Partnerzy serwisu:

Nowa wersja japońskiego „pocisku” w ruchu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Railway Gazette

Podziel się ze znajomymi:

Nowa wersja japońskiego „pocisku” w ruchu
Japoński przewoźnik JR Central włączył do eksploatacji nową wersję pociągu z wychylnym pudłem N700A na linii Tōkaidō Shinkansen. W sumie operator zamówił trzynaście szesnastoczłonowych zestawów o prędkości maksymalnej 270 km/h.

Seria  N700 została po raz pierwszy włączona do eksploatacji w 2009 roku. Pociągi w nowej wersji mają zwiększoną skuteczność hamowania o 10 proc. i system detekcji wibracji wózków, oferuje też większy komfort pasażerom m. in. dzięki usprawnionemu wyciszeniu. Oświetlenie wymieniono na LED-owe.

Do eksploatacji włączono jednocześnie sześć najnowszych pociągów. Ceremonia uruchomienia pociągu Nozomi 203 odbyła się na stacji w Tokio 8 lutego. Jednocześnie JR Central usprawnia sygnalizację i infrastrukturę linii Tōkaidō Shinkansen, w celu uruchomienia jednego pociągu na godzinę więcej na silnie obłożonej magistrali. Od połowy marca pociągi, w których liczba miejsc siedzących sięga 1323, zaczną jeździć również na linii Sanyo Shinkansen na zachód od Osaki. Dostawy mają się zakończyć w marcu przyszłego roku.

Dyrektor projektu Kei Sakanoue cytowany przez "Railway Gazette" powiedział, że pociągi N700A to pierwsze pociągi dużych prędkości w Japonii wyposażone w urządzenia automatycznie zapewniające punktualność. Komputer pokładowy analizuje profil trasy, co łącznie z sygnalizacją kabinową pozwala obliczyć parametry trakcyjne zapewniające maksymalną oszczędność energii w zależności od potrzeb – czy jest to nadrabianie opóźnienia, czy jazda przed czasem. Nowe pociągi zużywają o 19 proc. energii mniej niż ich poprzednicy sprzed czterech lat.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tokio. Ujawniono projekt nowego Shinkansena do Nagasaki

Tabor i technika

Tokio. Ujawniono projekt nowego Shinkansena do Nagasaki

Przemysław Farsewicz 25 sierpnia 2021

Maglev w Japonii: Nowe wnętrza pociągów i stare problemy [wideo]

Innowacje

THSR – tajwańska szybka kolej, która zmieniła wyspę

Infrastruktura

THSR – tajwańska szybka kolej, która zmieniła wyspę

Tomasz Śniedziewski 28 grudnia 2019

Zobacz również:

Tokio. Ujawniono projekt nowego Shinkansena do Nagasaki

Tabor i technika

Tokio. Ujawniono projekt nowego Shinkansena do Nagasaki

Przemysław Farsewicz 25 sierpnia 2021

Maglev w Japonii: Nowe wnętrza pociągów i stare problemy [wideo]

Innowacje

THSR – tajwańska szybka kolej, która zmieniła wyspę

Infrastruktura

THSR – tajwańska szybka kolej, która zmieniła wyspę

Tomasz Śniedziewski 28 grudnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5