NUMER 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat numeru:
Rower na kolei
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Niemcy: Struktura Deutsche Bahn utrudnia działalność konkurencji?

| n-tv.de/Deutsche Welle/lp, Rynek Kolejowy 25.07.2015 198

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-25 19:01:58 Autor: Johnny Wrocław
---.ssp.dialog.net.pl
Czekam na taki sam krok wobec PKP S.A. - reformatoły wzorowali się na DB opracowując podział PKP na spółki.
2015-07-25 21:18:34 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
Gdyby wzorowano się na modelu niemieckim nie byłoby tego pasztetu co mamy dzisiaj.
A na jakim modelu? Chyba odpowiedź jest prosta: modelu bankowo-lotniczym z językiem angielskim w tle.
2015-07-25 22:12:12 Autor: Czaro
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post ...:
"Gdyby wzorowano się na modelu niemieckim nie byłoby tego pasztetu co mamy dzisiaj.
A na jakim modelu? Chyba odpowiedź jest prosta: modelu bankowo-lotniczym z językiem angielskim w tle."
No niestety się wzorowali dlatego mamy taki nik:

DB AG - PKP SA
DB Fernverkehr - PKP IC
DB Regio - (PKP) PR
DB Netz - PKP PLK
DB Energie - PKP Energetyka
DB Schenker - PKP Cargo

i wiele wiele więcej spółeczek niż u nas..

Analogia jest dokładna, dlatego nie rozumiem tych zastrzeżeń w końcu teoretycznie DB Netz jest odrębną spółką,
a że w tym samym holdingu no tak, ale to tak jak PKP PLK i tutaj jakoś nikt nie ma zastrzeżeń a może powinien.
2015-07-25 22:13:29 Autor: Czaro
---.dynamic.chello.pl
Pier***nik miało być oczywiście..
2015-07-26 12:11:38 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Czaro
Dobrze wypunktowane analogie.
Polsza nie powinna wzorować się na Reichu w żadnej dziedzinie. Jesteśmy dumnym i dużym słowiańskim narodem znanym z przedsiębiorczości i umiłowania wolności, przeto nie musimy bezmyślnie kopiować rozwiązań z kraju, w którym demokratycznie wybrano narodowych socjalistów (NSDAP) z niejakim Adolfem Hitlerem na czele.
2015-07-26 14:48:47 Autor: Czaro
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"@Czaro
Dobrze wypunktowane analogie.
Polsza nie powinna wzorować się na Reichu w żadnej dziedzinie. Jesteśmy dumnym i dużym słowiańskim narodem znanym z przedsiębiorczości i umiłowania wolności, przeto nie musimy bezmyślnie kopiować rozwiązań z kraju, w którym demokratycznie wybrano narodowych socjalistów (NSDAP) z niejakim Adolfem Hitlerem na czele."
Miało być ironicznie, ale niechcący napisałeś prawdę. Jeśli już musimy się na kimś wzorować, to chyba najlepiej na Słowacji.
U nich są 3 firmy: od przewozów pasażerskich, towarowych i od infry. Tak powinno być w PL.
2015-07-26 19:21:16 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Czaro
Słowacji też nie musimy kopiować. Kolej przede wszystkim musi służyć do wożenia towarów i nie powinno się w nią w ogóle mieszać państwo ze swoimi patologiami.
2015-07-26 22:26:31 Autor: Reforma
---.adsl.inetia.pl
Na razie niestety zarząd PKP i MIR wzorują się na... Wielkiej Brytanii i National Rail. Trzeba wyłączyć podstacje z Energetyki do PLK i przekształcić je w agendę, a PRy połączyć z InterCity w państwowe wolnorynkowe przedsiębiorstwo o nazwie PKP. Resztę postaroPKPowskiego majątku trzeba przekazać samorządom lub wcielić do spółki-agencji, która by się zajęła ich sprzedażą. PKP może by przejęło też udziały państwa (33%) w Cargo i by funkcjonowało podobnie do CD. Możliwa by była też sprzedaż mniejszościowego pakietu 49% akcji nowego PKP przez giełdę.
2015-07-26 22:45:51 Autor: placek
---.25.193.20
Tak jest, rozyeebac wszystko, co dobrze działa. Komisje niezależnych expertów będą miały wiecej klientów, tj. klientow szukających niezależnych expertów. Łapka łapkę myje.
2015-07-26 23:05:59 Autor: asm.
---.dynamic.chello.pl
W poszukiwaniu modelu funkcjonowania kolei w Polsce i dostosowania infrastruktury...
No trudno powiedzieć czy brytyjskie wzorce mogą być dla Polski najkorzystniejsze...
- PKP IC powinno połączyć się z PR, to tak, powinna być utworzona nowa s -ka, ukierunkowana na obsługę bardziej lokalnych linii kolejowych (dotowanej), w średnich dystansach, np. od/do sąsiedniego miasta wojewódzkiego lub dużego węzła kolejowego o dużym znaczeniu.
- Z tego powinna być wydzielona druga s- ka, ściśle nastawiona na obsługę najważniejszych połączeń dalekobieżnych (komercyjnych), i ta może debiutować na GPW.

