NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Nowe alerty bezpieczeństwa dotyczące ERTMS

| inf. pras 08.06.2020 11

Nowe alerty bezpieczeństwa dotyczące ERTMS
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Krajowe organy ds. bezpieczeństwa Holandii, Szwajcarii i Szwecji opublikowały alerty bezpieczeństwa dotyczące Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS). Alerty dotyczą działania urządzeń pokładowych systemu - informuje Urząd Transportu Kolejowego.
Holenderski organ ds. bezpieczeństwa poinformował, że Alstom będący producentem pokładowego systemu ETCS w odniesieniu do wersji wzorca 3 (baseline 3) wykrył, że system ten nie reaguje prawidłowo na określoną kombinację parametrów w przypadku otrzymania polecenia natychmiastowej zmiany poziomu działania. Możliwe jest w takim przypadku wystąpienie sytuacji, w której pociąg opuści obszar dozwolonej jazdy manewrowej pozostając nadal w trybie jazdy manewrowej.

Alert bezpieczeństwa opublikowany przez szwajcarski krajowy organ ds. bezpieczeństwa również dotyczy urządzeń pokładowych firmy Alstom, które w określonych sytuacjach mogą błędnie obliczać położenie czoła pociągu. Może prowadzić to do zbyt późnego wdrożenia hamowania, aby możliwe było zatrzymanie pojazdu przed miejscem niebezpiecznym.

Alert bezpieczeństwa szwedzkiego organu ds. bezpieczeństwa dotyczy zdarzenia kolejowego, w którym uczestniczył pojazd specjalny przeznaczony do utrzymania, wyposażony
w urządzenie umożliwiające podniesienie i obrócenie pojazdu do jazdy w przeciwnym kierunku. Po jego użyciu konieczne jest zresetowanie urządzeń pokładowych ETCS, aby uwzględniły one zmieniony kierunek jazdy pojazdu. Czynność ta nie została jednak wykonana, a po zatrzymaniu pojazdu przez system ETCS, jazda była kontynuowana z wykorzystaniem trybu „Na widoczność”. Należy podkreślić, że zdarzenie, które miało miejsce w Szwecji związane jest przede wszystkim z błędem ludzkim, nie zaś niepoprawnym działaniem systemu.

Zdarzenia w Holandii, Szwecji i Szwajcarii nie miały negatywnych następstw. Okoliczności ich zaistnienia nie dotyczą sytuacji w Polsce, jednak wiedza z nich płynąca może być również przydatna dla krajowych podmiotów posiadających pojazdy lub infrastrukturę z systemem ERTMS. Alert szwedzki pokazuje, jak istotne jest prawidłowe wyszkolenie pracowników obsługujących system ERTMS, a w ujęciu szerszym – znaczenie bezpiecznej integracji wprowadzanej zmiany w systemie kolejowym, a także monitorowania prawidłowego wdrażania środków kontroli ryzyka - podaje UTK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44423)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44423)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5