Partnerzy serwisu:

Niemcy: Ponad 4,5 mld euro na infrastrukturę kolejową. Wciąż za mało

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-12-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/Deutsche Welle/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Niemcy: Ponad 4,5 mld euro na infrastrukturę kolejową. Wciąż za mało
Niemiecki zarządca infrastruktury DB Netz poinformował, że na przyszły rok inwestycje w kolejową infrastrukturę na terenie Niemiec sięgną kwoty 4,6 mld euro. To więcej niż zakładali kolejarze, a mimo to kwota wciąż nie wystarczy na przeprowadzenie wszystkich niezbędnych remontów.

Jak poinformował członek zarządu DB Netz Volker Kefer, w 2014 roku prace rewitalizacyjne i modernizacyjne obejmą 3000 km sieci kolejowej. Zostanie wyremontowanych kilka tysięcy zwrotnic i przejazdów kolejowych, wymienione będą dwa miliony podkładów, a do remontów zostaną zużyte 4 miliony ton tłucznia. Jak informuje koncern Deutsche Bahn, w tej chwili prowadzone są plany objazdów pociągów - tak aby zminimalizować utrudnienia dla pasażerów.

Do kluczowych projektów przewidzianych na rok 2014 Koleje Niemieckie zaliczają przede wszystkim prace modernizacyjne na linii Hamburg - Hanower, w tym budowę trzeciego toru na odcinku Stelle - Lüneburg. Zrealizowany zostanie także projekt gruntownej modernizacji tunelu w miejscowości Schlüchtern na linii Frankfurt - Fulda. Kolejne zaplanowane remonty obejmą m. in. most na odcinku Rosenheim - Salzburg, przebudowę torów i peronów na odcinku Graben - Neudorf - Karlsruhe Hagsfeld linii Mannheim - Karlsruhe, a także modernizację i przystosowanie do prędkości 200 km/h linii Monachium - Inglostadt.

Pieniądze, jakie znajdują się w budżecie DB na remonty, nie zaspokoją jednak wszystkich potrzeb niemieckiej infrastruktury kolejowej. Przypomnijmy, że na terenie niemieckiej sieci znajduje się 1400 mostów kolejowych, które wymagają pilnych remontów. Według szefa DB Rüdigera Grube środki finansowe wystarczą co najwyżej na remont 125 obiektów. Remonty samych mostów pochłonęłyby 30 mld euro. Jednak wciąż to nie wszystkie potrzeby DB. Niedawno Grube przypomniał, że jedna trzecia z prawie 3400 nastawni funkcjonujących na sieci DB wciąż pochodzi z czasów Cesarstwa Niemieckiego.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stadler ma nowego klienta na swój system ETCS. DB Netz kupuje Guardię

Tabor i technika

Stadler ma nowego klienta na swój system ETCS. DB Netz kupuje Guardię

Michał Szymajda 16 stycznia 2023

Niemcy chcą zmodernizować 75-kilometrową magistralę kolejową w 5 miesięcy

Infrastruktura

Niemcy chcą zmodernizować 75-kilometrową magistralę kolejową w 5 miesięcy

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 11 października 2022

InnoTrans: PLK z umową z DB Netz

Infrastruktura

InnoTrans: PLK z umową z DB Netz

inf. pras. PKP PLK 23 września 2022

Niemcy: DB Netz podsumowuje rok 2011

ښwiat

Niemcy: DB Netz podsumowuje rok 2011

Artur Bogdanowicz 25 czerwca 2012

Niemcy: DB chce ograniczyć hałas pociągów w obszarach zabudowanych

ښwiat

Zobacz również:

Stadler ma nowego klienta na swój system ETCS. DB Netz kupuje Guardię

Tabor i technika

Stadler ma nowego klienta na swój system ETCS. DB Netz kupuje Guardię

Michał Szymajda 16 stycznia 2023

Niemcy chcą zmodernizować 75-kilometrową magistralę kolejową w 5 miesięcy

Infrastruktura

Niemcy chcą zmodernizować 75-kilometrową magistralę kolejową w 5 miesięcy

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 11 października 2022

InnoTrans: PLK z umową z DB Netz

Infrastruktura

InnoTrans: PLK z umową z DB Netz

inf. pras. PKP PLK 23 września 2022

Niemcy: DB Netz podsumowuje rok 2011

ښwiat

Niemcy: DB Netz podsumowuje rok 2011

Artur Bogdanowicz 25 czerwca 2012

Niemcy: DB chce ograniczyć hałas pociągów w obszarach zabudowanych

ښwiat

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5