Partnerzy serwisu:
Pasażer

Niższa punktualność pociągów w IV kwartale 2012 r.

Dalej Wstecz
Autor:

UTK

Data publikacji:
13-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Niższa punktualność pociągów w IV kwartale 2012 r.
W IV kwartale 2012 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich wyniosła 89,95%. W porównaniu do III kwartału bieżącego roku jest to spadek o około 1%. Punktualność kolejowych pociągów towarowych w IV kwartale 2012 roku ukształtowała się na poziomie 43,09% i była niższa o 3,3% w porównaniu do poprzedniego kwartału - informuje Urząd Transportu Kolejowego.

W analizowanym okresie przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 383,7 tys. pociągów (o ok. 10,8 tys. mniej niż w poprzednim kwartale), z czego 113,4 tys. (29,6%) stanowiły pociągi opóźnione na przybyciu. Średni czas opóźnień, z włączeniem opóźnień do 5 minut, wyniósł w analizowanym okresie 9 minut 20 sekund. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut - 66% (74,9 tysiąca ). Pociągi opóźnione od 5 do 60 minut stanowiły 32,2% (36,5 tys.), od 1 do 2 godzin 1,4% (1,6 tys.) oraz powyżej 2 godzin 0,5% (545). Liczba pociągów odwołanych, w zestawieniu z poprzednim kwartałem, wzrosła o 58%.

Punktualność kolejowych pociągów towarowych w IV kwartale 2012 roku ukształtowała się na poziomie 43,09% i była niższa o 3,3% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Liczba pociągów uruchomionych przez licencjonowanych przewoźników wyniosła w analizowanym okresie 137,3 tys., z czego  78,1 tys.(56,9%) to pociągi opóźnione na przybyciu. Średni czas opóźnień pociągów towarowych wyniósł 374 minut, w tym 376 minut dla pociągów kursujących w komunikacji krajowej i 338 minut w komunikacji międzynarodowej. Pociągi opóźnione do 30 minut stanowiły 11,0% (8,6 tys.), od 30 do 60 minut  8,6% (6,7 tys.), od 1 do 2 godzin 14,0% (10,9 tys.) natomiast powyżej 2 godzin stanowiły największy odsetek – 66,4%.

Do analizy wskaźnika punktualności przewozów pasażerskich przyjęto pociągi, które dotarły do stacji docelowej z opóźnieniem przekraczającym 5 minut (w przewozach towarowych uwzględniono wszystkie pociągi opóźnione). Wskaźnik punktualności na przybyciu jest ilorazem liczby pociągów, które dotarły do stacji docelowej o czasie (w tym opóźnionych do 5 minut) i liczby wszystkich uruchomionych przez przewoźników kolejowych.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5