NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nevomo (Hyper Poland): W listopadzie jazdy testowe na nowym torze

| Jakub Madrjas 16.10.2020 4,2k

Nevomo (Hyper Poland): W listopadzie jazdy testowe na nowym torze
Fot. Nevomo
Spółka Nevomo (dotąd Hyper Poland), zmieniła swoje plany dotyczące testów technologii magrail. Wykonano dodatkowy, średnioskalowy tor testowy na którym w przyszłym miesiącu mają się odbyć kolejne testy silnika liniowego. Spółka zapewnia, że nie wpłynie to na terminy pełnoskalowych testów.
Kilka dni temu Hyper Poland poinformowało o zmianie brandu oraz towarzyszącej mu identyfikacji wizualnej na Nevomo. Flagowym projektem spółki ma być magrail -  technologia lewitacji magnetycznej w ramach istniejących korytarzy oraz przepisów kolejowychPod koniec 2019 roku zakończyła prace nad demonstratorem technologii magrail w skali 1:5. Jak zwróciliśmy uwagę zapowiadano wówczas, że według w październiku 2020 roku w Żmigrodzie na terenie Instytutu Kolejowego w drugiej połowie 2020 roku miała się rozpocząć budowa pełnowymiarowego 500-metrowego toru testowego systemu magrail. Poprosiliśmy spółkę o szczegółowe informacje na ten temat.

Jak zapewnia Izabella Lis z biura prasowego Nevomo, wszystkie prace w tym te związane z budową toru testowego, są realizowane zgodnie z harmonogramem projektu finansowanego ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Zmieniła się jednak formuła przygotowania toru konwencjonalnego do zainstalowania elementów systemu magrail - pierwotnie zakładano margines na wykonanie remontu toru przez Nevomo (wówczas Hyper Poland) we własnym zakresie. W obecnej formule spółka będzie przeprowadzać znacznie mniejszy zakres prac remontowych na torze, stąd, jak tłumaczy, możliwe jest „wejście” na tor w późniejszym terminie. - Nie ma on jednak wpływu na zakładane terminy rozpoczęcia instalacji komponentów technologii magrail (wiosna 2021) ani na termin przeprowadzenia pierwszych testów (lato 2021) - podkreśla przedstawicielka spółki.

To jednak nie wszystko. Spółka zdecydowała się na przeprowadzenie dodatkowych, średnioskalowych testów, w szczególności pod kątem parametrów działania silnika liniowego. - Skala poszczególnych elementów jest różna, tj. korzystamy z nieznacznie mniejszego rozstawu szyn, przy którym możemy przetestować działanie silnika w sposób niezbędny przed wejściem na tor 1435 mm - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Przemysław Pączek, prezes (CEO) Nevomo. Jak dodaje, kilkudziesięciometrowy odcinek testowy torowiska wraz z silnikiem liniowym jest już zamontowany. - Obecnie trwa proces kalibracji systemu, a w listopadzie rozpoczną się jazdy testowe - zapowiada.

Efektem tego etapu ma być przede wszystkim sprawdzenie parametrów pracy silnika w skali zbliżonej do docelowej. - Dzięki temu wiosną 2021 wejście na pełnoskalowy tor będzie dla nas płynniejsze. Zminimalizujemy też ryzyko popełnienia błędów, których skutki w pełnej skali byłyby znacznie dotkliwsze - tłumaczy Pączek. - Równocześnie – pomimo komplikacji związanych z sytuacją epidemiologiczną - kontynuujemy inne prace laboratoryjne, m.in. w zakresie testów lewitacji magnetycznej. Ich wyniki również w znacznym stopniu usprawnią proces projektowania i wykonania pełnoskalowego toru lewitacyjnego - podsumowuje prezes Nevomo. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5