NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Nowe perony na trasie Wołów – Głogów

| inf. pras. 29.06.2018 28

Nowe perony na trasie Wołów – Głogów
Fot. PKP PLK
Podróżni w Orzeszkowie, Małowicach Wołowskich, Grębocicach i Krzepowie wygodniej wsiadają do pociągów. Komfort obsługi na peronach poprawiają nowe wiaty, ławki, oświetlenie. PKP Polskie Linie Kolejowe za 75 mln zł modernizują linię Wrocław – Szczecin między Wołowem a Małowicami Wołowskimi oraz Grębocicami a Głogowem.
Na stacji w Grębocicach zakończono już przebudowę jednego z dwóch 150-metrowych peronów. Teraz wyższy peron z nową nawierzchnią ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oświetlenie poprawią komfort pasażerów. Przebudowane dojścia do peronów zapewnią dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Podobne prace do września br. zostaną wykonane na peronie.
Z wygodnego, przebudowanego peronu korzystają już podróżni w Krzepowie. Zmodernizowany został też peron w Orzeszkowie oraz w Małowicach Wołowskich. W sumie w ramach tego zdania zmodernizowanych zostanie 7 peronów.

Szybsze tory Nadodrzanki

W czerwcu zakończono modernizację jednego toru (nr 1) pomiędzy Krzepowem a Głogowem. W maju na odcinku Wołów – Małowice Wołowskie, a w listopadzie na szlaku Grębocice – Krzepów. Efektem robót jest zwiększenie prędkości do 120 km/godz.

Zadanie PLK obejmuje przebudowę 25 km toru – zamontowane są nowe szyny i podkłady. Wymienione rozjazdy mają już specjalne urządzenia elektrycznego ogrzewania, co zapewni sprawną jazdę w zimie dzięki likwidacji śniegu i lodu. Na wyższy poziom bezpieczeństwa wpłynie także zainstalowanie nowych urządzeń zabezpieczenia ruchu pociągów. Na 12 przejazdach kolejowo-drogowych na szlaku Wołów – Małowice Wołowskie wymieniono nawierzchnię. Odnowione obiekty inżynieryjne (w tym 2 wiadukty i 1 most), zostały dostosowane do zwiększonej prędkości i większych obciążeń pociągów.

Efekty?

Głównym efektem przeprowadzonych prac będzie likwidacja ograniczeń prędkości i polepszenie komfortu podróżnych. Odnowiony tor pozwoli na przejazd pociągów pasażerskich z maksymalną prędkością do 120 km/godz., a pociągów towarowych do 100 km/godz. Umożliwi też prowadzenie ciężkich składów towarowych o nacisku na oś do 221 kN.

Prace realizowane są w ramach zdania: Wymiana nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny szlak Wołów – Małowice Wołowskie oraz Grębocice – Głogów realizowanego w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 273 na odcinku Wrocław – Głogów”. Wartość inwestycji wynosi ok. 75,4 mln zł. Finansowanie jest ze środków budżetowych. Całość zadania zostanie ukończona w listopadzie 2018.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Nadodrzanka (48)
(268)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Nadodrzanka (48)
(268)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5