NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Nieoczekiwany rozwój wypadków. Pociąg PKP Intercity będzie miał postój w Smętowie

| Jakub Madrjas 15.11.2017 199

Nieoczekiwany rozwój wypadków. Pociąg PKP Intercity będzie miał postój w Smętowie
Peron w Smętowie po wypadkuFot. Erwin Stawikowski
Poprawi się dostępność gminy Smętowo, gdzie pod koniec sierpnia doszło do groźnego wypadku kolejowego. Będzie się tam zatrzymywać jeden z pociągów PKP Intercity.
W środę 30 sierpnia na stacji Smętowo doszło do wykolejenia TLK Pogoria należącego do PKP Intercity po zderzeniu z pociągiem STK. 28 osób zostało poszkodowanych. Nazajutrz do Smętowa przyjechała delegacja Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z ministrem Andrzejem Adamczykiem na czele. Porozmawiał on przy okazji z mieszkańcami o możliwości zatrzymywania się pociągów dalekobieżnych na stacji Smętowo.

Postój dzięki głosom społecznym


Mieszkańcy gminy Smętowo oraz niedalekich Prabut wielokrotnie apelowali o planowane zatrzymania pociągów TLK i IC na ich stacjach – obecnie zatrzymują się tam wyłącznie pociągi regionalne. Jak się okazało, wypadek i udana akcja ratunkowa pomogła w organizacji postojów, mimo tego, że rozkład jazdy był już od dłuższego czasu ustalony. – W rozkładzie jazdy 2017/2018, który będzie obowiązywać od 10 grudnia, wprowadziliśmy postój na stacji w Smętowie Granicznym dla składu IC Piast – poinformowała "Rynek Kolejowy" Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity.

Jak wyjaśniają przedstawiciele spółki, postój został wprowadzony ze względu na głosy społeczne. – Analizy frekwencji na stacji Smętowo będą miały wpływ na utrzymanie postoju pociągu IC w rozkładach jazdy na kolejne lata – dodaje Anna Zakrzewska. 

Mieszkańcy chcą więcej

Dziennikarz i działacz Piotr Kazimierowski, który współorganizował inicjatywy zmierzające do uruchomienia postojów, nie ukrywa, że liczył na więcej. – Wprowadzenie jednego postoju jednej pary pociągów można traktować jako jedynie zajawkę normalnej oferty przewozowej. Aby stacja Smętowo stała się atrakcyjnym węzłem komunikacyjnym dla niemal 200 tysięcy mieszkańców Kociewia i Powiśla, niezbędne jest zatrzymanie wszystkich pociągów międzywojewódzkich zamawianych i finansowanych z budżetu MIB. Zresztą taka tez padła obietnica z ust Ministra Adamczyka na spotkaniu w Smętowie w obecności przedstawicieli samorządów lokalnych i prezesów spółek PKP Intercity o PKP PLK – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Kazimierowski.

Jak podaje, trasa pomiędzy Tczewem a Laskowicami Pomorskimi to najdłuższy odcinek w Polsce poza Centralną Magistralą Kolejową, na którym nie zatrzymują się pociągi klasy TLK i IC. – Trudno nam jako inicjatorom tej kampanii, ale także mieszkańcom regionu i samorządowcom zrozumieć opór przed zatrzymaniem większej liczby pociągów na tej stacji – dodaje. I zapowiada kolejne działania – np. zorganizowanie specjalnej wycieczki do Poznania pociągiem dla dzieci z okolicznych szkół.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5