Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe alerty bezpieczeństwa dotyczące ERTMS

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
08-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowe alerty bezpieczeństwa dotyczące ERTMS
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Krajowe organy ds. bezpieczeństwa Holandii, Szwajcarii i Szwecji opublikowały alerty bezpieczeństwa dotyczące Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS). Alerty dotyczą działania urządzeń pokładowych systemu - informuje Urząd Transportu Kolejowego.

Holenderski organ ds. bezpieczeństwa poinformował, że Alstom będący producentem pokładowego systemu ETCS w odniesieniu do wersji wzorca 3 (baseline 3) wykrył, że system ten nie reaguje prawidłowo na określoną kombinację parametrów w przypadku otrzymania polecenia natychmiastowej zmiany poziomu działania. Możliwe jest w takim przypadku wystąpienie sytuacji, w której pociąg opuści obszar dozwolonej jazdy manewrowej pozostając nadal w trybie jazdy manewrowej.

Alert bezpieczeństwa opublikowany przez szwajcarski krajowy organ ds. bezpieczeństwa również dotyczy urządzeń pokładowych firmy Alstom, które w określonych sytuacjach mogą błędnie obliczać położenie czoła pociągu. Może prowadzić to do zbyt późnego wdrożenia hamowania, aby możliwe było zatrzymanie pojazdu przed miejscem niebezpiecznym.

Alert bezpieczeństwa szwedzkiego organu ds. bezpieczeństwa dotyczy zdarzenia kolejowego, w którym uczestniczył pojazd specjalny przeznaczony do utrzymania, wyposażony
w urządzenie umożliwiające podniesienie i obrócenie pojazdu do jazdy w przeciwnym kierunku. Po jego użyciu konieczne jest zresetowanie urządzeń pokładowych ETCS, aby uwzględniły one zmieniony kierunek jazdy pojazdu. Czynność ta nie została jednak wykonana, a po zatrzymaniu pojazdu przez system ETCS, jazda była kontynuowana z wykorzystaniem trybu „Na widoczność”. Należy podkreślić, że zdarzenie, które miało miejsce w Szwecji związane jest przede wszystkim z błędem ludzkim, nie zaś niepoprawnym działaniem systemu.

Zdarzenia w Holandii, Szwecji i Szwajcarii nie miały negatywnych następstw. Okoliczności ich zaistnienia nie dotyczą sytuacji w Polsce, jednak wiedza z nich płynąca może być również przydatna dla krajowych podmiotów posiadających pojazdy lub infrastrukturę z systemem ERTMS. Alert szwedzki pokazuje, jak istotne jest prawidłowe wyszkolenie pracowników obsługujących system ERTMS, a w ujęciu szerszym – znaczenie bezpiecznej integracji wprowadzanej zmiany w systemie kolejowym, a także monitorowania prawidłowego wdrażania środków kontroli ryzyka - podaje UTK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Prawo i polityka

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Łukasz Malinowski 24 marca 2025

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

Pasażer

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

UTK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

Biznes

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

inf. pras. UTK, oprac. ms. 01 grudnia 2024

Październik 2024 na kolei. Ponad 2 mln pasażerów więcej niż rok temu!

Pasażer

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Biznes

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Urząd Transportu Kolejowego 16 września 2024

Zobacz również:

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Prawo i polityka

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Łukasz Malinowski 24 marca 2025

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

Pasażer

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

UTK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

Biznes

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

inf. pras. UTK, oprac. ms. 01 grudnia 2024

Październik 2024 na kolei. Ponad 2 mln pasażerów więcej niż rok temu!

Pasażer

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Biznes

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Urząd Transportu Kolejowego 16 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij