze ten festiwal polackiego hejtu"

Nie trzeba było od zarania porównywać Darta do Pendolino i robić z niego high-speeda.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5