Partnerzy serwisu:
Biznes

Austriacy uruchomią nocne pociągi w Niemczech. DB nie chciało

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
10-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Austriacy uruchomią nocne pociągi w Niemczech. DB nie chciało
Fot: ÖBB/Wegscheider
Koleje Austriackie oraz Koleje Niemieckie zaprezentowały wspólne rozwiązanie dotyczące uruchamiania międzynarodowych, nocnych połączeń kolejowych. Dla Niemców pociągi nocne są sporym problemem, głównie dlatego, że przynoszą duże straty.

Blisko rok temu Koleje Niemieckie (DB) poinformowały, że zlikwidują wszystkie połączenia nocne z wagonami sypialnymi i kuszetkami oraz z autokuszetkami. W ciągu 2014 roku z pociągów nocnych skorzystało 1,3 mln pasażerów, co stanowiło tylko 1% wszystkich pasażerów korzystających z pociągów dalekobieżnych. Nocne połączenia wygenerowały stratę na poziomie 32 mln euro, przy obrotach rzędu 90 mln euro. Rok wcześniej strata sięgała 20 mln euro. Prognozy na kolejne lata zakładały tendencję wzrostową jeśli chodzi o straty.

Jak twierdzi DB, jednym z powodów, dla których coraz mniej pasażerów korzysta z tego typu połączeń, jest pozostawiający wiele do życzenia standard taboru. Połączenia są mało atrakcyjne również ze względu na wysokie ceny. DB również zauważa, że dziś tego typu połączenia wypierane są przez koleje dużych prędkości, dzięki którym np. podróż służbową można odbyć w jeden dzień.

Koleje Austriackie (ÖBB) już od dawna były zainteresowane nawiązaniem bliższej współpracy z DB w zakresie nocnych połączeń. W końcu udało się dojść do porozumienia w tej sprawie. Jak ogłoszono, ÖBB pod marką Nightjet będą oferowały sześć nowych połączeń, które obsłużą połączenia tego typu w Niemczech i wyjadą poza granice kraju. Pociągi pojadą w relacjach: Hamburg – Berlin – Fryburg – Bazylea – Zurych, Hamburg – Monachium - Innsbruck, Düsseldorf – Monachium – Innsbruck, Monachium – Villach – Wenecja, Monachium – Salzburg – Villach – Florencja – Rzym, a także trasą Monachium – Salzburg – Villach – Werona – Mediolan.

DB planuje wesprzeć Koleje Austriackie poprzez uruchomienie trzech nocnych połączeń obsługiwanych tradycyjnymi składami IC/ICE. Chodzi o trasy: Frankfurt – Amsterdam, Lipsk – Praga oraz Ulm – Monachium. – Koncepcja uruchomienia nocnych połączeń, opracowana przez oba przedsiębiorstwa kolejowe, zapewnia różne potrzeby podróżnych. W pociągach nocnych znajdą się zarówno komfortowe siedzenia, charakterystyczne dla pociągów klasy IC/ICE, lecz także klasyczne wagony sypialne oraz kuszetki ÖBB – powiedział Berthold Huber, szef działu ruchu i transportu w Deutsche Bahn.

ÖBB zainwestowało 40 mln euro w 42 wagony sypialne i 15 kuszetek. Zostały one odkupione od Deutsche Bahn. W tej chwili Koleje Austriackie uruchamiają nocne połączenia na terytorium Austrii i Niemiec, Szwajcarii i Włoch. Nowa oferta nocnych pociągów ÖBB i DB w Niemczech wejdzie w życie 11 grudnia – wraz z wprowadzeniem rocznego rozkładu jazdy.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij