Partnerzy serwisu:
Biznes

Nowakowski: W ofercie producentów brak lokomotyw spełniających nasze potrzeby

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
16-03-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy, 16 marca 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Nowakowski: W ofercie producentów brak lokomotyw spełniających nasze potrzeby
- Nie ma w ofercie producentów lokomotyw dedykowanych dla potrzeb PR. Po co mi 6 MW mocy i gaszenie świateł w całej okolicy przy rozruchu, skoro od dawna nikt nie widuje w Polsce pociągów 17-wagonowych, tylko zwykle 3-4-wagonowe? - stwierdził członek zarządu Przewozów Regionalnych Robert Nowakowski podczas konferencji "Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce".

ZNLE Gliwice opracowało projekt lokomotywy o handlowej nazwie "Elephant", która mogłaby zainteresować krajowych operatorów pasażerskich. - Ta lokomotywa będzie jednak miała moc aż 5 MW - powiedział członek zarządu PR.

Jak stwierdził Nowakowski, obecnie przewoźnikom pasażerskim oferowane są lokomotywy dedykowane dla ruchu towarowego. - Ich masa to ok. 80 ton. Linie kolejowe są modernizowane, ale np. chcąc uruchomić połączenie ze stolicy do Torunia, trzeba jechać przez Kutno, ponieważ na sieci są takie miejsca, gdzie taka lokomotywa nie mogłaby bezpiecznie przejechać - zaznaczył.

PR póki co wynajmują lokomotywy elektryczne, głównie od PKP Cargo. W najbliższym czasie zakup nowych jednostek nie jest planowany. - Nie jest żadną tajemnicą, że nasza sytuacja finansowa jest trudna - zaznaczył Nowakowski. - Docelowo jednak na pewno chcielibyśmy mieć jakiś park lokomotyw elektrycznych, które mogłyby ciągnąc posiadane przez nas wagony. Żal byłoby je przeznaczyć na przysłowiowe żyletki - stwierdził członek kierownictwa PR.

W 2010 r. PR ogłosiły postępowanie przetargowe na leasing operacyjny 10 lokomotyw elektrycznych. Wykonawca, który zgłosił ofertę, został wykluczony z postępowania z powodu niewniesienia w terminie wadium, a ponadto jego oferta nie była zgodna z zapisami w SIWZ. Wykonawca napisał w ofercie, że akceptuje warunku umowy zawarte w SIWZ, ale z zastrzeżeniami. - Ponadto cena zaoferowana w wykluczonej ofercie była zaporowa - zakończył Nowakowski.


 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5