Japoński przewoźnik JR Central włączył do eksploatacji nową wersję pociągu z wychylnym pudłem N700A na linii Tōkaidō Shinkansen. W sumie operator zamówił trzynaście szesnastoczłonowych zestawów o prędkości maksymalnej 270 km/h.
Seria N700 została po raz pierwszy włączona do eksploatacji w 2009 roku. Pociągi w nowej wersji mają zwiększoną skuteczność hamowania o 10 proc. i system detekcji wibracji wózków, oferuje też większy komfort pasażerom m. in. dzięki usprawnionemu wyciszeniu. Oświetlenie wymieniono na LED-owe.
Do eksploatacji włączono jednocześnie sześć najnowszych pociągów. Ceremonia uruchomienia pociągu Nozomi 203 odbyła się na stacji w Tokio 8 lutego. Jednocześnie JR Central usprawnia sygnalizację i infrastrukturę linii Tōkaidō Shinkansen, w celu uruchomienia jednego pociągu na godzinę więcej na silnie obłożonej magistrali. Od połowy marca pociągi, w których liczba miejsc siedzących sięga 1323, zaczną jeździć również na linii Sanyo Shinkansen na zachód od Osaki. Dostawy mają się zakończyć w marcu przyszłego roku.
Dyrektor projektu Kei Sakanoue cytowany przez "Railway Gazette" powiedział, że pociągi N700A to pierwsze pociągi dużych prędkości w Japonii wyposażone w urządzenia automatycznie zapewniające punktualność. Komputer pokładowy analizuje profil trasy, co łącznie z sygnalizacją kabinową pozwala obliczyć parametry trakcyjne zapewniające maksymalną oszczędność energii w zależności od potrzeb – czy jest to nadrabianie opóźnienia, czy jazda przed czasem. Nowe pociągi zużywają o 19 proc. energii mniej niż ich poprzednicy sprzed czterech lat.