Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kolejna innowacja Siemensa - spalinowo-elektryczny Vectron w wersji Light

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

Zaprezentowano nową generację lokomotyw, które w przyszłości mają zwiększyć wydajność i moc floty DB Cargo. Vectron Dual Mode Light ma łatwiej niż dotąd przełączać się między napędem elektrycznym i spalinowym, ułatwiając m. in. prace manewrowe.

Jak czytamy w komunikacie, lokomotywa Vectron Dual Mode light zostało specjalnie zoptymalizowana pod kątem wymagań operacyjnych DB Cargo. W porównaniu do konwencjonalnego Vectron Dual Mode, jest on o kilka ton lżejszy, co zapewnia jeszcze bardziej wydajne operacje i zapewnia dostęp do odgałęzień linii i bocznic o mniejszej ładowności. Jest to korzystne dla ładunków w pojedynczych wagonach, które staną się szybsze i bardziej wydajne, ponieważ czas przezbrajania lokomotyw zostanie znacznie skrócony. Ponadto nowa generacja lokomotyw jest wstępnie przygotowana do cyfrowych operacji kolejowych w przyszłości.

DB zamówiło początkowo 150 lokomotyw od Siemens Mobility. Dzięki zastosowaniu nowych lokomotyw o podwójnym zasilaniu DB Cargo zaoszczędzi około 12 milionów litrów paliwa i 25 000 ton CO2 rocznie. Pierwsze lokomotywy będą używane w okolicach najnowocześniejszej stacji rozrządowej w Europie w Halle (Saale) w Saksonii-Anhalt i Saksonii. Celem DB Cargo jest wyposażenie około 70 procent swoich lokomotyw spalinowych w innowacyjne napędy do 2030 roku

– Nowa generacja lokomotyw jest ważna dla DB Cargo. Skorzysta na tym wielu klientów i – co ważne dla nas wszystkich – środowisko jest wielkim zwycięzcą. Jeśli będziemy obsługiwać tę lokomotywę za pomocą ekologicznej energii elektrycznej i oleju napędowego HVO z olejów jadalnych, zaoferujemy naszym klientom łańcuch dostaw prawie bez emisji CO2 od początku do końca - bez przystanków pośrednich. Podsumowując, nowa generacja lokomotyw sprawi, że kolejowy transport towarowy będzie bardziej wydajny w dłuższej perspektywie. A my możemy jeszcze bardziej skupić się na życzeniach i okolicznościach naszych klientów, ponieważ nowa lokomotywa może być używana w każdych warunkach – powiedziała Sigrid Nikutta, Członek Zarządu ds. Transportu Towarowego w Deutsche Bahn i Przewodnicząca Zarządu DB Cargo cytowana w komunikacie.

– Nasze najnowocześniejszy Vectron Dual Mode light zmniejsza emisję CO2, obniża nakłady na konserwację i zapewnia większą elastyczność w transporcie towarowym. Na zelektryfikowanych odcinkach linii jest to napęd wyłącznie elektryczny, podczas gdy na odcinkach bez sieci trakcyjnej możliwe jest przełączenie na napęd konwencjonalny bez zmiany lokomotywy. W ten sposób wspieramy DB Cargo we wdrażaniu przyjaznych dla klimatu łańcuchów dostaw aż do "ostatniej mili". Dzięki wielu cyfrowym technologiom i wyposażeniu na pokładzie, takim jak zdalne sterowanie manewrami lub nowoczesny system sterowania pociągiem ETCS, nasza lokomotywa jest doskonale przygotowana na przyszłość dla DB Cargo – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Do tej pory Siemens Mobility sprzedał ponad 2400 lokomotyw z rodziny Vectron 97 klientom w 16 krajach. Lokomotywy Vectron są dopuszczone do eksploatacji w 20 krajach europejskich (Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Niemcy, Węgry, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Szwajcaria).

Polscy operatorzy kolejowi i przewoźnicy zakupili już blisko 150 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Siemensa (Husarz, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej i Laude Smart Intermodal.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Infrastruktura

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Michał Szymajda 27 kwietnia 2024

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Infrastruktura

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Roman Czubiński 26 kwietnia 2024

Nowy Miesięcznik "RK" już w Empikach!

Biznes

Nowy Miesięcznik "RK" już w Empikach!

Jakub Madrjas 24 kwietnia 2024

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Tabor i technika

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Łukasz Malinowski 28 kwietnia 2024

Kolej miejska w Kopenhadze bez maszynisty

Innowacje

Kolej miejska w Kopenhadze bez maszynisty

Siemens Mobility 23 kwietnia 2024

Rosja chce sama budować szybkie pociągi

Tabor i technika

Rosja chce sama budować szybkie pociągi

Michał Szymajda 19 kwietnia 2024

Zobacz również:

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Infrastruktura

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Michał Szymajda 27 kwietnia 2024

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Infrastruktura

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Roman Czubiński 26 kwietnia 2024

Nowy Miesięcznik "RK" już w Empikach!

Biznes

Nowy Miesięcznik "RK" już w Empikach!

Jakub Madrjas 24 kwietnia 2024

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Tabor i technika

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Łukasz Malinowski 28 kwietnia 2024

Kolej miejska w Kopenhadze bez maszynisty

Innowacje

Kolej miejska w Kopenhadze bez maszynisty

Siemens Mobility 23 kwietnia 2024

Rosja chce sama budować szybkie pociągi

Tabor i technika

Rosja chce sama budować szybkie pociągi

Michał Szymajda 19 kwietnia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5