NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Trudno zrozumieć rezygnację z przesyłek konduktorskich

| Kasper Fiszer 14.07.2016 2,7k

Trudno zrozumieć rezygnację z przesyłek konduktorskich
Pociąg PKP Intercityfot. Kasper Fiszer
Całkowita rezygnacja z przewozu przesyłek konduktorskich w okresie Światowych Dni Młodzieży to decyzja tyleż zaskakująca, co trudna do zrozumienia. Dotyczy ona bowiem wszystkich pociągów, nawet tych, które kursują w zupełnie innej części kraju niż ta, w której najliczniej zgromadzą się pielgrzymi.
Konieczność wprowadzenia dodatkowych regulacji bezpieczeństwa w przypadku wielkich imprez o dowolnym charakterze jest oczywista i w pełni zrozumiała. Naturalne jest więc, że organizacja Światowych Dni Młodzieży będzie miała wpływ także na funkcjonowanie kolei, a czujność przewoźników obsługujących wzmożony ruch pasażerski powinna być podwyższona. Zakres zmian w ofercie PKP Intercity każe jednak zadać pytanie o granice wpływu takich wydarzeń na codzienne życie nawet w zupełnie innych częściach kraju.

Dlaczego bowiem zlecenie przewozu pliku dokumentów z Łodzi do Warszawy na tydzień staje się szczególnie ryzykowne dla otoczenia? Czemu nawet stały, wiarygodny nadawca, dla którego oferta kolei stanowi element wypracowanej przez lata strategii biznesowej, nagle jest podejrzany o usiłowanie dokonania zamachu? Wreszcie – jaki jest realny związek logiczny pomiędzy wydarzeniem religijnym w Krakowie a uniemożliwieniem nadania korespondencji ze Szczecina do Białegostoku?

Tymczasem największy przewoźnik pasażerski zdaje się zauważać tę zależność i likwiduje całkowicie możliwość nadawania przesyłek konduktorskich we wszystkich relacjach w całym kraju. Pisaliśmy o tym tutaj. – Usługa ta zostanie zawieszona pomiędzy 25 a 31 lipca – potwierdza Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity. Przewoźnik tłumaczy ten krok, rzecz jasna, względami bezpieczeństwa.

– Decyzja ta wynika z naszej inicjatywy – dodaje Anna Zakrzewska, przedstawicielka spółki. Do wprowadzenia tak daleko posuniętych restrykcji o trudno wytłumaczalnej skali przewoźnik nie był więc zmuszony na mocy szczególnych przepisów prawnych. Równie dobrze mógł zatem np. ograniczyć listę pociągów, w których dopuszczony jest przewóz przesyłek, ograniczyć ich rozmiar wyłącznie do kopert, wprowadzić pewną formę kontroli zawartości itp.

Przesyłka konduktorska to wciąż jedna z najbardziej niedocenionych usług oferowanych współcześnie przez kolej. Jest niemal jedyną formą oficjalnego przewozu korespondencji i niewielkich paczek, która umożliwia podjęcie przesyłki w dniu jej nadania. Mimo praktycznego braku jakiejkolwiek reklamy oferty, cieszy się ona pewnym zainteresowaniem, choć jego skala jest trudna do oszacowania. PKP Intercity konsekwentnie odmawia bowiem podania jakichkolwiek danych w zakresie liczby przesyłek, zaznaczając jedynie, że pomimo wahań miesięcznych utrzymuje się ona na względnie stałym poziomie.

Czy liczba nadawców nie zmniejszy się jednak obecnie w sposób trwały? – Nie obawiamy się spadku zainteresowania usługą w przyszłości – mówi Anna Zakrzewska. Trudno jednak nie zauważyć, że decyzja przewoźnika może w istotny sposób zakłócić pracę przynajmniej części klientów, którzy będą zmuszeni poszukać innych, bardziej stabilnych form przesyłki.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Komentarze
zdjęcie autora

Kasper Fiszer - dziennikarz portalu Rynek Kolejowy

Absolwent UAM i UŁ. Dziennikarz związany z transportem szynowym. Publikuje w najważniejszych tytułach branży kolejowej, w tym w "Rynku Kolejowym" i portalu "Transport Publiczny". Komentuje wydarzenia związane z komunikacją zbiorową w mediach ogólnoinformacyjnych i na łamach portalu Instytutu Misesa. Pasjonuje się transportem na terenie b. ZSRR.

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5