Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe pociągi Pesy w stylu Darta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
19-07-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nowe pociągi Pesy w stylu Darta
Bartosz Piotrowski, główny designer Pesy zdradził podczas prezentacji pojazdu, że producent odchodzi od linii estetycznej pudła rozpoczętej przez pojazdy Elf. Nowe produkty będą nawiązywać do Darta, który wyznacza początek nowej linii designu Pesy.

Podczas prezentacji pociągów Dart Bartosz Piotrowski, główny designer Pesy podkreślił, że kwestia wyglądu zewnętrznego pojazdu wcale nie powinna być dezawuowana. Jest to bowiem pierwszy kontakt klienta z pociągiem. – Warto wykorzystać wygląd do budowania pozytywnych emocji pasażera – podkreślił.

Jak podkreślił Piotrowski, Dart wyznacza start nowej linii stylistycznej Pesy. Poprzednia – rozpoczęta przez Elfy, później ewoluująca w pojazdach Link i Gama, nie będzie już kontynuowana.

Piotrowski przyznaje, że dla składów o prędkości dopuszczalnej do 160 km/h aerodynamika nie jest jeszcze kluczowa. Jednak ambicje Pesy dla Darta, sięgające prędkości 250 km/h, wymusiły projektowanie w zgodności z zasadami aerodynamiki.

– Wydłużenie nosa pojazdu daje lepsze efekty wejścia, ale przede wszystkim zejścia powietrza. W projektowaniu pojazdów pod tym względem ważny jest bowiem nie przód, a tył – tłumaczy Piotrowski. To przy schodzeniu powietrza ze składu przy dużej prędkości może wytworzyć się efekt zasysania, który działa z siłą przeciwną do kierunku jazdy, spowalniając pojazd.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Tabor i technika

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Daniel Siwak 03 sierpnia 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

Trzy lata czekania. Dart 016 doczeka się w końcu naprawy po wypadku?

Tabor i technika

Trzy lata czekania. Dart 016 doczeka się w końcu naprawy po wypadku?

Jakub Madrjas 04 stycznia 2024

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Tabor i technika

Ministerstwo Infrastruktury: Nocne Darty są w porządku

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Tabor i technika

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Daniel Siwak 03 sierpnia 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

Trzy lata czekania. Dart 016 doczeka się w końcu naprawy po wypadku?

Tabor i technika

Trzy lata czekania. Dart 016 doczeka się w końcu naprawy po wypadku?

Jakub Madrjas 04 stycznia 2024

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Tabor i technika

Ministerstwo Infrastruktury: Nocne Darty są w porządku

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij