W trakcie renowacji parowozu TKt48-38 przez Fundację Era Parowozów, podczas oczyszczania powierzchni blacharskich ze starych powłok malarskich, odkryto na drzwiczkach dymnicy odnawianego parowozu jego wcześniejsze oznaczenia. Były to naniesione białą farbą seria i numer TKt48-102 oraz godło państwowe - orzeł bez korony.
Ten sam nr parowozu 102 został także odkryty na czołownicy parowozu. Potwierdziło to wcześniejsze przypuszczenia, że odnawiany parowóz może mieć inną tożsamość niż powszechnie się uważało. Odkrycie potwierdziła zgodność numeru kotła z odnalezioną dokumentacją parowozu TKt48-102. Mylące było zachowane oznaczenie parowozu znajdujące się w budce maszynisty wskazujące na TKt48-38. Losy tego parowozu nie są znane. Nawet jeśli trafił na złom, to bez budki maszynisty, bo ta jak się okazuje została przeniesiona na parowóz TKt48-102. Kiedy to się stało, fundacja nie wie. Faktem jest, że przestał istnieć parowóz TKt48-102, a w statystykach parowozów figuruje TKt48-38. Potwierdzają to dane o ilostanie lokomotyw parowych PKP na dzień 01.01.1980 (Paweł Terczyński – Atlas Parowozów). Po zakończeniu prac renowacyjnych do odnowionej kabiny parowozu TKt48-38 zostaną przymocowane nowe tabliczki z numerami 102 i dwie tabliczki z orzełkami. W ten sposób prace renowacyjne przyczyniły się do odkrycia nowego parowozu uważanego dotąd za nieistniejący.
Znawcy tematu twierdzą jednak, ze na polskich kolejach podobne zmiany numerów parowozów, i nie tylko parowozów nie są odosobnione. Tajemnice kolei czekają wciąż na swoich odkrywców. Renowację parowozu TKt48-38, a właściwie TKt48-102 stacjonującego na terenie byłej lokomotywowni w Jaśle Fundacja Era Parowozów rozpoczęła 8 października 2010 r. Na jego renowację przeznaczono środki pozyskane w ramach tegorocznej kampanii 1%. Fundacja obiecuje czynić starania, aby po zakończeniu prac, odrestaurowany parowóz został wyeksponowany jako pomnik techniki na terenie Sekcji Eksploatacji i Napraw Wagonów Towarowych PKP CARGO S.A. w Jaśle.
W chwili obecnej trwa zabezpieczanie skrzyń wodnych farbą podkładową. Prace mają zostać zakończone wcześniej niż zaplanowano, bo już 18 października 2010 r. Będzie to drugi parowóz serii TKt48 odrestaurowany w tym roku przez fundację. Ponadto aktualnie w Chabówce trwają także prace renowacyjne przy dwóch parowozach Ty23-104 oraz Ty42-19, na które Fundacja Era Parowozów przekazała środki finansowe pochodzące ze zbiórek publicznych za ostatnie dwa lata.