Niemiecki zarządca infrastruktury DB Netz poinformował, że na przyszły rok inwestycje w kolejową infrastrukturę na terenie Niemiec sięgną kwoty 4,6 mld euro. To więcej niż zakładali kolejarze, a mimo to kwota wciąż nie wystarczy na przeprowadzenie wszystkich niezbędnych remontów.
Jak poinformował członek zarządu DB Netz Volker Kefer, w 2014 roku prace rewitalizacyjne i modernizacyjne obejmą 3000 km sieci kolejowej. Zostanie wyremontowanych kilka tysięcy zwrotnic i przejazdów kolejowych, wymienione będą dwa miliony podkładów, a do remontów zostaną zużyte 4 miliony ton tłucznia. Jak informuje koncern Deutsche Bahn, w tej chwili prowadzone są plany objazdów pociągów - tak aby zminimalizować utrudnienia dla pasażerów.
Do kluczowych projektów przewidzianych na rok 2014 Koleje Niemieckie zaliczają przede wszystkim prace modernizacyjne na linii Hamburg - Hanower, w tym budowę trzeciego toru na odcinku Stelle - Lüneburg. Zrealizowany zostanie także projekt gruntownej modernizacji tunelu w miejscowości Schlüchtern na linii Frankfurt - Fulda. Kolejne zaplanowane remonty obejmą m. in. most na odcinku Rosenheim - Salzburg, przebudowę torów i peronów na odcinku Graben - Neudorf - Karlsruhe Hagsfeld linii Mannheim - Karlsruhe, a także modernizację i przystosowanie do prędkości 200 km/h linii Monachium - Inglostadt.
Pieniądze, jakie znajdują się w budżecie DB na remonty, nie zaspokoją jednak wszystkich potrzeb niemieckiej infrastruktury kolejowej. Przypomnijmy, że na terenie niemieckiej sieci znajduje się 1400 mostów kolejowych, które wymagają pilnych remontów. Według szefa DB Rüdigera Grube środki finansowe wystarczą co najwyżej na remont 125 obiektów. Remonty samych mostów pochłonęłyby 30 mld euro. Jednak wciąż to nie wszystkie potrzeby DB. Niedawno Grube przypomniał, że jedna trzecia z prawie 3400 nastawni funkcjonujących na sieci DB wciąż pochodzi z czasów Cesarstwa Niemieckiego.