Jest jeszcze, wiele pytań np. czy dobrym rozwiązaniem było oddzielenie przewozów pasażerskich od towarowych, bo może dochodowe - przewozy towarowe mogłyby się bilansować na "zero" z niedochodowymi pasażerskimi ?
Nawiązując jeszcze do UK, - gęstość zaludnienia (245 osób/km.kw)
Polska (124 osoby/km.kw).
A więc widać że transport może mieć tu i tam nieco odmienne oblicze.
W UK nawet duża sieć 6, w przyszłości 8 - pasmowych autostrad, nie zagrozi współistnieniu wysokowydajnych przewozowo pociągów, u nas różnie z tym bywa, dlatego pociągi (trasy) u nas nie powinny zbytnio się dublować w poszczególnych segmentach pasażerskich (SKM z REGIO), REGIO z DALEKOBIEŻNĄ, ale uzupełniać, jeszcze jest pytanie czy przewozy autokarowe mogą współistnieć ze sobą z kolejowymi na tych samych relacjach u nas, wydaje się że mogą ale wojny cenowe między przewoźnikami, na niezbyta jasnych regułach nie sprzyjają temu.
2015-07-26 23:54:17 Autor: Reforma
---.adsl.inetia.pl
@asm
Tak jak piszesz o PRach i IC już było. Z tego co wiem, początkowo połączenia dotowane robiło PR, a projektem komercyjnym było IC. Ale wtedy PRy usamorządowili. Stąd pomysł:
-zmienić nazwę PKP Intercity na Polskie Koleje Państwowe
-wprowadzić na giełdę 49% akcji nowego PKP
-przekazać PKP 51% udziałów w PR (odtąd ponownie PKP PR)
-oddać PKP PR obsługę połączeń pospiesznych
-przekazać PKP 33% udziałów w w PKP Cargo
-wydzielić podstacje z PKP Energetyki do PLK
-przekształcić PLK w agendę rządową (bez członu PKP w nazwie)
-resztę mienia Grupy PKP wcielić do PLK lub przekazać nowej spółce - Agencji Mienia Kolejowego w celu prywatyzacji lub usamorządowienia

@Stefan
Państwo polskie się nie musi mieszać, ale inne państwa się mieszają, a nie chcę, żeby zagraniczna spółka państwowa kupiła PKP. Przewozy pasażerskie mają spory sens w wielu krajach na zachodzie (nawet w Rosji), które stać na tzw. KDP (kolej minimum 250 km/h) i często za takowe odpowiada państwo.


Inna kwestia to to, że powinni powrócić do starego nazewnictwa kategorii pociągów. Bo wielu osobom nazwy EIC Premium i TLK mało co mówią.
PR powinno mieć w ofercie osobowe, podmiejskie, przyspieszone i pospieszne, a PKP (IC) ekspresy i ekspresy Premium.
2015-07-27 00:04:54 Autor: Reforma
---.centertel.pl
Uzupełniając z PKP dworce itp. powinny trafić do PLK, a reszta drobnicy na sprzedaż. Nie poruszyłem też tematu LHS. LHS powinno być jednak wydzielone z PKP. Sprzedaż nie powinna wchodzić w grę, bo z tego co wiem Rosja planowała konkurencyjną inwestycję, a to umożliwiłoby wrogie przejęcie.
2015-07-27 13:21:49 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Czaro
"DB Fernverkehr - PKP IC
DB Regio - (PKP) PR"
Tu jest pewna różnica.

DB Fernverkehr ni ciągnie dotacji od państwa.
Z kolei DB Regio (i nie tylko ) ma bardzo dużo połączeń RE (przyspieszonych, trasy do 300km), takiej kategorii pociagów w ogóle u nas nie ma - a racji dezintegracji taryfowej z (dotowanymi!) TLK jest bardzo potrzebna.
2015-07-27 13:28:29 Autor: Kflik
---.60.129.178
Ogólnie w Polsce najbardziej kuleją przewozy w relacjach z zakresu 80 - 240km.

TLK mają tu niekorzystną cenowo taryfę (wysokie ceny, i zmiana przedziałów cenowych po 40km, w Czechach i Słowacji jest po 1km)
a kolei regionalnej często już nie ma bo obsługuje tylko krótsze odcinki (np. Kędzierzyn Koźle - Gliwice a z przesiadkami jest różnie.

Jak nawet ktoś kupi miesięczny Kędzierzyn Koźle - Katowice na TLK to żeby jechać też osobowym musiałby kupić jeszcze jeden bilet (więc rosną szanse, że po prostu będzie jeździł samochodem, najlepiej ze znajomymi).
2015-07-27 22:30:15 Autor: Czaro
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Czaro
"DB Fernverkehr - PKP IC
DB Regio - (PKP) PR"
Tu jest pewna różnica.

DB Fernverkehr ni ciągnie dotacji od państwa.
Z kolei DB Regio (i nie tylko ) ma bardzo dużo połączeń RE (przyspieszonych, trasy do 300km), takiej kategorii pociagów w ogóle u nas nie ma - a racji dezintegracji taryfowej z (dotowanymi!) TLK jest bardzo potrzebna."
Racja i tutaj faktycznie plus dla Niemców, połączenia dalekobieżne w ogóle nie powinny być dotowane.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat najnowszego raportu jest z jednej strony wakacyjny, a z drugiej – mocno rozgrzewający opinię publiczną – czyli kolej i rower. Jak zwykle, nie brakuje również ciekawych rozmów, tematu integracji komunikacji czy przyszłości technologicznej, takiej jak wodór i ETCS. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5