NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nocny pociąg z Warszawy do Trójmiasta i Kołobrzegu pojedzie latem trasą objazdową

| Michał Szymajda 03.04.2019 12,1k

Nocny pociąg z Warszawy do Trójmiasta i Kołobrzegu pojedzie latem trasą objazdową
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Tylko jeden nocny pociąg połączy w sezonie letnim 2019 Warszawę z Trójmiastem i Kołobrzegiem. Na dodatek pojedzie wydłużoną trasą przez Kutno i Bydgoszcz. PKP Intercity tłumaczy, że możliwości innego trasowania pociągów nie ma, ze względu na liczne prace modernizacyjne prowadzone przez PKP PLK.
W grudniu 2018 PKP Intercity przetrasowało nocny pociąg TLK Ustronie, który od lat łączył Kraków, Kielce i Warszawę z Trójmiastem, po czym dojeżdżał do Kołobrzegu. Obecnie, ze względu na prace torowe na południe od Warszawy i nocne prace na magistrali E65 na północ od stolicy, pociąg omija Warszawę. Tym samym, po raz pierwszy od niepamiętnych czasów nie ma ona nocnego połączenia z Trójmiastem i Pomorzem Środkowym.

Na dojazd TLK Ustronie do Warszawy od południa nie ma obecnie szans, ze względu na zamknięcie linii nr 8 od Warki do Radomia, które będzie trwało przez następne kilkanaście miesięcy. Zdaniem PKP Intercity w nocy nie jest także możliwy przejazd magistralą E65 i tak ma być również w sezonie letnim. Jednak na brak bardzo popularnego pociągu nocnego z Warszawy nad morze, PKP Intercity nie może sobie pozwolić. Dlatego pociąg od końca czerwca do września pojedzie, ale zmienioną trasą.

– W sezonie letnim PKP IC uruchomi jeden pociąg nocny z Warszawy do Helu prowadzący grupę wagonów do Kołobrzegu. Będzie to pociąg TLK Mierzeja jadący z Lublina. Ten pociąg pojedzie jednak przez Kutno i Bydgoszcz. Pociąg Ustronie nadal będzie kursował swoją dotychczasową trasą objazdową, a więc pominie Warszawę. Taki rozkład jazdy pociągów w sezonie letnim podyktowany jest koniecznością jego dostosowania do trwających inwestycji na liniach kolejowych – poinformowała Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

TLK Mierzeja wyjdzie z Warszawy Centralnej o 22:05. Będzie prowadził dwie grupy wagonów: do stacji Hel przez Gdynię oraz do stacji Kołobrzeg przez Piłę, Białogard i Koszalin. Niestety, spore miasta na Pomorzu Środkowym: Słupsk i Lębork, skąd bardzo łatwo dostać się takich popularnych miejscowości jak Ustka i Łeba, pozostaną bez tego połączenia.

Prawdopodobnie turystyczne miejscowości Pomorza Środkowego będą też przez dwa następne sezony odcięte od licznych połączeń sezonowych. W 2020 roku na linii 202 między Gdynią Chylonią a Słupskiem ma się rozpocząć inwestycja, która doprowadzi do znacznego ograniczenia przepustowości na niej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5