NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Niepełnosprawny musiał opuścić pociąg. Limity obowiązują wszystkich

| Michał Szymajda 08.03.2021 199

Niepełnosprawny musiał opuścić pociąg. Limity obowiązują wszystkich
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Bawer Aondo-Akaa, poruszający się na wózku niepełnosprawny, próbował skorzystać z pociągu IC 3512 Piast i udać się nim w podróż z Krakowa do Wrocławia. Podroż się nie udała.
Bawer Aondo-Akaa 6 marca próbował dostać się do Wrocławia pociągiem IC 3512 Piast, wyjeżdżającym z Krakowa o godzinie 11:06. Przed jego odjazdem zakup biletu w kasie był niemożliwy ze względu na brak dostępnych miejsc (wciąż obowiązuje limit sprzedaży na 50% miejsc siedzących z uwagi na epidemię COVID-19). Pomimo tego, a także pomimo faktu, że w pociągu nie ma wagonu dostosowanego do przewozu osób na wózku, podjął próbę wejścia na pokład i zakupu biletu. Twierdzi, że gdy okazało się to niemożliwe, został bezpardonowo usunięty z pociągu.

– Zostałem przed chwilą siłowo wyniesiony z pociągu, ponieważ obsługa nie życzyła sobie pasażera z niepełnosprawnością (…). Pani i pan konduktor usunęli mnie siłą, bez mojej zgody, naruszając moją cielesność osobistą, wyjęli z pociągu – powiedział mediom.

PKP Intercity spokojnie wyjaśnia, że, tak jak pan Bawer usłyszał już w kasie, nie było możliwości sprzedaży biletów z uwagi na ograniczoną ilość miejsc.

– Pociąg IC3512 w swoim zestawieniu nie prowadzi wagonu dostosowanego do przewozu i potrzeb osób poruszających się na wózku. Nie ma możliwości odbywania przejazdu osób z niepełnosprawnościami bez biletu „na własne ryzyko”. (…) W tej sytuacji drużyna konduktorska zaproponowała pasażerowi podróż pociągiem IC Matejko (odjazd z Krakowa o godzinie 13:04), który posiada w swoim zestawieniu wagon przystosowany do przewozu osób poruszających się na wózku inwalidzkim i została w nim zweryfikowana dostępność dedykowanych miejsc dla osób poruszających się na wózku – wyjaśnia PKP Intercity. Pasażer miał z tej propozycji nie skorzystać i do Wrocławia dojechał autem.

PKP Intercity dodaje, że problem z częścią pociągów nieposiadających wagonów do przewozu osób na wózkach, z wózkami dziecięcymi, czy większym bagażem, wkrótce powinien się skończyć. – Według planów w 2021 roku flota PKP Intercity zostanie wzmocniona blisko 150 nowymi lub zmodernizowanymi wagonami (…), Część z nich będzie przystosowana również dla osób poruszających się na wózkach – czytamy.

Chodzi o wagony Combo, których ma być 40. Żadnego z nich PKP Intercity nie odebrało jeszcze od ich producenta, choć część z nich jest już gotowa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5