NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowe perony na linii Hajnówka – Czeremcha [zdjęcia]

| inf. pras. 08.03.2020 5,2k

Nowe perony na linii Hajnówka – Czeremcha [zdjęcia]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Nowe perony na linii Hajnówka – Czeremcha [zdjęcia]
Nowe perony na linii Hajnówka – Czeremcha [zdjęcia]
Nowe perony na linii Hajnówka – Czeremcha [zdjęcia]
Nowe perony na linii Hajnówka – Czeremcha [zdjęcia]
Nowe perony na linii Hajnówka – Czeremcha [zdjęcia]
Pasażerowie na trasie z Hajnówki do Czeremchy korzystają z nowych peronów. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewnią przejazdy kolejowo-drogowe. Sprawniejsze kursy gwarantują m.in. nowe mosty. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych są współfinansowane ze środków Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Podróżni na trasie Hajnówka – Czeremcha korzystają z nowych peronów. Lepszy dostęp do pociągów jest na stacji w Czeremsze oraz na 4 przystankach w: Dobrowodzie, Policznej, Witowie i Orzeszkowie. Zamontowane zostały ławki, wiaty i nowoczesne oświetlenie. Perony są wyposażone w czytelne oznakowanie i gabloty informacyjne. Zapewniony jest dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Są pochylnie oraz ścieżki naprowadzające. Pomyślano też o rowerzystach i przy wejściu na przystanki ustawiono stojaki rowerowe.

Na odcinku Hajnówka – Czeremcha – granica województwa wymieniono prawie 40 km toru. Zakres prac obejmował budowę 6 oraz remont 8 mostów, wiaduktów i przepustów. Wykonawca pracuje jeszcze przy moście nad rzeką Nurzec. Wymieniane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacjach Czeremcha i Hajnówka. Wszystkie roboty odbywają się przy zachowaniu rozkładowego ruchu pociągów.

Podwyższone perony ułatwiają wsiadanie do pociągów na stacjach i przystankach w Nurcu, Syczach i Siemiatyczach. W Nurcu wyremontowana została kładka dla pieszych. Szykowane są perony na kolejnych przystankach: Nowy Nurzec, Borowiki. Ze względu na prace m.in. przy mostach ruch pociągów z Czeremchy do Siemiatycz prowadzony jest jednym torem.

Po zakończeniu wszystkich prac na linii Hajnówka – Siemiatycze prędkość składów pasażerskich wzrośnie do 120 km/h, a towarowych do 80 km/h. Poprawi się też bezpieczeństwo pasażerów i kierowców na 45 przebudowanych przejazdach kolejowo-drogowych. Zakończenie wszystkich robót planowane jest na październik 2020 roku.

Projekt „Prace na linii kolejowej nr 31, na odcinku gr. województwa – Czeremcha – Hajnówka” jest realizowany z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Całkowity koszt inwestycji to ponad 175 mln zł, z czego wartość dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej wynosi prawie 150 mln zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Podlaskie (454)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Podlaskie (454)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5