Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe pantografy w pociągach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
08-04-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta.pl, 8 kwietnia 2011

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nowe pantografy w pociągach
Portal „Gazeta.pl” informuje, że pociągi przestaną wreszcie być z zewnątrz brudne. Wszystko dzięki wymianie nakładek na pantografach z miedzianych na grafitowe.

Brązowe plamy rażą szczególnie w przypadku nowoczesnych składów. Brud pochodził z grafitowego smaru, którym pokrywane były miedziane nakładki pantografów. W czasie jazdy smar był rozpylany, a dodatkowo razem z deszczem spływał po ścianach pociągu, w wyniku czego powstawały nieestetyczne zacieki.

 Dla pasażerów kolei zmiana będzie widoczna w postaci braku brązowych plam na ścianach pociągów. Wszyscy przewoźnicy kolejowi w Polsce zostali zobligowani do wymiany nakładek ślizgowych odbieraków prądu we wszystkich pociągach z miedzianych na węglowe. Nakładki węglowe powodują znacznie mniejsze zużycie przewodu jezdnego sieci trakcyjnej, sięgające 20% do 25% w porównaniu do nakładek pantografów wykonanych z miedzi.

Więcej

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", przewoźnicy zostali zobligowani do wymiany nakładek do końca stycznia 2011 roku. W Kolejach Mazowieckich proces ten zakończył się wcześniej.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Tabor i technika

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Łukasz Malinowski, współpr. Kasper Fiszer 24 października 2025

Przybędzie połączeń ze Szczytna do Ostrołęki?

Pasażer

Przybędzie połączeń ze Szczytna do Ostrołęki?

Kasper Fiszer 27 października 2025

Polskie pantografy w tureckim tramwaju dla Olsztyna

Tabor i technika

Pantografy z Krakowa podbijają rynek

Tabor i technika

Pantografy z Krakowa podbijają rynek

jd/inf. pras. 06 kwietnia 2018

EC Engineering z lekkim pantografem do tramwajów

Tabor i technika

Zobacz również:

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Tabor i technika

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Łukasz Malinowski, współpr. Kasper Fiszer 24 października 2025

Przybędzie połączeń ze Szczytna do Ostrołęki?

Pasażer

Przybędzie połączeń ze Szczytna do Ostrołęki?

Kasper Fiszer 27 października 2025

Polskie pantografy w tureckim tramwaju dla Olsztyna

Tabor i technika

Pantografy z Krakowa podbijają rynek

Tabor i technika

Pantografy z Krakowa podbijają rynek

jd/inf. pras. 06 kwietnia 2018

EC Engineering z lekkim pantografem do tramwajów

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij