NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Niezmodernizowane EN57 i unikatowe EW60 dłużej na mazowieckich torach

| Michał Szymajda 18.01.2018 7k

Niezmodernizowane EN57 i unikatowe EW60 dłużej na mazowieckich torach
EN57 Kolei MazowieckichFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Mimo że największy samorządowy przewoźnik zapowiedział koniec modernizacji popularnych ezt serii EN57, to jednak naprawy okresowe i przeglądy posiadanych pojazdów wciąż trzeba wykonywać. Przewoźnik zabezpiecza się też na wypadek, gdyby zamówione właśnie w Stadlerze pociągi dotarły później.
KM szukają wykonawców napraw P4 dwóch typów pociągów elektrycznych: EN57 i EW60. Naprawy poziomu P4 są w pierwszym przypadku konieczne w przypadku 8 pociągów, w przypadku EW60 natomiast Koleje Mazowieckie chcą wysłać do przeglądu dwa posiadane ezt (i jednocześnie dwa w ogóle wyprodukowane). Oprócz standardowych prac przy ezt (określonych dla P4 tych pociągów) przewoźnik wymagać będzie także wykonania nowego malowania pojazdów, wymiany tapicerki, rozmaitych uszczelek, zmiany sposobu blokowania ubikacji, naprawy klimatyzacji dla maszynisty, wymiany części osprzętu elektrycznego na nowszy itd.

Oferty w przetargu można składać do 27 lutego. Kryteria wyboru ofert to: okres udzielonej gwarancji (15%), termin napraw (10%) oraz cena (75%).

7 sztuk EN57 na wszelki wypadek

Co ciekawe, Koleje Mazowieckie wyraźnie zaznaczyły możliwość rozszerzenia napraw P4 na kolejne 7 sztuk EN57, które dotąd nie przeszły, podobnie jak 8 pojazdów z zamówienia podstawowego, napraw głównych połączonych z zaawansowaną modernizacją. Trudno nie doszukać się tu związku z prawdopodobnym opóźnieniem dostaw całkowicie nowych ezt Flirt, których przewoźnik chce kupić aż 71, ale na razie nad całym zamówieniem wisi jeszcze sporo znaków zapytania, o czym piszemy tutaj.

Dzięki przetargowi dłużej na torach oglądać będziemy takżę elektryczne EW60, które kilkanaście lat temu mazowiecki przewoźnik odkupił od PKP SKM Trójmiasto i doprowadził do ich modernizacji. Wysokoperonowe pociągi, w przeciwieństwie do EN57, dobrze sprawdzają się na Warszawskim Węźle Kolejowym.

Sprzedaż EN57? Nie tak szybko...

Dzięki wykonanym pracom niezmodernizowane EN57 i EW60 mają szansę na wydłużenie życia o kilka lat. Chyba, że przewoźnik postanowi pociągi po wykonanych przeglądach sprzedać. Ogłoszenie na sprzedaż innych EN57 pojawiło się już w internecie (na liście znajdują się 3 ezt, które obecnie Koleje Mazowieckie będą chciały, ewentualnie, naprawić). Niezależnie od wydłużenia życia EN57 i EW60 przewoźnik nadal utrzymuje, że na torach Mazowsza nie będzie już tych pojazdów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5